Albert031 schreef: 24 sep 2025, 12:29
Volgens mij is dat meer omdat er dan minder haren zullen zitten en je er dus minder uit hoeft te laten trekken door dat apparaat. Bij mij was de buik (inmiddels zijn die allemaal al uitgevallen door de hrt) pijnlijker dan die paar borstharen.
De buik moet ik nog down helaas. Dank voor de pep talk
Mocht je ooit je oksels gaan doen dan adviseer ik als je deodorant gebruikt dit eerst te doen en vervolgens 5 minuten te wachten voor je epileert. Andersom kan deodorant enorm bijten in de plekjes waar je haren zaten.
Zelf gebruik(te) ik, sorry voor de reclame) het liefst een Braun slik epil.
Dawn schreef: 24 sep 2025, 14:42
Mocht je ooit je oksels gaan doen dan adviseer ik als je deodorant gebruikt dit eerst te doen en vervolgens 5 minuten te wachten voor je epileert. Andersom kan deodorant enorm bijten in de plekjes waar je haren zaten.
Dank voor de tip.
Hoe kan je de oksels goed elileren? Oksels zijn hol en het apparaat recht
Dawn schreef: 24 sep 2025, 14:42
Was de oksels bijna vergeten.
Maar zonder gladde oksels val je waarschijnlijk minder vrouwelijk?
HetGevoel schreef: 24 sep 2025, 13:44 (...) Er komen dus minder haren terug? (...)
Dat weet ik niet. Wat ik bedoelde, is dat je ze helemaal uittrekt, het even duurt voor ze weer boven de huid uitkomen. En daarmee dus ook voordat ze weer door dat apparaat "gepakt" kunnen worden.
Ik gebruik al heel lang een epilator. In mijn geval de Philips. Daar doe ik dus ook de oksels mee en dit gaat goed.
De rest van het lichaam doe ik ook met de epilator, behalve mijn gezicht natuurlijk vanwege laserontharing en electrische epilatie.
Nu ik aan de hormonen zit zijn de haren dunner en lichter en minder in hoeveelheid maar ik merk wel dat ik gevoeliger ben geworden voor pijn, dus ook bij het epileren. Voorheen draaide ik mijn hand er niet voor om, maar nu is het op bepaalde plekken echt pijnlijk. De oksels blijven nagenoeg haarvrij nu. Ik zou graag de rest van mijn lichaam willen laseren maar ik heb moeite om mij open te stellen. Wil daarom een IPL apparaat kopen om in ieder geval wat langer zonder haren te zitten. Even sparen.
Oksels zou ik een keertje mee laten laseren als je voor je gezicht gaat. Bij mij hebben ze het gratis meegelaserd. Ik denk er niet eens meer aan dat daar ooit haar heeft gezeten.