Ik moet het even kwijt topicje

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Raisa

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Raisa »

Ik ben bang dat dat soort grapjes, gepast of niet, gewoon bij een transitie horen, en dat je ze beter kunt slikken en meelachen ipv er heftig op te reageren.
Ik was laatst naar een familiefeest gegaan toen ik mijn auto had vastgereden in een modderig weiland. Komt mijn zwager lachend naar buiten lopen: "Wat zie ik nu? Je begint meer en meer een echt wijf te worden!"
Fay

Bericht door Fay »

Precies tantejuut

En, heftig? betreffende persoon lag toch al niet zo lekker bij mij, mijn houding is naar bepaalde mensen vrij radicaal, 1 of 2 zogenaamde leuke grappen die kwetsend zijn en repectloos en je ligt eruit, simple as that

Het voelt namelijk goed om er zo in te staan, kijken wie er overblijft, ik denk niet veel maar dat is ok, degene die wel het respect kunen opbrengen zal op 1 hand te tellen zijn en dat is dan ook prima

De opmerking van je zwager is op het randje vanwege het woord wijf, maar wie het zegt en wat voor relatie je met die persoon hebt bepaald ook hoeveel je pikt, kan hebben

Joyy - die deze week laatste restje oude leven aan het opruimen is en dan kan wat mij betreft het 'feest' beginnen

thx all :)
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Het is een lastig probleem Joyy. Sommige opmerkingen zijn bot van inhoud, maar warm van vorm en sommige opmerkingen zijn aalglad van inhoud maar venijnig van vorm. Ik let meestal op de blik, de intonatie en de voorgeschiedenis met die persoon. Soms is een grap gewoon echt grappig, maar ook wel eens een middel om de pijnlijke waarheid (welke waarheid?) tot uiting te brengen. Ik heb ook een portie "grappen" mogen ontvangen vroeger, maar dat was vaak een middel om de spanning weg te lachen. En de foute lui, daar heb ik afscheid van genomen. Bovendien ben ik geen heilige. Ik kan ook behoorlijk sarcastisch uit de hoek komen. Zolang er geen duidelijke minachting en afkeuring doorklinkt in de "grap" is het misschien verstandig om even aan te kijken, en anders moet je gewoon maar vertrouwen op je eigen inschatting. Je bent geen voetveeg at the end.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Fay

Bericht door Fay »

Elek situatie is anders en je eigen gevoelstoestand idem, soms kan je meer hebben,ik heb de neiging veel te incasseren maar op een gegeven moment is het klaar, de mensen die nu uit de roulatie zijn gegaan zijn mensen die me toch al niet hele lekker zaten en door hun eigen gedrag daar de cosequenties van dragen, niet dat zij er overigens wakker van zullen liggen dat ik he niet meer hoef te zien

Ennieweej, ik wilde ook even kwijt dat het met mij verbazingwekkend goed gaat, ik heb een aantal erg moelijke maar belangrijke beslissingen kunnen nemen en die voor een grot deel afgerond, wat een ruimte ineens

pluimpje :)

Joyy
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Nou, dan van mij ook maar een pluimpje :)

Blij te horen dat het beter gaat met je, Joyy

Liefs Daniela
Fay

Bericht door Fay »

Das lief, dankje:)

Joyy
Danielle

Bericht door Danielle »

joyy schreef:Tjdens het tillen van een zware kast bij een vriend die aan het verhuizen is, ik kijk toe:

Hey ***** !!!(mij naam) laat is zien da ge een vent bent! (met knipoog) (of ik even mee wilde sjouwe)

sjezus, moet dan grappig zijn

zwart wit als ik denk: exit so called friend, ruimt lekker op zo

Joyy
Zo'n opmerking zou heel erg afhankelijk zijn van wie het zegt. Ik heb wel gemerkt dat mijn spierkracht minder is dan voorheen. Maar toen ik al wel uit de kast was op mijn werk en nog niet aan de medicatie zat heb ik ook wel eens zulke dingen gehoord. Van een collega van wie ik het kan hebben, en waarvan ik weet dat zij écht niet zwaar kan tillen. Dat ging ongeveer zo:

"Ik heb een sterke vent nodig om te tillen."
"En dan vraag je mij?"
"Ja, want X en Y kan ik niet vinden."
"Wat denk je dat ik daarop ga antwoorden?"
"Maar nu kan het nog. ;) "
"Okee, ik kom al...."

Ik kon er toen wel om lachen. Beetje zelfspot heeft mijn transitie wel makkelijker gemaakt. Maar zoals ik zie zal het wel heel erg afhangen van wie het zegt en hoe het gezegd wordt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
leslie

Bericht door leslie »

half uur geleden een email gestuurd naar het VU
net mailtje gehad dat ik vanmiddag word gebeld.

SPANNEND
kleine stapjes grootse toekomst
Fay

Bericht door Fay »

Ja das idd spannend, vooral omdat je niet weet wanneer men terugbelt (de volgende dag kan ook net zo goed ) extra nerveus wordt je ervan

Irritant wel, heb je eindelijk de moed bij mekaar geraapt, gaat men bepalen wanneer ze je gaan bellen
komt vast goed, dat wel:)

succes!

Vicky
leslie

Bericht door leslie »

idd in het mailtje staat vanmiddag maarja is dat 12:01 of 17:59

en is het idd wel vandaag
kleine stapjes grootse toekomst