Onzekerheid over diepte na SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Izzy

Onzekerheid over diepte na SRS

Bericht door Izzy »

Hi!

Op 6 mei heb ik mijn SRS operatie ondergaan bij Dr. Kanhai (vaginaplastiek) en ik heb helaas wat complicaties ondervonden (zoals nabloedingen waardoor er twee dagen na de ingreep her en der gehecht moest worden aangezien het bleef bloeden. Dit komt o.a. ook door een bloedmutatiefactor die ik heb).

Daarnaast is op 22 mei geconstateerd dat het extra weefsel dat Kanhai heeft gebruikt om mijn vaginale kanaal te verdiepen, het helaas niet heeft gehaald. Het 'dode' weefsel werd vervolgens verwijderd en moest voor hem nu 2x per dag 30 minuten dilateren. Ik heb onlangs de Soul Source set aangeschaft (flinke besteding als zeg ik het zelf maar ik doe graag alles voor optimaal resultaat) en het blijkt dat ik slechts 8/9 cm naar binnen kan met de kleinere variant. Ik ben er ontzettend emotioneel over geworden en er gaan van allerlei scenario's in mijn hoofd over wat dit wel/niet betekent voor mijn intieme/seksuele relaties. Ik ben zelf een transvrouw en date voornamelijk met cis mannen dus ik vermoed dat dit nog wel een probleem gaat worden. Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring en wellicht dezelfde diepte? Ik ben heel benieuwd hoe de seksuele ervaringen (kunnen) zijn mocht ik deze diepte behouden.

Het herstel gaat verder goed en ik voel me prima maar ik denk dat dit sowieso wel een revisie gaat worden? Zowel Kanhai en zijn assistent geven aan niet al te veel te focussen op de diepte en vooral de komende tijd te focussen op het herstel, wat ik ook wel begrijp. Ik denk alleen dat het niet veel dieper gaat worden en ik vermoed zo dat revisies om dit dieper te maken erg ingrijpend zijn (Ik zou het graag willen ontwijken om zo'n 'colon' operatie te ondergaan. Ik weet dan ook niet wat voor een techniek Kanhai gebruikt bij een revisie om deze te verdiepen. Er is natuurlijk maar zoveel huidig weefsel waar je mee kunt werken en hij had al extra weefsel moeten gebruiken om het dieper te maken... helaas niet helemaal gelukt).

Ik probeer het een beetje van mij af te zetten aangezien er nog een lange weg is te gaan qua herstel maar ik zou het ontzettend waarderen als jullie iets van advies of informatie kunnen delen :hbeat:

P.s. ondanks de complicaties ben ik ontzettend blij nu als ik voor de spiegel sta! Dysforie is aanzienlijk verminderd.

Alvast heel erg bedankt!!

Izzy
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Onzekerheid over diepte na SRS

Bericht door Dawn »

Wat vervelend dat het zo gelopen is en echt naar dat het extra weefsel het niet gehaald heeft. Na zo een operatie is het eerste herstel (helaas) het belangrijkst. Met de soul source heb je wel iets goeds in handen wat praktisch onverslijtbaar is. Ik wens je toe dat je na herstel en met dilateren toch nog wat diepte kan winnen, en een ander mooi geneest!
Fijn dat je toch al zo blij kan zijn met hoe het er nu uitzet
🧸

Ik hoop dat ik de juiste woorden kon vinden voor je
Josie
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Onzekerheid over diepte na SRS

Bericht door Josie »

Ik heb zelf hooguit 10-12cm diepte na de SRS zo'n 9 jaar geleden en dat werd niet meer met dilateren. Er was destijds weinig huid wat gebruikt kon worden.

Eigenlijk heb ik te weinig seksuele ervaring (met mannen) om er heel veel over te kunnen zeggen. Afhankelijk van de man was de diepte soms wel een "beperking". Maar niet alleen de diepte, de diameter was ook een dingetje waar tegenaan te lopen was.

Ook denk ik dat niet de volledige diepte kan worden gebruikt bij gemeenschap. Want de huid "kleeft" nogal en bij dilateren gaat het ook niet meteen in 1x, pas na een tijdje "duwen" is de volledige diepte "open".