Eindelijk een intake en diagnose.. maar nu heel erg teleurgesteld

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Dianne
Voornaamwoorden: Zij / Haar

Eindelijk een intake en diagnose.. maar nu heel erg teleurgesteld

Bericht door Dianne »

Hoi Iedereen, het is alweer even gelden dat ik mij aanmellde en voorstelde op het forum. Het is een pittige rit geweest de laatste tijd.. dat komt voornamelijk door het 'overleven' van de wachttijd voor een genderteam. Het UMCG meldde me dat de wachttijd 3,5 jaar was, de Vaart had een wachttijd van 2 jaar.. ik was radeloos. Via mijn logopediaste kwam ik in contact met NL-PSY. Daar heb ik een half jaar moeten wachten en 2 weken terug mijn intake gehad. Vorige weed de psycholoog gesproken en de diagnose gekregen. Het behandelplan kan nu worden opgesteld. Goed nieuws.. toch? Toen ik vertelde oven mijn grootste wens, SRS, kreeg ik te horen dat ze de verwijzing wel kunnen doen, maar dat de wachttijd 5 jaar is bij de aangelsoten ziekenhuizen. Dat was echt een enorme teleurstelling.

Net als mijn borsten (in juli afspraak bij A kliniek / dr. Onselen) en mijn HRT (vorig jaar zelf mee gestart) denk ik dat ik ook voor mijn SRS maar eigen regie moet nemen. Ik hoor veel goeds over Thailand, maar ik vind het doodeng om zo ver van huis zo'n ingreep te laten doen. En ik heb geen idee waar ik dat dan het beste kan doen. Hebben jullie ervaringen of tips die jullie met mij willen delen? Dat zou ik enorm waarderen.

Oh, nog even iets wat ik graag wil delen met jullie; mijn sociale transitie is fantastisch gegaan. Ook op mijn werk (werk voor gemeente Groningen) hellemaal geaccpeteerd. Enorm fijne ervaring om zorgeloos door het leven te gaan op de manier die ik fijn vind! Ik heb echt 0 negatieve ervaringen gehad.

Groetjes,
Dianne
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eindelijk een intake en diagnose.. maar nu heel erg teleurgesteld

Bericht door Marije »

Toen ik 4 jaar geleden in transitie ging waren de wachttijden bij Dr. Kanhai heel kort maar inmiddels is dat allang niet meer zo.

Daarmee staat de route naar Thailand denk ik weer op de kaart... maar daarmee ook weer relatief nieuw.

Het lijkt mij ook doodeng... zo ver weg...

Sterkte met het maken van je keuze.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
DominiqueB

Bericht door DominiqueB »

De wachttijden zijn idd heel erg maar 5 jaar voor de operatie is wel heel lang volgens mij.
Weet wel dat je minimaal 1 jaar officieel aan de HRT moet zijn voor de doorverwijzing (DIY) telt niet mee.
Maar hebben ze dan alleen een contract met het UMC of zo.

Voor de SRS ga ik ook later kijken wat er voor wegen zijn, Eerst een jaar HRT via de officiële weg.

Dikke Knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Marije

Bericht door Marije »

Bij mij hebben ze toen DIY wel meegerekend, maar toen waren de wachtlijsten heel kort en wilden ze zelfs graag cliënten aannemen. Kun je je nu bijna niet meer voorstellen.

Toen ik belde met Velsen voor een intake kon het de week erna al.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Sharoncher
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Sharoncher »

Dr. Van Onselen zou ik verre van weg blijven. Is ooit begonnen in het VU en heeft daar ook SRS operaties gedaan. Hij is idd al lang werkzaam bij de A klinieken... Heeft meerdere keren een berisping gehad en staat niet heel goed aangeschreven, A klinieken trouwens ook niet.... Goedkoop is duurkoop.... Doe daar je voordeel mee. Groetjes Sharon
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Weet niet hoe het er daar voorstaat echter zouden onze buurlanden een mogelijkheid kunnen zijn?
Dianne

Bericht door Dianne »

DominiqueB schreef: 16 mar 2025, 13:23 De wachttijden zijn idd heel erg maar 5 jaar voor de operatie is wel heel lang volgens mij.
Weet wel dat je minimaal 1 jaar officieel aan de HRT moet zijn voor de doorverwijzing (DIY) telt niet mee.
Maar hebben ze dan alleen een contract met het UMC of zo.

Voor de SRS ga ik ook later kijken wat er voor wegen zijn, Eerst een jaar HRT via de officiële weg.

Dikke Knuffel Dominique
Hoi Dominique, ja ik schrok er ook van. Mij is verteld dat UMCG alleen mensen vanuit het UMCG genderteam opereert, en VU MC en Radbout etc. het ook zo doen. Ik zou 6 maanden aan de 'officiele' HRT moeten zijn voor de verwijzing. Pas daarna gaat de wachttijd lopen.. Ik heb over 2 weken weer een gesprek bij mijn genderteam in de hoop dat ze me wat meer uitleg kunnen geven.. Ik hou je op de hoogte.
Liefs, Dianne
Dianne

Bericht door Dianne »

Dawn schreef: 16 mar 2025, 21:04 Weet niet hoe het er daar voorstaat echter zouden onze buurlanden een mogelijkheid kunnen zijn?
Ik hoop het, over 2 weken heb ik weer een gesprek met mijn genderteam. Ik hoop dat ze dan wat meer informatie hebben voor me. Ondertussen ben ik druk op zoek naaar mogelijkheden over de grens... En natuurlijk checken of mijn zorgverekering wel vergoed voor zorg in het buitenland... Spannend allemaal hoor... SRS is echt wel heel erg bepalend voor mijn acceptatie van mn lichaam, mijn zelfbeeld, seksuele beleving..
Dianne

Bericht door Dianne »

Marije schreef: 16 mar 2025, 18:42 Bij mij hebben ze toen DIY wel meegerekend, maar toen waren de wachtlijsten heel kort en wilden ze zelfs graag cliënten aannemen. Kun je je nu bijna niet meer voorstellen.

Toen ik belde met Velsen voor een intake kon het de week erna al.
Dat waren betere tijden zo te horen... nu wel anders )-: Ik hoorde dat Velsen (dr. Kanhai toch?) momenteel geen patienten aanneemt... Dat is wel jammer want ik hoorde daar veel goede verhalen over.
Dianne

Bericht door Dianne »

Sharoncher schreef: 16 mar 2025, 18:57 Dr. Van Onselen zou ik verre van weg blijven. Is ooit begonnen in het VU en heeft daar ook SRS operaties gedaan. Hij is idd al lang werkzaam bij de A klinieken... Heeft meerdere keren een berisping gehad en staat niet heel goed aangeschreven, A klinieken trouwens ook niet.... Goedkoop is duurkoop.... Doe daar je voordeel mee. Groetjes Sharon
Hoi Sharon, dank voor je bericht. Ik heb het gelezen ja.. pfff nu twijfel ik dus weer. Goedkoop is de A kliniek niet hoor.. prijs is vegelijkbaar met Bergman Clinics / Bey. Ik heb overwogen naar de Wellnees Clinic in Belgie te gaan. Dat is wel een heel stuk goedkoper. Ik overwoog de A kliniek omdat ik datcht dat deze beter zou zijn. Heb jijj ervaring of advies over goede klinieken waar ze ervaring hebben met transvrouw-borstvergroting?