Danielle schreef: 25 mar 2025, 20:35
Mevr B schreef: 25 mar 2025, 20:06
Wie naar de VS gaat, een burnertelefoon mee en geen socials daarop.
Ook een lege laptop indien je een laptop meeneemt.
Verse Ubuntu installatie op een verse schone schijf...
Zonder socials.
Dat is absoluut onvoldoende. ICE gebruikt commerciële datasets waaronder van Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp groepschats, metadata) Apple, Google, alle social media, ad trackers en nog veel meer. Op basis van minimale gegevens kunnen zaken aan elkaar correleren. En niemand heeft de OpSec (operationele security) dat die dingen allemaal voldoende gescheiden blijven. Dus met een naam en geboortedatum komen ze al heel ver. Zeker als er advertentie trackers data wordt gebruikt, daar zijn al eerder voorbeelden van geweest dat personen zo goed als real time gevolgd kunnen worden. Ik klets niet uit mijn nek:
https://www.404media.co/the-200-sites-a ... onitoring/
Nog even over dit, ik heb op WA na geen zaken meer van Meta.
Letterlijk overal gebruik ik niet mijn eigen naam, hier ook niet. (Emma en Eva (en Jannet) weten wie ik ben overigens)
Ik heb geen vast IP, ik heb zelfs geen vast adres.
Advertentietrackers worden standaard geweigerd door mijn laptop.
Juist vanwege de zaken uit je link.
En nog steeds maak ik me niet de illusie dat ik onzichtbaar ben....
En als zo'n Customs Border Patrol agent ook maar het flauwste idee hebt dat de info die je geeft ze niet zint dan wordt je als je geluk hebt gelijk gedeporteerd, en als je pech hebt een paar weken in een concentratiekamp opgesloten. Ik ga niet mijn lot in handen leggen van of een grenswacht me er vrouwelijk genoeg uit vindt zien. Een geldig visum.of ESTA en een berg wit privilege is niet meer voldoende om er van op aan te kunnen dat je zomaar het land in komt..
En wie mij kent weet dat ik er wat butchy uitzie.
Plus dat mijn stem wat klankkleur aangaat ook niet altijd past.
Ik neem het risico niet.