Ik wandel altijd graag in de natuur en ga zo'n 2x per week naar het bos wat in particulier eigendom is, het is nl. een landgoed hier in de buurt. Ik merk het laaste jaar dat er steeds meer mannen op fietsen en scootmobiels op de uitkijk staan voor potentiele targets.
Zo ook vandaag weer. Een man van rond de 60 stond op de uitkijk. Ik trok me er niets van aan en ben het bospad in gegaan. 30 seconden later kwam de man langs me fietsen maar reed wel door zonder iets te zeggen. Toen ik 50m later de bocht om kwam om het pad te volgen stond hij me op te wachten en wilde contact maken. Ik heb nog wel hallo gezegd maar heb hem verder genegeerd en ben dus gewoon doorgelopen. Hij begon van alles te roepen. Het was duidelijk dat op hij zoek was naar sexuele handelingen. Even later kwam hij langs me fietsen en probeerde weer een gesprek aan te knopen. Pas toen ik hem in woord en gebaar verzocht door te fietsen is hij opgehouden.
Twee weken geleden trokken twee mannen in hetzelfde bos hun broek omlaag, een vrouw die haar hond uitliet zag dit eerst en wachte op mij totdat ik voorbij was, in feite om mij te beschermen wat wel fijn was, de hond woog zelfs zwaarder dan mij dus het was een grote hond. Ik heb haar bedankt. Ook haar begint het steeds vaker op te vallen.
Een aantal maanden geleden was er iemand op een scootmobiel die me probeerde te volgen in het bos en ook probeerde contact te leggen. Die man negeerde ik ook en ben bewust moeilijk begaanbare paden opgegaan en het bizarre was dat hij me zelf op die paden probeerde te volgen wat natuurlijk niet ging met geulen en stronken. Die moest het opgeven.
Kortom, ik denk er nu om maar een mes te gaan kopen zodat ik me in ieder geval kan beschermen mochten die mannen agresiever worden. Je bent tenslotte alleen. Als man heb ik dit nooit meegemaakt...
Hebben jullie zoiets ooit meegemaakt, voor, tijdens of na je transitie?
Lastig gevallen
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Lastig gevallen
Groetjes Laura 
-
Vickey
Re: Lastig gevallen
Oh lieverd,
wat een vreselijke gebeurtenis ik hoop dat je et niets geestelijks aan overhoud en hoop dat alles goed gaat met je.
Ik voel met je mee het is naar en vervelend en die mensen verdienen niets anders dan een trap tussen de benen.
Liefs vickey

wat een vreselijke gebeurtenis ik hoop dat je et niets geestelijks aan overhoud en hoop dat alles goed gaat met je.
Ik voel met je mee het is naar en vervelend en die mensen verdienen niets anders dan een trap tussen de benen.
Liefs vickey
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Wat naar. Het dragen van een mes zou ik af willen raden, want dan loop je misschien juist meer risico als ze je het mes afhandig maken en tegen je gebruiken.
Irene
-
Frederieke
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik ben het helemaal met Irene eens, het is verschrikkelijk naar wat je is overkomen, maar het dragen van een wapen is nooit een oplossing. Daarmee gaan we de Amerikaanse kant op van; "Guns don't kill people, people kill people."
Maar in jouw geval zou ik wel een cursus zelfverdediging adviseren. Zelfverdediging is altijd legaal en steken niet.
Sterkte en ga uit van je eigen kracht.
Groetjes, Frederieke.
Maar in jouw geval zou ik wel een cursus zelfverdediging adviseren. Zelfverdediging is altijd legaal en steken niet.
Sterkte en ga uit van je eigen kracht.
Groetjes, Frederieke.
-
DominiqueB
Is heel naar voor je lieverd.
Echter een mes kan ook in je nadeel werken. Immers is het niet toegestaan een mes van bepaalde lengte bij je te dragen, en het kan ook afgepakt worden en dan als wapen tegen je worden gebruikt.
Echter een mes kan ook in je nadeel werken. Immers is het niet toegestaan een mes van bepaalde lengte bij je te dragen, en het kan ook afgepakt worden en dan als wapen tegen je worden gebruikt.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Kim_m
Wat is dat voor bos?
Ik wandel kilometers door bossen en ben nog nooit zo'n situatie tegen gekomen.
Zijn er geen andere plekken om te wandelen waar je woont?
Je zou mij niet meer in dat bos zien.
Ik wandel kilometers door bossen en ben nog nooit zo'n situatie tegen gekomen.
Zijn er geen andere plekken om te wandelen waar je woont?
Je zou mij niet meer in dat bos zien.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Januca
- Voornaamwoorden: zij/haar
Wat een nare dingen zeg. heb je al overwogen om de politie in te lichten?
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. 
-
Laura2021
Dank jullie wel voor jullie reacties en medeleven want vervelend was het inderdaad. Het is gewoon een bos, weliswaar een landgoed, en er is best wel wat verkeer op de hoofdweg waar ze ook op de uitkijk staan. Inmiddels denk ik wel dat ik zie welke typetjes het zijn.
