Ik zit veel op (alternatieve) nieuwssites.
Als men het over transgenders heeft gaat dat als volgt:
In de US denkt links dat Trump, en rechts in het algemeen hen allemaal dood wil hebben. Letterlijk.
Ze zijn bang dat hun Medicare weggenomen wordt, en dat iedereen erop uit is hen te pakken op een of andere manier.
Rechts (ook in Nederland) denkt dat transgenders creeps zijn die zich als clowns opmaken, en kinderen voor willen lezen op kleuterscholen.
En ook dat Transgenderisme alleen een linkse hobby is.
Ik kan beiden niet ervan overtuigen dat ze het fout hebben.
Ik zou gewoon mijn leven willen leven zonder op te vallen.
Het woord Transgender heeft voor mij een heel negatieve klank hierdoor.
Mensen zien je niet alleen als persoon, maar ze zien een hele ideologie achter jou.
Links versus Rechts.
-
Astrid C.
- Voornaamwoorden: Maakt niet uit.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Links versus Rechts.
Het zijn gewoon lieden die een zondebok nodig hebben en toevallig zijn transgenders een makkelijk slachtoffer, het idee van een ideologie komt van rechts in de breedte, maar er is helemaal geen sprake van een ideologie, tenzij medemenselijkheid als een ideologie wordt gezien.
Irene
-
Jose
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik begrijp niet helemaal het doel van deze draad. Waarom zou ik in links of rechts willen denken of overtuigen? Voor mij telt alleen het feit dat ik mezelf mag zijn. En dat staat onder druk in deze huidige tijd. En dat is gerelateerd aan populisten, meer niet. Dit forum is bedoeld voor ons om een omgeving te creëren waar we onszelf kunnen zijn en elkaar helpen met onze (dagelijkse) probleempjes en steun kunnen vinden. En zeker ook genieten van het zijn onder gelijkgestemden. Zoals ik deze draad lees is het meer wat denken anderen over ons en we laten ons hierdoor ondersneeuwen. We passen ons volledig aan, gebruiken de term transgender niet meer en zijn onzichtbaar. Hebben we daarvoor al die tientallen jaren gestreden om weer terug de kast in te gaan? Waarom zou ik niet mezelf mogen zijn en anderen wel?
Jezelf toestaan van buiten te zijn wat je van binnen voelt.
-
Emma
- Beheerder
Je hebt gelijk hoor. Links en rechts zijn tegenwoordig meer scheldwoorden geworden dan dat ze iets zeggen over politieke richtingen. En zelfs als je ze de 'oude' betekenis toekent, blijk je zowel links als rechts populisten te hebben die het op ons bestaan gemunt hebben. Er zijn er dan alleen 'rechts' wel veel meer dan 'links'.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
MichelleB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik hoor in je toon inderdaad de "alternatieve" nieuwssites. Feiten worden dan helaas ook "alternatief" en optioneel.Astrid C. schreef: 07 aug 2025, 17:05 Ik zit veel op (alternatieve) nieuwssites.
Als men het over transgenders heeft gaat dat als volgt:
In de US denkt links dat Trump, en rechts in het algemeen hen allemaal dood wil hebben. Letterlijk.
Ze zijn bang dat hun Medicare weggenomen wordt, en dat iedereen erop uit is hen te pakken op een of andere manier.
Je scheert nu alles over een kam. Maar bovendien, er is een verschil tussen het leven zo moeilijk en onmogelijk maken dat trans mensen geen uitweg zien, en iets als kampen etc. Beide is gevaarlijk op andere manier.
Ik raad je aan om van die sites af te gaan en eens te praten met de mensen die ervandaan komen
-Life is a work in progress-
-
Astrid C.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat transgenders niet werkelijk begrepen worden door de maatschappij.
Wat ik meekrijg (niet alleen via complotsites hoor
) is een heel negatief beeld.
Vaak denkt men dan aan drag queens, en dat het een soort modebeeld is dat weer voorbij zal gaan.
Maar ze begrijpen het niet werkelijk, en wat de doorsnee burger als transgender ziet, is dat niet echt.
[mod - filmpjes verwijderd - als je het kijkt denkt YT dat je het leuk vindt en krijg je er meer voorgeschoteld]
Wat ik meekrijg (niet alleen via complotsites hoor
Vaak denkt men dan aan drag queens, en dat het een soort modebeeld is dat weer voorbij zal gaan.
Maar ze begrijpen het niet werkelijk, en wat de doorsnee burger als transgender ziet, is dat niet echt.
[mod - filmpjes verwijderd - als je het kijkt denkt YT dat je het leuk vindt en krijg je er meer voorgeschoteld]
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Is er een trans beweging dan?
Ik ga die filmpjes niet kijken. Ik zit niet te wachten op de alternatieve "feiten".
Ik ga die filmpjes niet kijken. Ik zit niet te wachten op de alternatieve "feiten".
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
In mijn ogen, het verspreiden en delen van dit soort filmpjes en zijn onderliggende boodschappen maakt het alleen maar erger.
Mijn advies, stop hier mee en concentreer op je eigen proces, probeer eerst jezelf te begrijpen.
Mijn advies, stop hier mee en concentreer op je eigen proces, probeer eerst jezelf te begrijpen.
Groetjes Laura 
-
Dawn
@ Astrid C Dit is minimaal de tweede keer dat je filmpjes of stellingen deponeert die onwaar of op z’n minst twijfelachtig zijn. Hoewel het goed is om te weten wat sommige mensen denken of verkondigen mag je daar wat mij betreft mee stoppen op dit forum!!
-
Astrid C.
Je hoeft het niet te lezen als je niet wil.Dawn schreef: 23 aug 2025, 15:07 @ Astrid C Dit is minimaal de tweede keer dat je filmpjes of stellingen deponeert die onwaar of op z’n minst twijfelachtig zijn. Hoewel het goed is om te weten wat sommige mensen denken of verkondigen mag je daar wat mij betreft mee stoppen op dit forum!!
Je mag me ook blokkeren.
Heb ik ook geen probleem mee.
Ik ben het ook vaak met mensen oneens.
Maar ik ga anderen niet verbieden een mening te verkondigen.