Bottom surgery vraag met VGZ

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Lilith
Voornaamwoorden: She/her

Bottom surgery vraag met VGZ

Bericht door Lilith »

heyya,

Ik wil graag wat advies vragen.
Ik heb mijn volgende afspraak met PsyTrans, waar ze me zouden moeten doorverwijzen voor een bottom surgery.
Momenteel denk ik aan meerdere chirurgen,
-Dr Kanhai (afhankelijk van de wachttijd)
-Dr Marcio Littleton in Lissabon
-Dr Miroslav Djordjevic in Belgrado
-Team Markovsky in München (Lubos)
Ik heb geprobeerd mijn verzekering (VGZ) te vragen hoeveel ze zouden betalen. In het dossier staat dat ze net zoveel betalen als het in Nederland zou kosten.
Het onderstaande is het antwoord dat ik heb gekregen. Is dit mogelijk? Is dit legaal? Wat is hier aan de hand?
Kan ik hierdoor halverwege het jaar van verzekering veranderen? Zo ja, kunt u iets beters aanbevelen?

Bedankt :)

Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Bottom surgery vraag met VGZ

Bericht door Dawn »

Op de site van mkv staat dat vgz wel werkt.

https://mkvelsen.nl/vergoeding/

Voor zover ik weet zou je voor een srs in het buitenland na veel papierwerk een (deel)betaling van de kosten zoals in Nederland vergoed kunnen krijgen.

Is er mogelijk een andere reden van weigering voor SRS buiten de academische ziekenhuizen in Nederland?
Femke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Femke »

Beste Lilith,
Ben met Psytrans in ongeveer dezelfde fase. Volgende afspraak gaan we kijken naar de verwijzing voor SRS. Misschien handig om contact te houden.
Je bijgevoegde mededeling vermeld een foutmelding "Beveiligde verbinding mislukt ......". Wat was het standpunt van VGZ?
Afgelopen dinsdag Eva-Marijn gesproken. Van haar begreep ik dat MKV (dr. Kanhai) een patiëntenstop heeft, maar dat dit over een paar maanden anders kan zijn.
In München zit ook dr. Morath: https://www.plastische-chirurgie-muench ... xualitaet/ (wordt ook genoemd op de site van Psytrans), maar over kosten kon Eva-Marijn zich niet uitlaten.
Verder heb ik deze site gevonden (Bangkok): https://medsurgeindia.com/nl/cost/gende ... -thailand/. Hier wordt een kosten indicatie gegeven van minimaal us$ 11.000.
Ik ben zelf bij De Friesland, maar heb nog geen navraag gedaan.
PsyTrans aanmelding 4-12-23, intake 29-3-'24, diagnose 22-5-'s4, bevestigd na second opinion 20-6-'24.
Dus start medisch traject met:
- 15-08-'24 gezichtsepilatie
- 29-08-'24 logopedie
- 16-9-'24 start HRT
- 16-07-'25 afspraak voor verwijzing SRS
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door DominiqueB »

wat ik heb gehoord bij de vrouwengroep van transvisie is er bij Dr. Kanhai een aanmeldstop van 2 jaar.
dus dat is waarschijnlijk voorlopig geen oplossing. Maar je krijgt volgens mij van hun kant geen uitsluiting er over.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

2 jaar geleden heb ik via PsyTrans mijn SRS bij dr. Kanhai gehad zonder problemen met VGZ/Unive. Er waren toen gelukkig helemaal geen wachtlijsten, ik mocht zelfs eerder dan de gestelde 12 HRT maanden. Wat is dat snel veranderd.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Esther91

Bericht door Esther91 »

Dit is niet geheel waar, naast de Nederlandse vergoeding (volgens NZa tarief) kun je ook als Europees lid je zorg elders in Europa krijgen. Ze mogen een dergelijke vergoeding alleen weigeren indien ze je een alternatief binnen een redelijke termijn (lees treeknorm) kunnen aanbieden. De eerstvolgende stap is je laten verwijzen naar een willekeurige gecontracteerde zorgaanbieder. Dan krijg je geheel volgens verwachting te horen dat je op de wachtlijst geplaatst bent. Op dat punt vraag je wachtlijstbemiddeling aan.
:text-thankyouyellow: