50 tinten grijs

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Merel77 »

Ja alles mag natuurlijk. Maar telkens als ik deze topic (over 50 tinten grijs) probeer te bespreken zoals het geheel conform de topic hoort, namelijk lekker smeuiig en vieze meidenpraat, verandert het onderwerp steeds naar trekkies. :cry:
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Danielle »

Ik kijk met een iets ander oog naar 50 shades dan de meesten. Ik snap dat het lekker smeuïg geschreven is, met een flinke dot fantasie. Maar voor mij doet het hem niet. Als ik afga op wat erover heb gehoord dan weet ik nu al dat ik mij alleen maar ga ergeren aan alle alarmbelletjes die bij mij gaan rinkelen. Plus het is gewoon mijn smaak niet. L'Histoire d'O ben ik ook halverwege in afgehaakt. Te veel seks en gedwongen prostitutie. De vreselijke eufemismen die dat boek rijk is helpen ook niet. Van zijn vleesgeworden lans flappen van haar buik wordt ik niet warm, zal in het frans vast sexier klinken. Ik ontken trouwens niet dat ik kinky bouqetreeksjes lees. Want dat doe ik wel. (de American Book Center heeft een aardige collectie) Mijn voorkeur gaat dan uit naar verhalen met minder seks en die gewoon wat explicieter zijn in fetishes en kinks.

Wat ik jammer vind aan 50 shades is dat ze Grey wel weer plaatsen in een achtergrond met misbruik/trauma/slechte jeugd. Dat is krom. Geeft de bdsm gemeenschap wereldwijd een slechte naam. Dat is het enige wat ik echt slecht aan het boek vind en een enorm gemiste kans voor de schrijfster. Voor de rest zal het vast best een opwindend boek zijn, zeker als je er niet teveel bij nadenkt en er gewoon lekker bij wegdroomt. Daar is het voor geschreven. Het doet kinky spelletjes wel wat bespreekbaarder maken en dat is goed.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Anon20180501 »

ik heb vroeger de Donald Duck verslonden, blijkt nu volgens reklameuitingen dat ik er een beetje een nerd van ben geworden. :) Uhhh... ik had en heb nog steeds een hekel aan literatuur die voor vermaak bedoeld is maar een 'belerende' intentie heeft. Leren kan overigens ook vermakelijk zijn maar als ik ergens serieus iets meer van wil weten sla ik er wel de 'erudiete' literatuur op na, en dan nog blijf ik altijd mijn bedenkingen houden over de inhoud en de bedoelingen en oprechtheid van de auteurs... of ducumentairemakers... of... nou ja, alle vertellers.
Ik heb de reeks 50 shades of grey in huis omdat dat toch zo heurt als vrouw zijnde ;) maar als ik ze ooit zal lezen zal het me doen denken aan mezelf maar dan de light version of myself and my earlier life. Zoiets als een hoogleraar die zijn of haar wijsheid haalt en verhaalt uit de Donald Duck.
Voor allen die nieuwsgierig zijn naar bdsm lijkt het me een reeks die vooral de beginselen verbeeldt maar de echte beleving zal je toch echt praktisch moeten ervaren wil je er achter komen of het iets voor je is en of het misschien een opstapje is naar het wat meer serieuzere werk. (dag)droom en smul of walg ervan, zo zijn we toch ook enigszins achter onze ware identiteit gekomen.

Liefs Daniela
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: 50 tinten grijs

Bericht door TanteJuut »

Merel77 schreef:Ja alles mag natuurlijk. Maar telkens als ik deze topic (over 50 tinten grijs) probeer te bespreken zoals het geheel conform de topic hoort, namelijk lekker smeuiig en vieze meidenpraat, verandert het onderwerp steeds naar trekkies. :cry:
Hahaha :lol: . Goeie opmerking. Ik heb het boek ook gelezen (was best wel geil af en toe), maar vond die kerel wel erg "over the top". De ideale, begrijpende (op het telepathische af), stoere (doch gevoelige), dominante en rijke man. Ik ken alleen maar beperkte sukkels in real life ;) Kijk net zo rustig naar Sci-fi trouwens. Wel met een andere "state of mind". No boundaries.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Merel77 »

TanteJuut schreef: Hahaha :lol: . Goeie opmerking. Ik heb het boek ook gelezen (was best wel geil af en toe), maar vond die kerel wel erg "over the top". De ideale, begrijpende (op het telepathische af), stoere (doch gevoelige), dominante en rijke man. Ik ken alleen maar beperkte sukkels in real life ;) Kijk net zo rustig naar Sci-fi trouwens. Wel met een andere "state of mind". No boundaries.
Ja he? Ik denk ook niet dat mannen in het echt zo zijn, dat is een fantasie, een mythe. En misschien maar goed ook, want als ze echt zouden bestaan... maar het idee is wel ehhh.... :oops:

Ik ben nog niet zo ver in het boek, maar ik denk niet dat ik dit zie als iets wat in de buurt komt van BDSM ofzo. Ik denk dat ik, net als de meeste lezeressen, lekker comfortabel in de stoel zittend, hierover leest, dat tot zover allemaal leuk vindt, maar dat je de comfortabele afstand ook gewoon wilt houden.

Als ik me verplaats in de situatie van hoofdstuk 1. Dat je zo verlegen wordt dat je het echt niet meer weet enzo, dat diegeen je gewoon blijft aankijken met een niet te peilen uitdrukking, nee hoor, das teveel... Lezen hoe iemand dat overkomt is veel leuker. :mrgreen:
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Danielle »

Zoals ik iemand heb horen zeggen: "50 Shades geeft een net zo goed beeld van BDSM als James Bond films dat doen van het werk bij de geheime dienst." Dat dekt de lading volgens mij best.

Ergens ben ik inmiddels eigenlijk best nieuwsgierig geworden. Wellicht dat ik me eraan waag als ik over een goedkpope paperback struikel.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Raisa »

50 shades komt niet echt uit een genre waar in veel plezier uit haal, dus deze trilogie laat ik aan mij voorbij gaan. Eigenlijk vraag ik me bij hypes af of mensen het lezen omdat ze het leuk vinden of omdat het gehyped wordt. Ik heb sowieso nog een backlog aan boeken liggen zoals "A Song of ice and fire".
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Amber-B »

Danielle schreef:Zoals ik iemand heb horen zeggen: "50 Shades geeft een net zo goed beeld van BDSM als James Bond films dat doen van het werk bij de geheime dienst." Dat dekt de lading volgens mij best.

de reactie van n 28 jarig subje toen ik haar onlangs vroeg naar haar ening over 50 tinten: "50 tinten heb ik weg gelegd, ik vond het zo bagger geschreven... " Als mensen de BDSM willen ontdekken weet ik nog wel n paar leuke adresjes. Eentje in Utrecht, eentje in Antwerpen :mrgreen:
Some girls have a penis...some boys don't.
Plaats reactie