Wat is je laatste aankoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Beginnend trans
Voornaamwoorden: Marijke

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Beginnend trans »

DominiqueB schreef: 08 jul 2025, 15:34
Beginnend trans schreef: 08 jul 2025, 13:38 Heb een kort zwart rokje gekocht. Gewoon omdat het fijn is om erin rond te lopen. Heb ook mooie niet al te duur knielaarzen gezien in een grote maat. Die wil ik ook wel graag aan hebben met mooie kousen. Lijkt me fantastisch om daar mee rond te lopen. Helaas nog gewoon in huis maar sta tenslotte ook nog aan het begin van mijn avontuur.
Op vinted hebben ze dames schoenen tot 45, in Nederland amper te koop maar in onze omliggende landen wel.
Heb mooie lies laarzen op het oog maat 43 die zijn wel heel erg leuk en sexy . Op hoge hakken lopen dat zie ik niet zo snel gebeuren. Nog niet
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Vorige week een naaimachine gekocht. Niet om kleding te maken hoor maar om ze te herstellen. Er gaat vaak een naadje los of die mooie broek is net iets te lang. Jarenlang was er wel iemand die er iets handiger in was en nog steeds wel hoor. Maar ik wil het gewoon weer zelf doen, omdat het zo rustgevend is.
Het grappige is dat ik meteen de wijze lessen van mijn moeder weer hoor toen ik de eerste naailessen op de ouwe trap-Singer van haar kreeg. Zo jammer dat ze die later heeft ingeruild voor een elektrische.
Een naaimachine dus en ik ben er heel erg blij mee.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Jannet V schreef: 15 jul 2025, 18:17 Vorige week een naaimachine gekocht. Niet om kleding te maken hoor maar om ze te herstellen. Er gaat vaak een naadje los of die mooie broek is net iets te lang.
Wat goed om kleding te repareren. Zo kan kleding veel langer meegaan. En inderdaad; een naaiwerkje doen is ook nog eens rustgevend.
Van die dingen als een loszittende naad zijn eigenlijk heel erg makkelijk te repareren, dus gewoon zonde om mooie kleding weg te doen vanwege iets kleins dat kapot is. Liever even rustig voor de naaimachine gaan zitten in plaats van geprikkeld worden door onnodig te consumeren.
Dankzij het herstellen van de kleine kapotte dingetjes draag ik nog steeds kleding die ik al zo'n 30 jaar geleden had gekocht. Vaak was dat dan al tweedehands. Uit een kringloopwinkel, of van de vrijmarkt op (toen nog) koninginnedag. Daar zit ook kleding bij van fast fashion-winkelketens. Die kleding is volgens mij helemaal niet van zo'n slechte kwaliteit als tegenstanders van dat soort winkels wel eens (goedbedoeld) zeggen. Er is alleen een klein beetje handigheid nodig om de oneffenheden weg te werken.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Willemijn
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Willemijn »

Heb net nieuwe bh's, en bijpassende broekjes, gekocht bij little woman lingerie, cup AAA in het wat romantische genre. Nu nog durven om bovenkleding te vervrouwlijken.
vrouw met piemel
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Willemijn schreef: 26 jul 2025, 12:30 Heb net nieuwe bh's, en bijpassende broekjes, gekocht bij little woman lingerie, cup AAA in het wat romantische genre. Nu nog durven om bovenkleding te vervrouwlijken.
Je kunt beginnen met dames spijkerbroek zonder opvallende details en neutrale effe dames shirts. Zo ben ik ook begonnen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tijdens vakantie in Schotland een kettinkje en oorbellen.
Irene
Januca

Bericht door Januca »

Vorige week via Vinted een superwijde zijden broekrok met een mooi motief gekocht.
De mensen in India weten wel hoe ze zo iets moois moeten maken.
Draagt heerlijk.
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Bericht door Marica »

Skechers D' lites muiltjes sneakers in witte uitvoering

Afbeelding

Lopen heerlijk, en lekker makkelijk uitdoen als je bij iemand in huis komt. In Noorwegen is het gewoonte om niet met je schoenen aan in huis te lopen.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
saskiadevries92

Bericht door saskiadevries92 »

Mijn laatste aankoop was deze satijnen kimono met bloemenprint:

Afbeelding

Ik vond ‘m zó mooi dat ik er meteen ook eentje voor een vriendin in transitie heb gekocht. Ze zit nog in de beginfase, dus ik hoopte dat dit haar zou helpen wat meer zelfvertrouwen te krijgen en te experimenteren met kleding in haar eigen tempo.

Ze was er superblij mee!
Willemijn

Bericht door Willemijn »

HEEL MOOI.
wAAR GEKOCHT? oF BEN IK NU TE NIEUWSCHIERIG?
vrouw met piemel