Niet dat het het minder erg maakt, maar als het eenmalig was dan kun je spreken van een incident maar ik ervaar een zekere trent en dat baart me meer zorgen en dat ze steeds brutaler worden alsof heel normaal is om mensen zo lastig te vallen met hun lusten. Als het nogmaals gebeurt en voel dreiging bel ik de politie. Maar tot op heden heb ik niet altijd de telefoon bij vanwege de zakken in de kleding. Dan zou ik een tasje moeten dragen.
Ik begrijp dat jullie zeggen, een wapen is nooit de oplossing en tot op heden zag ik het ook zo en had ik altijd nog mijn sleutelbos die extra sleutels heeft binnen handbereik als ik het niet vertrouwde maar ergens voel ik dat dat niet meer genoeg is als ze binnen een meter in je gezicht zitten te pushen. Het liefst draag ik niets van een wapen zoals een mes om de redenen die jullie geven maar als je het meemaakt dan wordt het toch wel een klein beetje anders. Niet dat het iets uit moet maken maar echt super vrouwelijk zag ik er ook niet uit, ik had niet eens rok aan of zo, gewoon een broek en shirtje, ben wel altijd opgemaakt.
Ik wil het ook niet opzoeken en misschien moet ik andere tijden proberen of ergens anders wandelen maar het is toch raar dat je niet gewoon in het bos kunt wandelen en het is 5 min. van mijn huis.
Een zelfverdedigingscursus vind ik lastig vanwege sociale angsten, ook een reden waarom ik niet naar een sportschool durf. De wachtkamer bij huisarts vind ik al erg lastig.
Niet dat het het minder erg maakt, maar als het eenmalig was dan kun je spreken van een incident maar ik ervaar een zekere trent en dat baart me meer zorgen en dat ze steeds brutaler worden alsof heel normaal is om mensen zo lastig te vallen met hun lusten. Als het nogmaals gebeurt en voel dreiging bel ik de politie. Maar tot op heden heb ik niet altijd de telefoon bij vanwege de zakken in de kleding. Dan zou ik een tasje moeten dragen.
Ik begrijp dat jullie zeggen, een wapen is nooit de oplossing en tot op heden zag ik het ook zo en had ik altijd nog mijn sleutelbos die extra sleutels heeft binnen handbereik als ik het niet vertrouwde maar ergens voel ik dat dat niet meer genoeg is als ze binnen een meter in je gezicht zitten te pushen. Het liefst draag ik niets van een wapen zoals een mes om de redenen die jullie geven maar als je het meemaakt dan wordt het toch wel een klein beetje anders. Niet dat het iets uit moet maken maar echt super vrouwelijk zag ik er ook niet uit, ik had niet eens rok aan of zo, gewoon een broek en shirtje, ben wel altijd opgemaakt.
Ik wil het ook niet opzoeken en misschien moet ik andere tijden proberen of ergens anders wandelen maar het is toch raar dat je niet gewoon in het bos kunt wandelen en het is 5 min. van mijn huis.
Een zelfverdedigingscursus vind ik lastig vanwege sociale angsten, ook een reden waarom ik niet naar een sportschool durf. De wachtkamer bij huisarts vind ik al erg lastig.
Groetjes Laura 
-
Kim_m
Met een mobiel bij je kun je er een foto van maken of als je de situatie aan ziet komen doen of je in gesprek bent met iemand.
Maar met wapens als een mes zou ik niet doen.
Een fluitje of zo iets dat herrie maakt ik denk dat die figuren het stiekem doen anders ga je wel naar het plaatselijke cafe of zo dat kan ze misschien afschrikken.
En anders gewoon een hond nemen.
Maar met wapens als een mes zou ik niet doen.
Een fluitje of zo iets dat herrie maakt ik denk dat die figuren het stiekem doen anders ga je wel naar het plaatselijke cafe of zo dat kan ze misschien afschrikken.
En anders gewoon een hond nemen.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Marije
Hoi, ik weet natuurlijk niet precies waar je woont, maar meestal is er ook een wijkagent. Hier in het dorp kun je hem/haar (ik weet momenteel even niet wie het is) op een vast tijdstip spreken in het buurthuis. Het klinkt ook alsof je niet de enige bent.
Een mes zou ik inderdaad niet doen. Een hond... ik heb voor mijn scheiding kilometers gewandeld met mijn hond in het bos... nooit gedoe gehad.
Je telefoon zou ik wel altijd meenemen. Ik heb deze week een legging gekocht met een zakje voor de telefoon. Een heuptasje kan ook of een klein rugzakje.
Een mes zou ik inderdaad niet doen. Een hond... ik heb voor mijn scheiding kilometers gewandeld met mijn hond in het bos... nooit gedoe gehad.
Je telefoon zou ik wel altijd meenemen. Ik heb deze week een legging gekocht met een zakje voor de telefoon. Een heuptasje kan ook of een klein rugzakje.