Tja, fascistisch rechts christendom heeft de macht gegrepen in de VS.
We hebben er niks te zoeken.
De VS is onze vriend niet (meer), voor zover ze dat ooit geweest zijn.
Gecondoleerd Amerika
-
Mevr B
Re: Gecondoleerd Amerika
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Alexandra11
- Voornaamwoorden: Genderloos
Erg! zo naar dat die president zich zo bemoeid met transen, dat bemoeien begrijp ik echt nietAlice schreef: 22 feb 2025, 20:45 Trans zijn in de VS nu,
Hunter Schafer's Passport Gender Was Changed To "Male" Following Trump's Executive Order Requiring The Use Of Sex Assigned At Birth.
https://www.boredpanda.com/euphoria-tra ... e_featured
https://www.buzzfeed.com/michaelabramwe ... ed-to-male
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hunter_Schafer
-
Mevr B
Kijk wie Trump sponsort, en dan 'vul in en kleur de plaatjes'.
Spoiler, evangelisch (extreem) rechts in de VS.
Een relatief kleine groep die echter in de jaren '80 de macht hebben gegrepen in de Republikeinse Partij.
Bijzonder luidruchtig.
En zich steeds verder qua macht hebben opgewerkt.
Spoiler, evangelisch (extreem) rechts in de VS.
Een relatief kleine groep die echter in de jaren '80 de macht hebben gegrepen in de Republikeinse Partij.
Bijzonder luidruchtig.
En zich steeds verder qua macht hebben opgewerkt.
-
Jannet V
En helaas kunnen we daar weinig aan veranderen Jinny. Dat soort alfa mannetjes zal altijd een groep meelopers houden.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Mevr B
Yup, klopt Jannet.
Kan er ook niks aan doen...
Kan er ook niks aan doen...
-
Alice
Reisadvies voor de VS aangescherpt
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de tekst in het reisadvies voot lhbti'ers die naar de Verenigde Staten
willen reizen aangepast.
Er staat dat lhbti'ers er rekening mee moeten houden dat wetten en gebruiken tegenover lhbtiq+- personen kunnen afwijken van die in Nederland. Eerder
stond er dat de wetten en gebruiken vergelijkbaar zijn met de Nederlandse.
Ook vermeldt het reisadvies nu dat de Amerikaanse autoriteiten sinds 25 januari als geslachtsvermelding alleen een M of V accepteren. Reizigers moeten daardoor bij het aanvragen van een ESTA of visum aangeven wat hun geslacht bij geboorte is.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de tekst in het reisadvies voot lhbti'ers die naar de Verenigde Staten
willen reizen aangepast.
Er staat dat lhbti'ers er rekening mee moeten houden dat wetten en gebruiken tegenover lhbtiq+- personen kunnen afwijken van die in Nederland. Eerder
stond er dat de wetten en gebruiken vergelijkbaar zijn met de Nederlandse.
Ook vermeldt het reisadvies nu dat de Amerikaanse autoriteiten sinds 25 januari als geslachtsvermelding alleen een M of V accepteren. Reizigers moeten daardoor bij het aanvragen van een ESTA of visum aangeven wat hun geslacht bij geboorte is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
-
Mevr B
Ik vraag me toch af hoe ze dat kunnen weten, het digitale formulier geeft alleen de huidige status aan zonder geschiedenis.
Alleen het papieren ding op het gemeentehuis van de gemeente waar je geboren bent staat de oude letter.
Niet dat ik het ga proberen overigens...
Wie naar de VS gaat, een burnertelefoon mee en geen socials daarop.
Ook een lege laptop indien je een laptop meeneemt.
Verse Ubuntu installatie op een verse schone schijf...
Zonder socials.
Alleen het papieren ding op het gemeentehuis van de gemeente waar je geboren bent staat de oude letter.
Zonder socials.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dat kunnen ze niet weten, maar ze kunnen wel de vraag stellen en als je die niet naar eerlijkheid invult en ze komen er om wat voor reden dan ook achter, dan ben je het haasje. Advies van mij zou zijn, ga er niet heen.Mevr B schreef: 25 mar 2025, 20:06 Ik vraag me toch af hoe ze dat kunnen weten, het digitale formulier geeft alleen de huidige status aan zonder geschiedenis.
Zonder socials.
Irene
-
Danielle
Dat is absoluut onvoldoende. ICE gebruikt commerciële datasets waaronder van Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp groepschats, metadata) Apple, Google, alle social media, ad trackers en nog veel meer. Op basis van minimale gegevens kunnen zaken aan elkaar correleren. En niemand heeft de OpSec (operationele security) dat die dingen allemaal voldoende gescheiden blijven. Dus met een naam en geboortedatum komen ze al heel ver. Zeker als er advertentie trackers data wordt gebruikt, daar zijn al eerder voorbeelden van geweest dat personen zo goed als real time gevolgd kunnen worden. Ik klets niet uit mijn nek: https://www.404media.co/the-200-sites-a ... onitoring/Mevr B schreef: 25 mar 2025, 20:06 Wie naar de VS gaat, een burnertelefoon mee en geen socials daarop.
Zonder socials.
En als zo'n Customs Border Patrol agent ook maar het flauwste idee hebt dat de info die je geeft ze niet zint dan wordt je als je geluk hebt gelijk gedeporteerd, en als je pech hebt een paar weken in een concentratiekamp opgesloten. Ik ga niet mijn lot in handen leggen van of een grenswacht me er vrouwelijk genoeg uit vindt zien. Een geldig visum.of ESTA en een berg wit privilege is niet meer voldoende om er van op aan te kunnen dat je zomaar het land in komt..
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Alice
Hierdoor val je juist op. Niet aangesloten bij een netwerkje = verdacht, je hebt wat te verbergen.Mevr B schreef: 25 mar 2025, 20:06 Wie naar de VS gaat, een burnertelefoon mee en geen socials daarop.
Zonder socials.
Wat ik zo lees,
"Trump's US immigration crackdown hits British tourists as border guards 'aggressively question holidaymakers'"
" In U.S. customs enforcement, border officials ultimately have the final say over which travelers get to enter the country"
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... order.html
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"