Hoi medeforummers,
Ben benieuwd of er meer mensen een endocrinoloog hebben bij het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam.
Ik ben hier in juli 2024 begonnen en pas één keer heb ik ter controle bloed geprikt, terwijl werd aangegeven dat dit elk kwartaal moet in het eerste jaar.
Ik heb al in januari via hun contactapp aangegeven dat ik opgeroepen had moeten worden voor bloed prikken en een afspraak. Ik kreeg een zeer kort antwoord terug: “ Uw afspraak staat op de wachtlijst en u ontvangt automatisch een nieuwe afspraak!”
Die afspraak is echter nog altijd niet gepland.
Het lijkt dus niet echt lekker te gaan. Lopen meer mensen hier tegenaan bij het Maasstad? Ik weet overigens dat ene Sonja, die de afdeling trok, is uitgevallen, maar dat is al lang geleden. Dat was al het geval toen ik daar begon. Wat is er nu dan aan de hand?
Endocrinologie Maasstad Rdam
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Endocrinologie Maasstad Rdam
In jou situatie zou ik allereerst inloggen in jouw eigen dossier bij het maasstad en de rapportage nalezen. Dan weet je in ieder geval wat de daar bekende stand van zaken is.
Elk kwartaal bloedprikken lijkt mij vrij vaak, maar als je dat zo afgesproken hebt dan is het natuurlijk wel zo netjes dat ze zich daaraan houden.
Elk kwartaal bloedprikken lijkt mij vrij vaak, maar als je dat zo afgesproken hebt dan is het natuurlijk wel zo netjes dat ze zich daaraan houden.
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
Ik ben helemaal op de hoogte van hoe ik mijn dossier kan inzien en wat hierin staat. Verder is het bij HRT met testosteron in het eerste jaar gebruikelijk om elke 3-4 maanden bloed te prikken.Yvonne schreef: 24 feb 2025, 17:50 In jou situatie zou ik allereerst inloggen in jouw eigen dossier bij het maasstad en de rapportage nalezen. Dan weet je in ieder geval wat de daar bekende stand van zaken is.
Ik stel deze vraag vooral omdat ik benieuwd ben of andere "patiënten" bij het Maasstad ziekenhuis ook ervaren dat het niet zo lekker loopt aldaar.
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik heb geen issues met het maasstad, dat loopt gewoon soepel. Ik laat prikken bij het ziekenhuis waar ik al meer dan dertig jaar onder controle sta voor de overige hormonale uitdagingen. Ik vind het onzinnig om voor bloedprikken naar Rotterdam te rijden.

100% Myself 

-
Josh
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ja ik zit ook bij Maasstad voor de testo, maar bij mij werd ook niet het eerste jaar elk kwartaal bloed geprikt voor de testosteron, ondanks dat dit wel inderdaad ter controle voor je lever belangrijk zou kunnen zijn. Maar volgens mij als je geen klachten ervaart en de eerste metingen goed zijn, houden ze zich niet zo strikt aan die regelmatige controle. Je kan het wel zelf aankaarten bij je volgende telefonische afspraak.
Ik heb sinds de start van testo (24-10-22) tot op heden nu 4 keer bloedgeprikt via Maasstad.
En de 5e zal ik binnenkort doen over 2 weken, voornamelijk om mijn dalwaarde te meten in de laatste week vóór de nieuwe Nebido injectie.
Tussendoor is er ook bloedgeprikt bij de huisarts voor ongerelateerde redenen en voorafgaand aan de mastectomie.
Ik heb sinds de start van testo (24-10-22) tot op heden nu 4 keer bloedgeprikt via Maasstad.
En de 5e zal ik binnenkort doen over 2 weken, voornamelijk om mijn dalwaarde te meten in de laatste week vóór de nieuwe Nebido injectie.
Tussendoor is er ook bloedgeprikt bij de huisarts voor ongerelateerde redenen en voorafgaand aan de mastectomie.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans