Conservatieve opvattingen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Conservatieve opvattingen

Bericht door Emma »

Er is ook absoluut niks mis met het CDA. Maar CDA-conservatief is in de ogen van velen die zich tegenwoordig conservatief noemen erg 'woke'. Ik gebruik de term nu met opzet hoor. En bij CDA mensen zul je doorgaans zeker welkom zijn. Neem eens een kijkje bij je lokale of regionale CDA-fractie of afdeling, of word landelijk lid en bezoek iets landelijks. Weer opzeggen kan altijd weer.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Danielle

Bericht door Danielle »

Semmie614 schreef: 25 jan 2025, 15:33 Er is veel wat ik hier op te zeggen heb. En de discussie wil ik ook best wel aangaan maar niet hier.

De reden dat ik dit onderwerp ben gestart is niet omdat ik wil discussieren over mijn opvattingen(ik sta er zeker wel voor open maar niet onder dit onderwerp) maar omdat ik mij behoorlijk eenzaam voel. De transwereld is een vrij progressieve wereld. Maar mensen met hetzelfde wereldbeeld staan vaak maar beperkt open voor transpersonen. Vandaar dat ik vraag of er meer transpersonen zijn met conservatieve opvattingen.
Als je opkomen voor onze bestaans- en mensenrechten progressief noemt en je je daar niet mee kan verenigen, dan vind ik het niet gek dat je je eenzaam voelt. Dan ben je je namelijk aan het inzetten voor de face eating leopard party.

Heb je niet door dat de 'er zijn maar twee geslachten en gender is gelijk aan geslacht' een hellend vlak is? Je denkt de de conservatieven je een goede trans vinden omdat je enigzins in het binaire plaatje denkt te passen. Maar dat plaatje is binairder dan jij denkt. Een transman brengt niet 'de kleine voortplantingscel' voort, dus is geen man. Als de luipaarden jouw gezicht hebben opgegeten, dan gaan ze verder met de cis vrouwen die ze niet vrouwelijk genoeg vinden. Want dat is een goede volgende groep om te gaan onderdrukken.

Terug naar je eenzaam voelen Ik heb liever geen omgang met mensen die mijn bestaan onmogelijk willen maken. En ik durf wel in te schatten dat een groot deel van de trans community er ook zo over denkt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
BrittyKitty
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door BrittyKitty »

Danielle schreef: 25 jan 2025, 18:32
Semmie614 schreef: 25 jan 2025, 15:33 Er is veel wat ik hier op te zeggen heb. En de discussie wil ik ook best wel aangaan maar niet hier.

De reden dat ik dit onderwerp ben gestart is niet omdat ik wil discussieren over mijn opvattingen(ik sta er zeker wel voor open maar niet onder dit onderwerp) maar omdat ik mij behoorlijk eenzaam voel. De transwereld is een vrij progressieve wereld. Maar mensen met hetzelfde wereldbeeld staan vaak maar beperkt open voor transpersonen. Vandaar dat ik vraag of er meer transpersonen zijn met conservatieve opvattingen.
Als je opkomen voor onze bestaans- en mensenrechten progressief noemt en je je daar niet mee kan verenigen, dan vind ik het niet gek dat je je eenzaam voelt. Dan ben je je namelijk aan het inzetten voor de face eating leopard party.

Heb je niet door dat de 'er zijn maar twee geslachten en gender is gelijk aan geslacht' een hellend vlak is? Je denkt de de conservatieven je een goede trans vinden omdat je enigzins in het binaire plaatje denkt te passen. Maar dat plaatje is binairder dan jij denkt. Een transman brengt niet 'de kleine voortplantingscel' voort, dus is geen man. Als de luipaarden jouw gezicht hebben opgegeten, dan gaan ze verder met de cis vrouwen die ze niet vrouwelijk genoeg vinden. Want dat is een goede volgende groep om te gaan onderdrukken.

