Epileer apparaat / bizar pijnlijk

Make-up, kleding, en zo voort
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Epileer apparaat / bizar pijnlijk

Bericht door Laura2021 »

Persoonlijk denk ik dat je je meer zorgen moet maken over wat voor eten en drinken je het lichaam in brengt en de lucht die we inademen dan bijvoorbeeld laserontharing.

Iets wat gereguleerd is door de overheid wil niet per definitie zeggen dat het goed voor ons is.
Groetjes Laura :hbeat:
CarlaJansen
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door CarlaJansen »

Volgens mij hebben jullie het over meerdere verschillende technieken om te ontharen:
1. Epileren in de zin van ‘haren uitrukken’ door middel van een apparaatje met een snel ronddraaiende ‘pincetjes’. Denk aan Philips Epilady of Braun Silk Epil.
Andere varianten: waxen. Is tijdelijk en best pijnlijk.
2. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van elektrische epilatie. Hierbij brengt één huidtherapeute een dun naaldje naast je haartje in. Vernietigen gebeurt door elektrische stroom die warmte opwekt en/of een bepaalde chemische reactie doet ontstaan.
3. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van hitte met een IPL apparaat. Thuis of bij een schoonheidssalon (volgens mij doen huidtherapeutes dit niet). Vrij lage energie en de ervaringen lopen ver uiteen.
4. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van laser. Alleen door huidtherapeutes en zeer veel energie. Je kunt geen laser als deze voor thuis kopen, door de hoge energie is dit gevaarlijk spul.

Laser en IPL zenden licht uit wat bij een goede combinatie van donker haar en lichte huid in het haartje omgezet wordt in warmte.

Chemische ontharing. Tijdelijk en mij lijkt het niet gezond, kan volgens mij een te grote kans op huidirritatie geven.

Als je een blijvend effect wilt en lichte huid met donker haar hebt: laser. In andere gevallen elektrische epilatie. Allebei duur, langdurig en soms best pijnlijk, alleen door huidtherapeutes met goede en kostbare apparatuur.
Haartjes zijn vaak niet in 1x weg maar worden zwakker tot ze uiteindelijk verdwijnen. Sommigen hebben geluk en zijn er snel van af, anderen hebben veel behandelingen nodig.
Laser en elektrisch epileren zijn veilig tenzij je een prutser treft: dan is er kans op brandwonden.

Vanwege de prijs en het grote(re) aantal behandelingen wat nodig is zijn grotere oppervlakten als je hele lichaam voor de meesten niet weggelegd. HRT doet hier z’n werk op zijn minst deels en de Epilady of de Silkepil de rest.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

CarlaJansen schreef: 27 sep 2025, 17:32 Volgens mij hebben jullie het over meerdere verschillende technieken om te ontharen:
1. Epileren in de zin van ‘haren uitrukken’ door middel van een apparaatje met een snel ronddraaiende ‘pincetjes’. Denk aan Philips Epilady of Braun Silk Epil.
Andere varianten: waxen. Is tijdelijk en best pijnlijk.
2. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van elektrische epilatie. Hierbij brengt één huidtherapeute een dun naaldje naast je haartje in. Vernietigen gebeurt door elektrische stroom die warmte opwekt en/of een bepaalde chemische reactie doet ontstaan.
3. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van hitte met een IPL apparaat. Thuis of bij een schoonheidssalon (volgens mij doen huidtherapeutes dit niet). Vrij lage energie en de ervaringen lopen ver uiteen.
4. Haarwortels/zakje vernietigen door middel van laser. Alleen door huidtherapeutes en zeer veel energie. Je kunt geen laser als deze voor thuis kopen, door de hoge energie is dit gevaarlijk spul.

Laser en IPL zenden licht uit wat bij een goede combinatie van donker haar en lichte huid in het haartje omgezet wordt in warmte.

Chemische ontharing. Tijdelijk en mij lijkt het niet gezond, kan volgens mij een te grote kans op huidirritatie geven.

Als je een blijvend effect wilt en lichte huid met donker haar hebt: laser. In andere gevallen elektrische epilatie. Allebei duur, langdurig en soms best pijnlijk, alleen door huidtherapeutes met goede en kostbare apparatuur.
Haartjes zijn vaak niet in 1x weg maar worden zwakker tot ze uiteindelijk verdwijnen. Sommigen hebben geluk en zijn er snel van af, anderen hebben veel behandelingen nodig.
Laser en elektrisch epileren zijn veilig tenzij je een prutser treft: dan is er kans op brandwonden.

Vanwege de prijs en het grote(re) aantal behandelingen wat nodig is zijn grotere oppervlakten als je hele lichaam voor de meesten niet weggelegd. HRT doet hier z’n werk op zijn minst deels en de Epilady of de Silkepil de rest.
Enorm dank voor het overzicht!

Zoveel te leren.
Zowel kleding, haar, kapsel.

Nooit zo bij stil gestaan en baal ervan dat ik er nu pas aandacht aan geef.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Vandaag mijn oksels ge-epileert.

De pijn viel mee. De borst/buik deden veel meer pijn.

Weer een stap dichterbij!
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Misschien helpt paracetamol ook wel tegen de pijn .
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Januca
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Januca »

Gewoon doorgaan met epileren, het pijngevoel wordt steeds minder, ook omdat de haartjes dunner worden als ze terugkomen
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Januca schreef: 02 okt 2025, 10:34 Gewoon doorgaan met epileren, het pijngevoel wordt steeds minder, ook omdat de haartjes dunner worden als ze terugkomen
Ik ga deze week weer verder!

Had even wat dagen pauze genomen.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Ik ben na veel moed verzamelen weer een stap gaan zetten. Mijn onderbeen. Nu zijn er na een dag rode bultjes ontstaan. Best wel veel. Is er iets misgegaan??

Schaam me enorm.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat trekt vermoedelijk wel weer weg, je huid moet gewoon wennen aan het geweld ;)
Irene
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 22 okt 2025, 07:32 Dat trekt vermoedelijk wel weer weg, je huid moet gewoon wennen aan het geweld ;)
Dus dit gebeurd de volgende keer wat minder?