Na een heel lang verhaal dat begon bij Psytrans; met een psycholoog waarvan ik erachter ben gekomen dat hij anti nonbinair is, tot een psycholoog bij het VUmc die de helft van de dingen die ik tegen haar heb gezegd vergeet; en verder ook op andere manieren slordig werkt die ik met liefde wil uitleggen, ben ik een beetje moe.
Het plan was om naar mexico te gaan. Maar de prijzen zijn met 10% gestegen. Kan dus niet meer. VUmc heeft nee gezegd bij second opinion omdat ze "niet genoeg informatie hadden" nadat ik ze werkelijk alles heb verteld en het hele document van psytrans met alles erop en eraan naar ze heb verstuurd, ben ik het zat.
Ik ga kijken of ik het eindelijk bij Transgenderzorg utrecht mijn verwijzing voor een mastectomie kan krijgen. Heeft iemand ervaringen met die plek en kan de intake online plaatsvinden?
Ervaring Transgenderzorg utrecht?
-
Verkaasd
- Voornaamwoorden: Hen/hun
Ervaring Transgenderzorg utrecht?
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Re: Ervaring Transgenderzorg utrecht?
Volgens mij heeft Peter Luesink een stop en de alternatieve arts ook (voor intakes). Zit eerlijk gezegd ook te wachten, mijn psycholoog (psyq) verwees me naar hun voor start hormonen, maar begreep ook dat een intake online niet mogelijk is. Dat is mij althans verteld en weet niet of je bij iemand anders moet zijn voor een mastectomie
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Beste verkaasd, ik lees op heel veel plekken terug dat je erg boos bent op een psycholoog van psytrans. Jij voelde je als non binair persoon niet gehoord, niet gehoord met jou complexe en meervoudige problematiek die je talloze keren hebt beschreven. Je zet jou "anti non binair" gevoel neer als feit. Alsof de betreffende psycholoog anti non binair zou zijn.
Ik lees jou ervaring en jou persoonlijke mening. Geen feiten. Ik lees ook keer op keer dat je in conflict raakt waar je ook maar terecht komt voor wat betreft genderzorg.
Dat wilde ik jou graag zeggen, omdat mij dat opvalt, nog eens opvalt en in herhaling wederom opvalt.
Ik hoop dat je een pad vind dat je rust en wijsheid brengt.
Live life!

Ik lees jou ervaring en jou persoonlijke mening. Geen feiten. Ik lees ook keer op keer dat je in conflict raakt waar je ook maar terecht komt voor wat betreft genderzorg.
Dat wilde ik jou graag zeggen, omdat mij dat opvalt, nog eens opvalt en in herhaling wederom opvalt.
Live life!
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Verkaasd
Als je nooit met andere nonbinaire mensen hebt gesproken die ook bij dezelfde psycholoog zaten en precies dezelfde ervaringen delen over de de discriminatie, dan verzoek ik ook dat je er niet over begint te praten. Dat ik hier mijn frustraties uit is niet hezelfde dat als ik braaf op mijn beste gedrag lekker mee doe met de psychologen waarvan ik en een gedragswetenschapper hebben GEZIEN dat ze pas naar mij luisteren als ze precies hetzelfde herhaalde wat ik al tig keer heb verteld.Yvonne schreef: 20 jan 2025, 21:00 Beste verkaasd, ik lees op heel veel plekken terug dat je erg boos bent op een psycholoog van psytrans. Jij voelde je als non binair persoon niet gehoord, niet gehoord met jou complexe en meervoudige problematiek die je talloze keren hebt beschreven. Je zet jou "anti non binair" gevoel neer als feit. Alsof de betreffende psycholoog anti non binair zou zijn.
Live life!![]()
Ik verzoek je echt vriendelijk dat als je het zelf niet meemaakt dat je er niet over begint. Ik heb wel vaker kut opmerkingen gekregen OOK van genderzorg psychologen over onder anderen mijn aseksualiteit, nonbinaire identiteit en Nigeriaanse afkomst; dat het "traumatisch" zou zijn dat ik zei dat Nigerianen heel luid zijn/schreeuwend conversaties aangaan. Dus alsjeblieft, als je het niet snapt, begin er ook niet over.
-
Verkaasd
binnenkort gaan de intakes weer open, ik regel wel vervoer i guess. Verder regelen ze ook gewoon de verwijzingen staat namelijk op de websiteTanja schreef: 20 jan 2025, 20:20 Volgens mij heeft Peter Luesink een stop en de alternatieve arts ook (voor intakes). Zit eerlijk gezegd ook te wachten, mijn psycholoog (psyq) verwees me naar hun voor start hormonen, maar begreep ook dat een intake online niet mogelijk is. Dat is mij althans verteld en weet niet of je bij iemand anders moet zijn voor een mastectomie
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Tja, als je omringd met mensen die dezelfde mening hebben als jijzelf, dan is het niet zo moeilijk om je eigen mening bevestigd te krijgen.Verkaasd schreef: 23 jan 2025, 03:25Als je nooit met andere nonbinaire mensen hebt gesproken die ook bij dezelfde psycholoog zaten en precies dezelfde ervaringen delen over de de discriminatie, dan verzoek ik ook dat je er niet over begint te praten. Dat ik hier mijn frustraties uit is niet hezelfde dat als ik braaf op mijn beste gedrag lekker mee doe met de psychologen waarvan ik en een gedragswetenschapper hebben GEZIEN dat ze pas naar mij luisteren als ze precies hetzelfde herhaalde wat ik al tig keer heb verteld.Yvonne schreef: 20 jan 2025, 21:00 Beste verkaasd, ik lees op heel veel plekken terug dat je erg boos bent op een psycholoog van psytrans. Jij voelde je als non binair persoon niet gehoord, niet gehoord met jou complexe en meervoudige problematiek die je talloze keren hebt beschreven. Je zet jou "anti non binair" gevoel neer als feit. Alsof de betreffende psycholoog anti non binair zou zijn.
Live life!![]()
Ik verzoek je echt vriendelijk dat als je het zelf niet meemaakt dat je er niet over begint. Ik heb wel vaker kut opmerkingen gekregen OOK van genderzorg psychologen over onder anderen mijn aseksualiteit, nonbinaire identiteit en Nigeriaanse afkomst; dat het "traumatisch" zou zijn dat ik zei dat Nigerianen heel luid zijn/schreeuwend conversaties aangaan. Dus alsjeblieft, als je het niet snapt, begin er ook niet over.
Ik vind het niet zo gek dat tegengas krijgt als je ontremd gedrag vertoond tijdens je psychodiagnostiek. (bestaande uit luid schreeuwend conversaties aangaan). Zeker als je ook nog eens volhard in de weigering om er verantwoordelijkheid voor te nemen en je verschuilt achter je afkomst.
Misschien lukt het je om met jou woorden anderen de mond te snoeren, ik ben niet zo vlot onder de indruk van diskwalificatie op basis van vage algemene vooringenomenheid. Ik zie vooral kwetsbaarheid bij jou.
Kwetsbaarheid en onvermogen om te komen tot zelfreflectie en zelfsturing. Dat is lastig genoeg om te leren, zeker als er mogelijk ook nog genderincongruentie tegenaan staat te duwen. Hulp vragen bij het leren van deze vaardigheden vraagt moed en vertrouwen, dat is zeker niet vanzelfsprekend.
Daar is ie weer... : Je bent co-creator van jouw eigen chaos. Deal with it. Als dit voor jou werkt, op deze manier...doe zo door. Als het niet werkt... Doe het anders. Niet alles wordt je aangedaan.
Live life!
100% Myself