Terug naar je eenzaam voelen Ik heb liever geen omgang met mensen die mijn bestaan onmogelijk willen maken. En ik durf wel in te schatten dat een groot deel van de trans community er ook zo over denkt.
Mee eens. Deze post doet me denken aan de "LGB drop the T" mensen; cis queers die publiekelijk trans mensen haten. Conservatieven wijzen naar deze mensen en zeggen dat dit goede queers zijn; dit zijn respectabele, nobele queers die zich "normaal" gedragen. En zodra alle trans rechten teruggedraaid zijn (onder andere met hulp van deze transfobe LGB drop the T mensen), zullen deze zelfde conservatieven wetten instellen die het verboden maken voor mannen om publiekelijk elkaars handen vast te houden, want dat is "abnormaal".

Conservatisme is incompatibel met trans zijn (en queer zijn in het algemeen). Misschien, in plaats van proberen naar conservatieve trans mensen te zoeken, zou je je af kunnen vragen of je je opvattingen niet wat moet bijstellen, Semmie614. Ikzelf ben een linkse rakker die bevriend is met andere linkse rakkers, omdat wij elkaar wél respecteren.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Op zich wel een interessante vraag of je als trans conservatief kunt zijn. Ik denk (let op denk, niet weet!) dat het erg afhangt van de definitie van conservatisme. Als je het heel traditioneel houdt is conservatisme behoudend en dus tegen verandering, dat is in tegenspraak met een transitie. Als je de defintie een tikkie oprekt zal het minder problematisch worden. Zoals gezegd de T-gemeenschap bestaat niet, al die transen hebben heel verschillende kaders.
Irene
Sophie88

Bericht door Sophie88 »

BrittyKitty schreef: 25 jan 2025, 20:27

Mee eens. Deze post doet me denken aan de "LGB drop the T" mensen; cis queers die publiekelijk trans mensen haten. Conservatieven wijzen naar deze mensen en zeggen dat dit goede queers zijn; dit zijn respectabele, nobele queers die zich "normaal" gedragen. En zodra alle trans rechten teruggedraaid zijn (onder andere met hulp van deze transfobe LGB drop the T mensen), zullen deze zelfde conservatieven wetten instellen die het verboden maken voor mannen om publiekelijk elkaars handen vast te houden, want dat is "abnormaal".

Conservatisme is incompatibel met trans zijn (en queer zijn in het algemeen). Misschien, in plaats van proberen naar conservatieve trans mensen te zoeken, zou je je af kunnen vragen of je je opvattingen niet wat moet bijstellen, Semmie614. Ikzelf ben een linkse rakker die bevriend is met andere linkse rakkers, omdat wij elkaar wél respecteren.
Alleen bevriend zijn met "linkse rakkers" vind ik ook wel een hellend vlak hoor ... Natuurlijk moeten we blijven opkomen voor onze rechten maar een groot deel van de maatschappij buiten je kring willen houden omdat ze niet links stemmen is denk ik niet bevorderlijk. Zoals Emma zegt, een partij als het CDA is niks mis mee.

@Semmie614 Ik vind het wel heel interessant dat jouw opvattingen na je transitie "conservatiever" zijn geworden. Waardoor komt dat denk je? En kan je wat meer vertellen over wat je opvattingen precies zijn?
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik hoef geen omgang met mensen die mij willen ontmenselijken. Poppers tolerantie paradox is van toepassing: als je niet intolerant bent tegenover intolerantie dan zal de intolerantie het overnemen. En momenteel komt het rechtse conservatieve deel van het politieke spectrum helaas met de intolerante ur-fascisten er gratis bij in het voordeelmenu.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Bericht door Semmie614 »

Sophie88 schreef: 26 jan 2025, 11:53
BrittyKitty schreef: 25 jan 2025, 20:27

Alleen bevriend zijn met "linkse rakkers" vind ik ook wel een hellend vlak hoor ... Natuurlijk moeten we blijven opkomen voor onze rechten maar een groot deel van de maatschappij buiten je kring willen houden omdat ze niet links stemmen is denk ik niet bevorderlijk. Zoals Emma zegt, een partij als het CDA is niks mis mee.

