Spierpijn door hormonen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
BArts

Re: Spierpijn door hormonen?

Bericht door BArts »

Ik heb ook nooit heel veel spierkracht gehad :), ben nu ong. 1,5 maand aan de HRT (Oestrogel) en hoef geen T-blocker omdat ik die zelf niet of nauwelijks aanmaak door hormoonproblemen (geeft die de meeste spierpijn en gevoeligheid in de tepels misschien, weet iemand dat [heb tot dit moment weinig last van gevoelige tepels en kan nog makkelijk eraan komen en op m'n buik slapen gelukkig]?).

Ik had meteen in het begin wel wat spierpijn in mijn armen en voelde het ook wel in mijn nek enzo, ik smeerde de HRT toen op mijn bovenarmen, nu smeer ik de HRT al een tijd op mijn bovenbenen en dan heb ik er niet of heel weinig last van, ik kan weer eens een keer op mijn armen proberen te smeren of het dan weer meer wordt, maar inderdaad is het wel logisch dat je iets aan je spieren merkt soms omdat die beïnvloed worden, maar het moet natuurlijk niet te gek worden dan kun je dit beter aan de Endo navragen.
11-07-23 : Op wachtlijst RadboudUMC.
03-01-24 / 18-06-24 : 7x gezicht laseren op eigen kosten (ICE Diode laser).
19-06-24 / 24-09-24 : Voorbereidende gesprekken RadboudUMC.
07-10-24 : Ben ik besproken.
20-11-24 : Datum eerste gesprek bij endo + start HRT.
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Bericht door Tess_ »

Sinds een paar weken heb ik hevige spierpijn in mijn benen en elke dag voelt het alsof ik een zware workout heb gedaan. Ook heb ik het gevoel dat ik nog meer ben afgevallen in het tillen van zware dingen, en dat terwijl ik al 26 maanden op hormonen zit... Mijn lichaam is altijd al laat in het proces, dus ik zal zien of dit snel beter wordt.
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Tess_ schreef: 05 jul 2025, 21:35 Sinds een paar weken heb ik hevige spierpijn in mijn benen en elke dag voelt het alsof ik een zware workout heb gedaan. Ook heb ik het gevoel dat ik nog meer ben afgevallen in het tillen van zware dingen, en dat terwijl ik al 26 maanden op hormonen zit... Mijn lichaam is altijd al laat in het proces, dus ik zal zien of dit snel beter wordt.
Misschien dat het bij jou idd pas later effect heeft, Je had immers ook meer opstart problemen toch?

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Bericht door Tess_ »

[/quote]

Misschien dat het bij jou idd pas later effect heeft, Je had immers ook meer opstart problemen toch?

Dikke knuffel Dominique
[/quote]

Op een bepaalde manier wel, maar ook om te erkennen dat mijn lichaam altijd al langzamer is geweest, heb ik daar net over geschreven in mijn dagboek
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Tess_ schreef: 05 jul 2025, 21:35 Sinds een paar weken heb ik hevige spierpijn in mijn benen en elke dag voelt het alsof ik een zware workout heb gedaan. Ook heb ik het gevoel dat ik nog meer ben afgevallen in het tillen van zware dingen, en dat terwijl ik al 26 maanden op hormonen zit... Mijn lichaam is altijd al laat in het proces, dus ik zal zien of dit snel beter wordt.
Kan het zijn dat het "groei" problemen zijn, heb ik wel vaker gehoord van leeftijds genoten toen wij nog in de puberteit fase zaten, zelf niet veel last maar ik wandel ook veel en dan vooral de heuvels rond de posbank en in zuid Limburg ( familie kwaaltje, iedereen in mijn familie van pa zijn kant wandelt graag in deze zeer mooie gebieden hi ) maa hier kan je je been spieren wel erg goed trainen.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis