Bh gezocht met vorm (zware borstgroei, smalle borstbasis, vroege fase HRT – tips?)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Johannave
Voornaamwoorden: zij/haar,

Bh gezocht met vorm (zware borstgroei, smalle borstbasis, vroege fase HRT – tips?)

Bericht door Johannave »

Hoi allemaal,

Ik ben Johanna, 22 jaar, woon in België, en ik ben nu net geen maand bezig met HRT. Ik heb al zware borstgroei en ben op zoek naar een bh die goed past, die een beetje vorm geeft onder kleding en die niet knelt of schuurt.

Mijn situatie:

Mijn borstbasis is smal, maar mijn borsten groeien naar de zijkant toe.
Een omvangsmaat van 80 is te wijd, maar 75 zit soms te strak.
In bh’s van maat 75AA of 80AA puilen mijn borsten aan de zijkant al uit. De cup is dus te klein.
Wat ik zoek:

Een bh met lichte vulling of mousse (geen push-up) zodat er een beetje volume zichtbaar is, maar zonder dat het nep of overdreven lijkt.
Een cup met meer ruimte, zodat ik niet overloop aan de zijkant, en bredere zijkanten voor extra steun.
Prijs onder de €20 als het kan.
Maat ergens tussen 75A en 70B, afhankelijk van het model en de pasvorm.
Winkels of webshops die leveren in België.
Ik wil graag dat het er onder kleding uitziet alsof ik wel “iets” heb, zonder dat het nep lijkt. Vorm is belangrijk voor mijn zelfbeeld, maar ik wil geen bh die te veel druk uitoefent. Ik ben al naar verschillende bh’s gaan passen, maar ik heb nog niet de juiste gevonden.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar lichaamstype in de vroege fase van transitie, of weet je goede merken/winkels met bh’s die hierbij helpen?

Groetjes,
Johanna
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Bh gezocht met vorm (zware borstgroei, smalle borstbasis, vroege fase HRT – tips?)

Bericht door Marije »

Ik ben begonnen met de meegroei BH van Magic Bodyfashion... dit beviel heel goed. Ik heb ze gedragen totdat ik cup B/C had.

Het zijn een soort van Sport BH's, je doet ze over je hoofd aan en ze hebben geen sluiting. Ideaal om mee te beginnen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Johannave

Re: Bh gezocht met vorm (zware borstgroei, smalle borstbasis, vroege fase HRT – tips?)

Bericht door Johannave »

Ik val hier net tussen tussen deze maten
65B-70B-75A 30B-32B-34A 80B-85B-90A
M 70C-70D-75B-75C-80A
Johannave

Bericht door Johannave »

Hoi allemaal,

Even een update na mijn eerdere bericht!
Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest en heb uiteindelijk een bh in maat 70B gekocht. Deze zat een stuk beter dan de vorige maten die ik geprobeerd had. De cup bood eindelijk genoeg ruimte, vooral aan de zijkanten, en de omvang sluit goed aan zonder te knellen.

Ik heb gekozen voor een model met lichte mousse, dus het geeft net dat beetje vorm dat ik graag wilde, zonder een push-up effect. Voor nu voelt dit als een fijne tussenoplossing, zeker in deze vroege fase van HRT.