@Semmie614 Ik vind het wel heel interessant dat jouw opvattingen na je transitie "conservatiever" zijn geworden. Waardoor komt dat denk je? En kan je wat meer vertellen over wat je opvattingen precies zijn?
Mijn opvattingen zijn conservatiever geworden sinds ik uit de kast ben. Ik heb veel moeite gehad om het voor mezelf te accepteren en heb tot mijn 26e in de ontkenningsfase gezeten. Daardoor vond ik dat mannen en vrouwen in alles gelijk moesten zijn ondanks biologische en evolutionaire verschillen. Doordat ik voor mezelf kon accepteren dat ik trans ben besefte ik dat ik zelf vooral gelijk wou zijn aan mannen.

Hoewel ik vind dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn, zijn ze niet gelijk. Ik ben dan ook voorstander van de traditionele rolverdeling, normen en waarden. Het enige punt wat daarin voor mij wel anders is, is dat ik ervan overtuigd ben dat de vrouw het sterke geslacht is. En ik niet terug wil naar het onderdrukken van vrouwen. Hoewel ik denk dat het traditionele beter is, zeg ik daarmee niet dat het voor iedereen beter is en dat iedereen daaraan zou moeten voldoen. Iedereen moet doen wat diegene zelf wil. Voor mij is het een richtlijn waarvan ik denk dat het beter zou zijn voor de maatschappij.

Verder zijn immigratie, vleesconsumptie, racisme en klimaat ook punten waar ik mee worstel. Niet allemaal vanuit een conservstief standpunt.

Het grappige is wel dat ik van oorsprong wel een linkse stemmer benen op 1 keer na altijd gestemt heb op de SP. Dat komt vooral door de antikapitalistische standpunten. Ik ben ervan overtuigd dat het kapitalisme compleet is doorgeslagen. Ook ben ik wel klaar met het individualisme, hebberigheid en het egoisme wat momenteel steeds meer word.
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Wist niet dat Wilders dat had geschreven, wel erg allemaal weer... weer moeten de minderheden lijden onder zulke mensen.
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Man of vrouw, ik vind dat er heel klinisch over word gesproken in de media. Heel ongeinformeerd ook, immers, gender is een spectrum en sekse is dat niet, en dan nog afgezien van intersekse, zoals Emma ook besprak.

Zelf identificeer ik me als genderloos, na maanden lang mediteren heb ik dit ontdekt. Soms wat "vrouwlijk", soms wat "mannelijk". Maar dat staat los van mijn sekse, deze is vrouw, gevalideerd door mijn SRS. Maar, ik ben ook aseksueel. m.a.w. ik heb geen seks. Het liefste had ik helemaal geen geslachtsdelen gehad. Een vagina is nog wel altijd beter dan wat er eerst zat. Ook val ik net zo min op mannen als op vrouwen.

Kortom;

Mijn gender: genderloos
Mijn lichamelijk sekse: vrouw (na SRS)
Mijn seksuele voorkeur: aseksueel.

Het is dus genuanceerd. Klakkeloos in de media zeggen dat er alleen maar vrouwen en mannen bestaan is populisme en ongeinformeerdheid, en daar bedien ik me niet mee. Voor mij mag die hele kliek lekker op X blijven, ik zit zelf op het rustige Bluesky.app, waar ik ook digitaal kan zijn wie ik wil, net als hier op het mooie forum.
Yvi
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvi »

@Semmie614

Traditionele rolverdeling, conservatieve opvattingen...

Het zou mij niet verbazen dat jou veranderde manier van denken na inzet van de HRT grotendeels neer komt op een vorm zelfvalidatie.
Daarnaast legt testo voor veel personen een behoorlijke spreekwoordelijke "betonplaat" op emoties. Empathie en compassie leunen zwaar op emoties en de toegang daartoe.

Ik zie het (veelal geromantiseerde) verlangen naar "een traditionele rolverdeling" vooral bij mensen die het mentaal een uitdaging vinden dat krachtige en zelfstandige vrouwelijkheid bestaat òf verwacht wordt. Zonder noodzaak tot het aanwezig zijn van een man.

Live life! 🌸🍀
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸
L, B, I en Q uit LHBTIQA+