hoe plastische chirurg voor minilift/s-lift (nb resultaat) vinden?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Miliolid

hoe plastische chirurg voor minilift/s-lift (nb resultaat) vinden?

Bericht door Miliolid »

Nou, ik ben zeker dat ik voornamelijk non-binair (wel genderfluide) ben. Ik leef op dit moment zo'n beetje tussen Duitsland (werk) en Nederland (vriend). Heb net de mastectomie, betaald door mijn Duitse verzekering gehad. Ik ben waarschijnlijk veel ouder dan de meesten hier en de huid in mijn gezicht gaat langzaam hangen, en daardoor zie ik volgens mij vrouwelijker uit. Ik heb een aangeboren spierziekte (niet progressief) waardoor de spieren in mijn gezicht onderontwikkeld en de jukbeenderen heel erg zichtbaar zijn, wat best wel wat dysphorie veroorzaakt. Had een aantal consulten bij plastische chirurgen in Duitsland, maar zodra ik zeg dat ik geen vrouwelijk resultaat, met dus nog zichtbaardere jukbeenderen wens sta ik weer buiten. Duitsland kent alleen binair trans, en non-binair wordt vaak als psychische storing gezien, en plastische chirurgen gaan niemand opereren die blijkbaar een psychische aandoening heeft. En gewoon als trans man krijg ik te horen dat ik naar een chirurg moet die fms maakt, wat ook niet mijn wens is :cry: Dus de vraag: zou ik in Nederland hiermee verder kunnen? En hoe vind ik een goede chirurg? Ik weet dat er in Nederland heel veel problemen zijn met artsen zonder vakopleiding, of deels ook niet-artsen die cosmetische ingrepen aanbieden. war ik dus echt niet naartoe wil. Ik wens geen complete lifting, maar alleen dat de huid tussen jukbeen en kaak wat strakker wordt, een soort s-lifting. Dus hoe vindt ik een betrouwbare chirurg met de juiste opleiding en kennis?
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: hoe plastische chirurg voor minilift/s-lift (nb resultaat) vinden?

Bericht door Emma »

Nou, artsen hebben wel een vakopleiding hoor, ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Aangezichtschirurgie is een beetje een buitenbeentje, er is geen specifieke opleiding voor. Gaat het om de weke delen dan moet je bij de plastisch chirurg zijn, gaat het om de botstructuur dan hoort dat bij de kaakchirurg. Je moet iemand hebben die het allebei goed kan.
Dat je FMS afschrijft is een beetje jammer want dat je geen supermannelijk gezicht wilt dat is duidelijk, maar minder vrouwelijk maken is ook gewoon een onderdeel van FMS. Je bespreekt met de chirurg wat je wilt bereiken, en wat jouw grenzen zijn, en dan laat die chirurg weten wat er mogelijk is, en eventueel wat de grenzen van jouw lichaam zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Miliolid

Bericht door Miliolid »

Emma schreef: 31 dec 2024, 16:26 Nou, artsen hebben wel een vakopleiding hoor, ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Aangezichtschirurgie is een beetje een buitenbeentje, er is geen specifieke opleiding voor. Gaat het om de weke delen dan moet je bij de plastisch chirurg zijn, gaat het om de botstructuur dan hoort dat bij de kaakchirurg. Je moet iemand hebben die het allebei goed kan.
Dat je FMS afschrijft is een beetje jammer want dat je geen supermannelijk gezicht wilt dat is duidelijk, maar minder vrouwelijk maken is ook gewoon een onderdeel van FMS. Je bespreekt met de chirurg wat je wilt bereiken, en wat jouw grenzen zijn, en dan laat die chirurg weten wat er mogelijk is, en eventueel wat de grenzen van jouw lichaam zijn.
een aantal jaren terug had ik eens een consult voor een plastische ingreep. De arts leek geen plastisch chirurg te zijn maar een basisarts zonder opleiding in een kliniek/afdeling voor dergelijke ingrepen. Misschien is dit nu wel veranderd en het mag niet meer.

