Lastig gevallen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lise

Re: Lastig gevallen

Bericht door Lise »

Weet je zeker dat er in dat bos niet een ontmoetingsplek is waar je niets van af weet?

Niet dat dat wat jij meemaakt OK zou maken, dat is nooit OK, maar de hoeveelheid incidenten die je hier in korte tijd hebt meegemaakt klinkt bizar. Net als Wim kom ik ook al mijn hele leven vaak in het bos en jij bent daar in korte tijd meer 'vieze mannetjes' tegen gekomen dan ik in mijn hele leven.
Kim_m

Bericht door Kim_m »

Inderdaad hier aan de andere kant van het dorp is een park waarvan het bekend staat als homo ontmoetingsplaats en daar kun je volgens horen en zeggen wel eens tegen bepaalde mensen aanlopen.
Ik snap trouwens niet da als je daarvan bent dat je dan met z'n allen door de struiken moet gaan banjeren.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
Gea
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Gea »

Dit zijn hele vervelende situaties.
Maar het dragen van een wapen in welke vorm dan ook raad ik ook af.
Buiten om dat je slachtoffer kunt worden met je eigen wapen is groot.
Daarnaast heb je een wapen bij je zal je eerder geneigd zijn deze te gebruiken.
Dit zou ook juridische ten nadele van jezelf komen.
En dat zijn deze mensen totaal niet waard.

Mijn advies zou zijn ga een zelfverdediging les/cursus doen.
Zelf heb ik een workshop Kyusho Jitsu gevolgt.
Geen tot weinig kracht nodig om iemand af te weren.
Dus ideaal voor iedereen.

Bovenal hoop ik dat iedereen gewoon veilig zijn/haar/diens ding kunnen doen.
Afbeelding

:hbeat: O jaa, wees lief voor jezelf :hbeat:
Danielle

Bericht door Danielle »

Klinkt alsof je wandelplek de locale cruisingspot is. Daar zou je iets van kunnen zeggen bij de beheerder van het landgoed. Wapens zijn hier in elk geval niet de uitweg doe je zoekt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gea

Bericht door Gea »

Wat eventueel ook een optie is om samen met 1 of meerdere te gaan wandelen.
Dit kan een veiliger gevoel geven.
Afbeelding

:hbeat: O jaa, wees lief voor jezelf :hbeat:
Laura2021

Bericht door Laura2021 »

Ik heb de beheerder van het landgoed een mail gestuurd over de voorvallen, misschien dat het iets helpt.
Waarschijnlijk wordt ik nog alerter dan ik al was, zowiezo de komende tijd. Als ik het niet vertrouw ga ik het ook niet opzoeken en kies ik wel een andere route.
Groetjes Laura :hbeat:
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

My 2 cents, zou ik de ervaring die je hebt opgedaan delen met andere wandelaars, iedereen die daar loopt heeft er potentieel last van, samen sta je sterker

Maak desnoods een app groepje aan.

Btw, verdedigend geweld is altijd toegestaan mocht het nodig zijn

Vervelend om mee te maken iig
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Wat naar dat die dingen gebeurden.
Dat dat dan gebeurd op een plek ergens op en landgoed vind ik best wel verbazingwekkend. Juist op de wat afgelegenere plekken maak ik dat nooit mee. Het gebeurd mij wel eens dat mannen om aandacht vragen, maar dat is dan in de stad. Naar mijn idee zijn dat soort mannen niet gericht op zoek naar een vrouw om lastig te vallen. Ze zien toevallig een keer iemand voorbij lopen en dan krijgen ze soms zomaar een zieke gedachte in hun hoofd.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Hoi Laura, super vervelend dat dit je overkomt. Ik zou de confrontatie vermijden en een andere plek zoeken om te wandelen. Misschien is dit bos, op die plek, ook een plek waar mensen elkaar opzoeken om sex te hebben (zoals Lise ook al aangaf)? In een normaal bos sta je tenslotte niet op de uitkijk. Er zijn (hoop ik voor je) zat alternatieven om te wandelen. Een andere ingang naar hetzelfde bos kan ook een oplossing zijn.
CarlaJansen
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door CarlaJansen »

Erg naar voor je. Het klinkt wel als iets wat een cruising plek is geworden en dus niet specifiek tegen jou of tegen transgenders gericht.

Vooralsnog heb je het allerbeste gedaan: confrontatie vermijden en contact opnemen met de terreinbeheerder. Die zal deze situatie ook niet fijn vinden. Telefoon is belangrijk, kijk wel uit met al te opzichtig fotograferen en filmen maar dreigen kan wel helpen. Zorg er dan voor dat de beelden meteen in de cloud staan. En klachten bij politie/wijkagent is een goede tip.

Wapens ligt ingewikkeld. Niet alleen juridisch. Bijvoorbeeld: een in te klappen mes is gebonden aan een bepaalde lengte, een vaststaand mes niet. Maar je hebt wel wat uit te leggen aan oom agent waarom je je mes in een bos uitlaat. Is het redelijk en logisch dat je daar een gebruiksklaar mes bij je hebt in tegenstelling tot een ingepakt mes op de route tussen kookwinkel en thuis?. En inderdaad het probleem dat een wapen tegen je gebruikt wordt. Maar in NL ligt dat deels ingewikkelder dan in Duitsland, waar je bijvoorbeeld pepperspray mag kopen. Heeft dan weer als aanvullend probleem dat het ook in je eigen ogen kan waaien...zeker in stressvolle situaties. Misschien dat een spuitbus verf dan veiliger is.