Johannave schreef: 07 jun 2025, 16:56
Dankjewel voor je reactie, dat helpt echt.
Ik herken de hormonale schok wel. Mijn lichaam is er nog niet aan gewend, en stoppen met hormonen heeft niet meteen alles opgelost. Hartkloppingen en hogere hartslag had ik ook na het stoppen.
Stress is lastig te beoordelen door mijn CVI en autisme, maar dit voelt fysiek heel anders, alsof mijn systeem niet normaal opstart.
Mijn huisarts staat gepland, en ik ben in contact met de endocrinoloog. Ze hebben al vaker mijn bloed gecontroleerd zonder afwijkingen, maar ik blijf het goed in de gaten houden.
Ik wil graag toevoegen dat mijn vermoeidheid echt extreem is. Ik lig bijna de hele dag op de bank, en het voelt alsof ik nauwelijks energie heb om iets anders te doen. Het is veel erger dan wat ik hier lees bij anderen. Daardoor voel ik me soms heel machteloos.
Nogmaals bedankt voor de steun.
Liefs,
Johanna
Ik geloof niet dat je alleen staat hierin. Ik ken best een aantal transvrouwen die bij een momentopname binnen de waarden vallen, maar bij een dubbele meting verspreid over de dag een flink verval laten zien.
Ik heb niet alles gelezen, dus excuus als ik iets gemist heb. Maar wat voor medicatie krijg je, en zijn je E1 en SHBG daarbij ook gemeten?
Toen ik 5 jaar geleden startte met diy, slikte ik estrofem 2mg. Ik begon te merken dat mijn epileptische aanvallen flink toenamen. Toen ben ik gestopt met diy , en heb gewacht tot ik n jaar later op de normale weg via de endocrinoloog pleisters kreeg.
Moraal :
Iedere vorm van oestrogeen kan een reactie geven, misschien werkt een andere vorm van oestrogeentoediening wel voor je.
Ik ben in behandeling ben je het UZ Gent voor de hormonen Zijn er hier mensen die na de start met hormonen (oestrogeen of anti-androgenen) ernstige vermoeidheid of mentale traagheid kregen, tot het punt dat je niet meer normaal kon functioneren (werken, studeren, sociaal doen)?
Ik probeer dit beter te begrijpen en ook aan mijn familie uit te leggen hoe zwaar dit kan zijn — dus ervaringen, cijfers of studies zijn allemaal welkom. Dankjewe
Ik heb na een week estradiol pleisters trombose gekregen, daarna een dubbele longembolie.
Levenslang verbod op vrouwelijke hormonen.
Nu ook aan de bloedverdunners.
Vrouw voelen zonder hormonen , in mijn geval absoluut
Johannave schreef: 08 jun 2025, 10:59
Ik ben in behandeling ben je het UZ Gent voor de hormonen Zijn er hier mensen die na de start met hormonen (oestrogeen of anti-androgenen) ernstige vermoeidheid of mentale traagheid kregen, tot het punt dat je niet meer normaal kon functioneren (werken, studeren, sociaal doen)?
Ik probeer dit beter te begrijpen en ook aan mijn familie uit te leggen hoe zwaar dit kan zijn — dus ervaringen, cijfers of studies zijn allemaal welkom. Dankjewe
Door de blokkers wel wat sneller vermoeid maar niet dat ik helemaal niets meer voor elkaar krijg.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
Nadat mijn (van nature redelijk hoge) oestrogeen echt flink verhoogd is kwam mijn "let's do it" mindset weer terug. Ook mijn toch al hoge sexdrive is sindsdien volledig door het dak gegaan en daar gebleven.
Mij testo is mijn hele leven al erg laag.
De verbeterde concentratie kan ik alleen verklaren uit dat oestrogeen bij mij zeer positief werkt op mijn dopamine huishouding.
Wat betreft de problemen waarmee dit draadje begon... Bij mij moest er een nieuwe balans gevonden worden in de beheersing van histamine problemen. Dat heeft veel klachten gegeven en hoofdbrekens gekost.
Live life!
100% Myself
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+