Ik vermaak me al jaren kostelijk op Reddit en het beeld dat jij schetst herken ik echt niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is dat je die ervaring hebt natuurlijk, maar ik deel hem niet.NB_FG schreef: 04 jan 2025, 04:41Kijk uit met Reddit! Daar bestaat de mogelijkheid tot "downvote". Je hoeft (als niet-Engelstalige) maar een woord verkeerd te kiezen en ze doen geen moeite om te begrijpen wat je bedoelt; je krijgt tientallen downvotes en die kunnen er dan weer voor zorgen dat je in veel subreddits niet kunt posten en/of reageren.berry_Ando schreef: 18 dec 2024, 19:44 Reddit had ik nog niet zo uitgebreid bekeken, daar staat ook veel nieuwe informatie. Perfect!
Kortom: ieder woord moet je op een weegschaal leggen en zelfs dan nog...
Ik zeg daarom wel eens: Reddit is het Noord-Korea van het internet!
Andere forums
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Re: Andere forums
-
- Voornaamwoorden: hij
Ik heb (om maar een voorbeeld te noemen) wel eens met krachtige, zelfs onweerlegbare argumenten, laten blijken dat iemand ongelijk had.wolvster schreef: 04 jan 2025, 22:44 Ik vermaak me al jaren kostelijk op Reddit en het beeld dat jij schetst herken ik echt niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet waar is dat je die ervaring hebt natuurlijk, maar ik deel hem niet.
Als iemand -laten we zeggen- beweert dat de aarde plat is, dan kan ik met meer dan 15 uiterst krachtige argumenten bewijzen dat de aarde toch echt een bol is. Moet je eens kijken wat er dan gebeurt...
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ik zeg toch niet dat het niet waar is dat jou dat is overkomen?
Ik zeg alleen dat ik in de 6,5 jaar dat ik op Reddit zit het mij nooit is overkomen en dat ik je waarschuwing wat overdreven vind daardoor.
Reddit is een plek waar heel veel info te vinden is, maar ook een plek waar heel veel onzin te vinden is. De subreddits die ik in deze thread als voorbeeld gaf zijn stuk voor stuk prima plekken om te zijn. Dat er ook vreselijke subreddits en redditors zijn staat buiten kijf.
Daarbij, stel het overkomt je wel en je wordt gebanned door een aantal subreddits; dan maak je toch een nieuw profiel aan? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Je doet nu net of Reddit een heel bijzonder heftig mijnenveld is waar je uiterst voorzichtig moet rondstappen. In mijn optiek onzin.
En waarom ik in godsnaam Reddit (of all things) moet zitten verdedigen op mijn vrije zondagochtend weet ik ook niet zo goed, lol.
Ik zeg alleen dat ik in de 6,5 jaar dat ik op Reddit zit het mij nooit is overkomen en dat ik je waarschuwing wat overdreven vind daardoor.
Reddit is een plek waar heel veel info te vinden is, maar ook een plek waar heel veel onzin te vinden is. De subreddits die ik in deze thread als voorbeeld gaf zijn stuk voor stuk prima plekken om te zijn. Dat er ook vreselijke subreddits en redditors zijn staat buiten kijf.
Daarbij, stel het overkomt je wel en je wordt gebanned door een aantal subreddits; dan maak je toch een nieuw profiel aan? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Je doet nu net of Reddit een heel bijzonder heftig mijnenveld is waar je uiterst voorzichtig moet rondstappen. In mijn optiek onzin.
En waarom ik in godsnaam Reddit (of all things) moet zitten verdedigen op mijn vrije zondagochtend weet ik ook niet zo goed, lol.
-
Ik heb op Reddit ook wel eens de wind van voren gehad, met downvotes en alles. Maar dat is nog nooit zover gegaan dat mijn postkarma zo diep zakte dat ik niet meer kon posten ergens.
Reddit is als alle andere plekken: als je, naar mening van de subreddit, je als een hork gedraagd, dan kan je reactie verwachten. In het algemeen zou ik Reddit geen mijnenveld noemen, al heeft iedere subreddit wel zijn eigen regels en gebruiken, en soms zijn dat redenen om een subreddit links te laten liggen.
Reddit is als alle andere plekken: als je, naar mening van de subreddit, je als een hork gedraagd, dan kan je reactie verwachten. In het algemeen zou ik Reddit geen mijnenveld noemen, al heeft iedere subreddit wel zijn eigen regels en gebruiken, en soms zijn dat redenen om een subreddit links te laten liggen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
- Voornaamwoorden: hij
Er is een groot verschil tussen je als een hork gedragen en een andere mening hebben.Danielle schreef: 06 jan 2025, 15:12 Ik heb op Reddit ook wel eens de wind van voren gehad, met downvotes en alles. Maar dat is nog nooit zover gegaan dat mijn postkarma zo diep zakte dat ik niet meer kon posten ergens.
Je hoeft maar te zeggen dat iets niet klopt (compleet met harde feiten die je gelijk bewijzen) en daar ga je!
Dat is een typisch voorbeeld van "in het land der blinden wordt Eenoog voor gek verklaard".
-
Ik heb zulks nog niet eerder gezien. Het komt op mij een beetje over alsof je echt recht tegen de waarden van een subreddit in bent gegaan. Als ik in r/Musicals zou gaan roepen dat het echt super stom is als een acteur op een toneel ineens begint te zingen en dat er dan magisch muziek is en iedereen mee kan zingen én een dansje heeft ingestudeerd. Dan wordt ik in die subreddit ook wel verguisd ja, want dan gedraag ik me op die plek als een hork.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Vaak is het de toon die de muziek maakt. In jouw posts ervaar ik gevoelsmatig vrij forse oordelen en een soort van kort door de bocht manier van verwoorden. Bij een beetje tegengeluid lees ik vervolgens in jouw reacties een soort van slachtofferrol. Ik zie jouw kwetsbaarheid daar wel doorheen, niet iedereen ziet dat.NB_FG schreef: 08 jan 2025, 04:12Er is een groot verschil tussen je als een hork gedragen en een andere mening hebben.Danielle schreef: 06 jan 2025, 15:12 Ik heb op Reddit ook wel eens de wind van voren gehad, met downvotes en alles. Maar dat is nog nooit zover gegaan dat mijn postkarma zo diep zakte dat ik niet meer kon posten ergens.
Je hoeft maar te zeggen dat iets niet klopt (compleet met harde feiten die je gelijk bewijzen) en daar ga je!
Dat is een typisch voorbeeld van "in het land der blinden wordt Eenoog voor gek verklaard".
En zeker niet iedereen slikt het dat je niet kan omgaan met tegengeluid die net zo direct is als de manier waarop je zelf zend. Probeer het eens vanuit liefde voor jezelf, vanuit zachtheid. Je mag het best moeilijk hebben, dat mag best gezien worden. Maar... Je bent wel mede schepper van je eigen chaos, het wordt je niet alleen maar aangedaan.
Live life!
100% Myself
Intimiteit en Sex Positive
Intimiteit en Sex Positive