Hoi,
Zit 5 augustus 1 jaar aan de hormonen, en heb een kleine b cup nu.
Nu wil ik graag een borstvergroting hoeveel jaar is het beste om te wachten na de hrt start om een borstvergroting te ondergaan ( hoelang groeien borsten door door de hormonen )?
En hoe zit het met de type implantaten kan je vrij kiezen welke type je wilt?
Om dat ik zelf non-binair ben en echt geen cis vrouw wil worden/zijn, wil ik graag een cupmaat die niet vanzelf sprekend is bij cis vrouwen daarom wil ik graag eerst expanders, filmpje van de werking, om daar mee de borsten op te rekken tot de grootte die ik graag wil ( minimaal h cup ) om daarna de definitieve implantaten te laten plaatsen.
Wie heeft zicht op wat ik wil en kan mij informeren?
Borstvergroting
-
Saskia-Vince
- Voornaamwoorden: die/diens
Borstvergroting
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
-
Sharoncher
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Borstvergroting
Heel kort en krachtig dit wordt in Nederland niet gedaan, gelukkig maar!!! Tenzij het aanleiding is van borstreconstructie na borstkanker maar das een heel ander verhaal!!
Maar deze wens heb je eerder op het forum gepost...........
Maar deze wens heb je eerder op het forum gepost...........
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik heb er ook een beetje gemengde gevoelens bij. Ik heb zelf een G-cup maar ik ben bijna 1.90...
Pas op dat je van jezelf geen karikatuur maakt... en ons daarin als groep meeneemt.
Pas op dat je van jezelf geen karikatuur maakt... en ons daarin als groep meeneemt.
-
DominiqueB
De normale richtlijn is 2 jaar maar je hebt je bij de andere richtlijn ook niet gehanteerd dus dat zal nu waarschijnlijk ook wel niet gebeuren.Saskia-Vince schreef: 15 mei 2025, 16:43 Nu wil ik graag een borstvergroting hoeveel jaar is het beste om te wachten na de hrt start om een borstvergroting te ondergaan ( hoelang groeien borsten door door de hormonen )?
Dat je zelf een karikatuur wilt zijn en na streven is echter niet in het voordeel van de transvrouwen in het algemeen.
Maar heb je ook over werk en carrière al eens na gedacht wat je gaat doen wanneer je zo een karikatuur bent?
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
"Een H cup", of "Een G cup"...
Het is nietszeggend zonder de bijbehorende omtrek maat.
Waardoor is dat zo? Dat wordt goed geïllustreerd in het fenomeen "zustermaten". Gelijk gekleurde maten hebben hetzelfde cup volume. Vergelijken lukt echt alleen als je ook de omtrekmaat weet.

Een extreem grote cup komt bij sommige vrouwen van nature voor. Niet zelden is het de basis achter een diepgewortelde wens tot borst reductie. Gedreven door pijn.
De keuze van een beoogd eindresultaat na borstvergroting vind ik een heel persoonlijke.
Live life!

Het is nietszeggend zonder de bijbehorende omtrek maat.
Waardoor is dat zo? Dat wordt goed geïllustreerd in het fenomeen "zustermaten". Gelijk gekleurde maten hebben hetzelfde cup volume. Vergelijken lukt echt alleen als je ook de omtrekmaat weet.

