Pijngevoeligheid / pijngrens na start vrouwelijke hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Pijngevoeligheid / pijngrens na start vrouwelijke hormonen

Bericht door Laura2021 »

Ik was benieuwd of er transvrouwen zijn die zich herkennen in het feit dat ze gevoeliger zijn voor pijn na de start van hormonen. Ik had vandaag weer laserontharing en ik vloog zowat tegen het plafond. Ook thuis herken ik een grotere gevoeligheid voor pijn als ik me stoot of zo.
Vroeger, of voor de start van de hormonen leek ik voor mijn gevoel veel meer aan te kunnen, misschien ben ik door de hormonen ook gewoon prikkelbaarder want emotioneel zit ik ook dichter tegen huilbuien aan en voel ik meer spanning in mijn buikstreek. Ik voel gewoon meer, dus ook meer pijn denk ik...
Groetjes Laura :hbeat:
DominiqueB

Re: Pijngevoeligheid / pijngrens na start vrouwelijke hormonen

Bericht door DominiqueB »

Sorry kan je er nog niet mee helpen. Wacht nog op het moment.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Marije

Bericht door Marije »

Voor mijn gevoel heb ik het eerder andersom en heb ik zowel fysiek als emotioneel een hogere "pijngrens" gekregen.

Hoe lang heb je geen laserbehandelingen gehad? Als dat een flinke tijd geleden is kan het ook heel goed zijn dat er weer wat meer donkere haartjes waren, en/of dat ze het apparaat iets te "enthousiast" hebben afgesteld.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Hoi Laura, gevoeligheid van je huid kan bv ook komen door kouder weer.
Emotioneel gevoeliger kan ook komen door de hoge spanning waaronder je leeft met. Die kan bv ook zorgen dat je onwillekeurig spieren aantrekt die na verloop van tijd als reactie pijn of trillingen of tintelingen gaan geven.

Eigenlijk bedoel ik op een vriendelijke manier aan te geven dat het goed is dat je op jezelf let echter oversignaleer en overanalyseer niet. Dat kan ook tegen je werken.
Veel lichamelijke en geestelijke dingen hoeven niet van de HRT te komen, ze kunnen ook gewoon bij je situatie oftewel het leven horen,
Laura2021

Bericht door Laura2021 »

Dankjewel voor jullie antwoorden.

Ik begrijp goed wat je zegt Dawn, daarom stelde ik de vraag juist om te kijken of meer mensen het herkennen, maar op basis wat ik hier lees is het niet herkenbaar. Ik analyseer inderdaad veel, heb ik ook altijd gedaan want ik leer graag nieuwe dingen. Overanalyseren zou ik niet willen zeggen al denk ik zeker dat ik meer analyseer dan de gemiddelde persoon. Daarom wandel ik veel om uit mijn hoofd te komen en ben ik graag met mijn handen bezig.
Het valt me gewoon op dat ik veel gevoeliger ben geworden op meerdere fronten.
Prikkelbaarder ben ik zeker ook wat mogelijk komt door alles wat er speelt.

Marije, voor wat betreft de laserontharing, ik ga ongeveer iedere 6 weken en vanaf nu ga ik beginnen met elektrisch epileren is nu afgesproken. Er zijn nog steeds donkere haartjes. Elektrisch epileren kan ook vaker dan de 6 weken heb ik begrepen. Dat zou ook minder pijnlijk moeten zijn. We zullen zien...
Marije

Bericht door Marije »

Sterkte met het epileren. Voor mij deed dat meer pijn dan laseren. Ik heb 't inderdaad eens 10 weken lang 2x per week gedaan... dan schiet 't flink op.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vpoor mij was laserontharing een streling vergeleken bij elektrisch epileren, zeker op sommige plekken bijzonder pijnlijk.
Irene
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Interessant hoe we van hormonen op elektrische epilatie zijn uitgekomen... Dus daarop aanhakend, het enige dat ik vond opschieten waren de marathon sessies van 8 uur op een dag bij 2pass clinic. En dat was met verdoving dus dat voelde je echt niet. In totaal heeft het me een jaar of drie gekost. Maar nu is het gelukkig bijna klaar. Phew.
Laura2021

Bericht door Laura2021 »

Auww, dat ziet er dus niet best uit gezien jullie ervaringen, misschien moet ik dan toch maar eens gaan informeren voor een andere laser bij smooth laser clinic. Ik wil zowiezo in ieder geval 1x behandeling elektrische epilatie gehad hebben al zullen ze de stroomsterkte ook eerst lager instellen denk ik zo.
Tja 3 jaar is toch iets anders dan ongeveer 10 behandelingen die ze gezegd hebben al wist ik dat dat veel rooskleurig was gezien jullie eerder reacties.
Het goede nieuws is dat de haargroei echt wel minder zichtbaar is na zo 13x behandelingen. Het doet wel pijn in de portemonnee, maar dat is andere pijn.
CarlaJansen
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door CarlaJansen »

Geen andere pijngrens met mijn 9 maanden dhz experiment met 100 microgram pleisters, behalve tepels.

Laser vond ik meer een schrikeffect KNAL-KNAL-KNAL, en als de behandelaar daar even mee doorzet is dat ook flink pijnlijk. Epilatie is anders, geleidelijker en vooral rondom de mond pijnlijk. Ligt ook aan apparaat en therapeute. Vanochtend was het relatief mild, maar het scheelt ook als ze meer willekeurig over een groter gebied behandelen, dan heb je niet zo’n geconcentreerde warmte opeenhoping. Vraag vooral na afloop om een cold pack als ze dat niet aanbieden. Een flinke dot aloe vera gel is ook erg fijn.