Er is in Duitsland maar een iemand die echt F(F/M)S doet. Dit zijn voornamelijk grote ingrepen. Ik heb een quote van rund 10k EUR ontvangen. In Duitsland kost een minilift buiten de transgenderzorg om rond de 5-6k. In Nederland blijkbaar rond de 3-5k. De bovengenoemde chirurg kan dezelfde dag geen 35+k ingreep inplannen als hij mijn mini-ingreep uit gaat voeren. Verder moet in ieder geval, door mijn spierziekte een nacht in een ziekenhuis met intensive care blijven gezien deze chirurg deze ingreep alleen maar met algehele narcose uit gaat voeren (spierziekte gaat samen met narcoserisiko). Dus het hoge prijskaartje. Dit is te duur voor mij. In Nederland lijkt lokale verdoving gebruikelijker te zijn. Nog een redenen om in Nederland te gaan kijken. Maar ja, waar begin je ermee? Hoe weet je dat iemand echt bekwaam is?
Sharoncher

Bericht door Sharoncher »

In Nederland is plastisch chirurg een beschermde titel. Dat betekent dat de arts die deze titel draagt ook echt een plastisch chirurg moet zijn!! Weet niet bij welke kliniek jij een consult hebt gehad maar ik vrees voor het ergste. Kan jij aangeven bij welke kliniek jij een consult hebt gehad. Groetjes Sharon
Miliolid

Bericht door Miliolid »

Sharoncher schreef: 31 dec 2024, 19:50 In Nederland is plastisch chirurg een beschermde titel. Dat betekent dat de arts die deze titel draagt ook echt een plastisch chirurg moet zijn!! Weet niet bij welke kliniek jij een consult hebt gehad maar ik vrees voor het ergste. Kan jij aangeven bij welke kliniek jij een consult hebt gehad. Groetjes Sharon
Sorry Sharon, het is helaas te lang geleden. Het was wel een kliniek die heel veel in een discussie forum langskwam en goede reviews had. Ik weet ook niet meer of deze chirurg beweerde pl. chirurg te zijn (waarschijnlijk niet) of op de website stond "wij doen plastische ingrepen". Maar ik had geen goed gevoel en ben eens gaan kijken wat de achtergrond van deze chirurg was.

Hier staat in ieder geval iets bruikbaars, maar de lijst is redelijk onbruikbaar: https://radar.avrotros.nl/artikel/cosme ... m-is-54900 Ik dacht dat ik dit jaar iets over op Radar had gezien, maar was misschien toch al in 2023.
Sharoncher

Vind het toch wel een beetje vreemd dat je niet meer weet bij welke kliniek jij een consult hebt gehad...., Mag hopen dat het niet de Kliniek van Diane Gabriëls is geweest🤔
Miliolid

Bericht door Miliolid »

Ken ik niet. Was volgens mij in Amsterdam. En nee, echt geen idee. Weet jij nog bij welke arts je eens 7 jaar geleden was?
Sharoncher

Ohhhh ja hoor mijn eerste borstvergroting was in 1999 in het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag bij plastisch chirurg dr Gorter🤗 En alle operaties daarna t/m nu kan ik zo voor je op noemen zonder er voor in een agenda te kijken 😀
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Ik heb de volledige FFS bij de lokale kaakchirurg (MKA) laten doen, prima resultaat. MKA staat voor Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie.
Miliolid

Bericht door Miliolid »

Bedankt Alexandra. Ik wens geen verandering van het bot, maar alleen dat de huid wat minder gaat zakken. Dus iedere plastische chirurg zou dit moeten kunnen. Maar ja, hoe kies je er eentje die echt bekwam ermee is? En is er in Nederland hetzelfde probleem met transgender in de reguliere plastische chirurgie dan in Duitsland ('je hebt een psychisch probleem en dus ga ik je niet opereren). Hey, ik heb geen borsten meer, maar ook geen kanker bovenlijf. Lijkt mij wat moeilijk te zeggen dan ik niet transgender ben. En gezien ik niet op T ben ziek ik er ook niet als en man uit.