Een extreem grote cup komt bij sommige vrouwen van nature voor. Niet zelden is het de basis achter een diepgewortelde wens tot borst reductie. Gedreven door pijn.
De keuze van een beoogd eindresultaat na borstvergroting vind ik een heel persoonlijke.
Live life!
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Marije
Correct. Toen ik mijn lipofilling had bij Kanhai lag ik op de kamer bij een cis meisje die volgens mij ook iets van een H of I cup had en verder vrij tenger was. Ze kon nog geen jas of blouse kopen die gewoon dicht kon. En rugpijn inderdaad. Ze kreeg een borstverkleining, volgens mij naar C.
Het niet kunnen dichtknopen van een blouse of het voelen van mijn borsten als ik een (verder prima passende) winterjas wil dicht doen heb ik met mijn borsten ook "last" van... laat staan wanneer je kleiner gebouwd bent.
Het niet kunnen dichtknopen van een blouse of het voelen van mijn borsten als ik een (verder prima passende) winterjas wil dicht doen heb ik met mijn borsten ook "last" van... laat staan wanneer je kleiner gebouwd bent.
-
Laura2021
Saskia-Vince, je wilt graag een cupmaat die niet vanzelfsprekend is bij CIS vrouwen en je zoekt bewust de grenzen op.
Welke meerwaarde geeft het jou om die grenzen zo op te zoeken? Wat brengt het jou persoonlijk?
Welke meerwaarde geeft het jou om die grenzen zo op te zoeken? Wat brengt het jou persoonlijk?
Groetjes Laura 
-
Gea
Sakia-Vince ik krijg bij jouw vaak een onprettig gevoel.
Puur door dingen die je zegt of doet.
Wat natuurlijk jou eigen keuze is.
Alleen heb ik het idee dat dit is bedoeld om aandacht te krijgen.
En zoals hierboven ook al aangegeven werd weet ik niet of dit altijd ten goede komt van onze community.
En maak ik mij hier ergens ook zorgen om.
Niet alleen om ons maar ook om jou als persoon.
Door bewust of onbewust het uiterste op te zoeken.
Ik denk dan onderandere aan je gezondheid jou toekomst omtrent werk relatie en noem maar op.
Ook herinner ik mij van jou een topic over naakt strand/vakanties over je uiterlijk.
Hoe daar op gereageerd zou worden dit is waar jij je druk om maakte.
En jij wil voor jou lichaam cup onbenullig.
Waarmee je juist reacties uit gaat lokken.
Op dat gebied snap ik jou niet helemaal.
Maar goed het is jou keuze.
Puur door dingen die je zegt of doet.
Wat natuurlijk jou eigen keuze is.
Alleen heb ik het idee dat dit is bedoeld om aandacht te krijgen.
En zoals hierboven ook al aangegeven werd weet ik niet of dit altijd ten goede komt van onze community.
En maak ik mij hier ergens ook zorgen om.
Niet alleen om ons maar ook om jou als persoon.
Door bewust of onbewust het uiterste op te zoeken.
Ik denk dan onderandere aan je gezondheid jou toekomst omtrent werk relatie en noem maar op.
Ook herinner ik mij van jou een topic over naakt strand/vakanties over je uiterlijk.
Hoe daar op gereageerd zou worden dit is waar jij je druk om maakte.
En jij wil voor jou lichaam cup onbenullig.
Waarmee je juist reacties uit gaat lokken.
Op dat gebied snap ik jou niet helemaal.
Maar goed het is jou keuze.

-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
Saskia, je hebt nu al een cup B. Na amper een jaar hormonen. Wat is je drijfveer voor exstreem? En je hebt al zoveel moois.
Maar als je echt wil. Je krijgt wel aandacht, meer dan ik denk ik met mijn cup AAA.
Maar als je echt wil. Je krijgt wel aandacht, meer dan ik denk ik met mijn cup AAA.
vrouw met piemel
-
Saskia-Vince
- Voornaamwoorden: die/diens
Dank voor jullie vragen.
Mijn drijfveer tot dit is dat ik een nog al excentrieke persoon ben, die totaal niets op heeft met het gewone, mainstream.
Ben iemand die doel bewust buiten de lijnen wil zijn, dat is ook een van de redenen geweest om mij te laten transformeren, van jongs af aan lang haar laten groeien bewust langer dan ik bij andere jongens zag, oorbellen nam net een of 2 maar mijn oren vol, toen ze mij voor meisje zijn gaan uitmaken bewust meisjes kleding gaan dragen, maar niet de mainstream kleding maar echt excentrieke, alternatieve, aangemeld bij het het radboud en sta ik nu daar waar ik echt mij zelf kan zijn, op wat verbeteringen na dan.
Mijn drijfveer tot dit is dat ik een nog al excentrieke persoon ben, die totaal niets op heeft met het gewone, mainstream.
Ben iemand die doel bewust buiten de lijnen wil zijn, dat is ook een van de redenen geweest om mij te laten transformeren, van jongs af aan lang haar laten groeien bewust langer dan ik bij andere jongens zag, oorbellen nam net een of 2 maar mijn oren vol, toen ze mij voor meisje zijn gaan uitmaken bewust meisjes kleding gaan dragen, maar niet de mainstream kleding maar echt excentrieke, alternatieve, aangemeld bij het het radboud en sta ik nu daar waar ik echt mij zelf kan zijn, op wat verbeteringen na dan.
7-9-22 verwijzing Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
5-8-24 start hrt