Weet iemand hoe het zit met Dr van Loenen?
Op de website staat dat ze een intakestop hebben sinds mei 2025. Ik had net 8 april 2025 een telefonisch intake gesprek, maar sindsdien niets meer van hun gehoord. Ik heb hun al een mailtje gestuurd of ik wat gemist had wellicht, is het normaal om zo lang niks van hun te horen? Ik wil eerlijk gezegd gewoon bij haar en niet Genderclinic zoals mijn behandelaar bij Psytrans mij een beetje probeert toe te duwen, want ik vind van Loenen haar resultaten gewoon beter. Maar ik zou ook graag duidelijkheid willen, kortom weet iemand meer over wat ik kan verwachten?
Dr van Loenen
-
oliviertak
- Voornaamwoorden: hij/hem
-
Sharoncher
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Dr van Loenen
Neem aan dat ze ook een telefoonnummer op hun website hebben staan? Wellicht kan je bellen en kunnen ze al je vragen beantwoorden. Groetjes Sharon
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
Zou ze even bellen. De wachttijd vanaf intake tot operatiedatum is inmiddels wel lang bij van Loenen. Was toen ik in januari 2023 werd geopereerd al een half jaar en inmiddels is dat wel opgelopen. Tussen intake en bericht over de operatiedatum hoorde ik overigens ook niets van ze, dus dat klinkt niet per se raar.
Telefonisch werd ik altijd vriendelijk te woord gestaan (en per mail ook, maar niet altijd even snel). Het is een goede chirurg, maar je moet inderdaad wel een beetje voor jezelf opkomen/pro-actief zijn bij dit medisch centrum.
En eens dat de resultaten gemiddeld genomen beter (consistenter) zijn dan bij gender Clinic, al zitten daar ook absoluut mooie resultaten tussen. Dat is waarom ik destijds ook voor Van Loenen gekozen heb en de langere wachttijd voor lief nam.
Telefonisch werd ik altijd vriendelijk te woord gestaan (en per mail ook, maar niet altijd even snel). Het is een goede chirurg, maar je moet inderdaad wel een beetje voor jezelf opkomen/pro-actief zijn bij dit medisch centrum.
En eens dat de resultaten gemiddeld genomen beter (consistenter) zijn dan bij gender Clinic, al zitten daar ook absoluut mooie resultaten tussen. Dat is waarom ik destijds ook voor Van Loenen gekozen heb en de langere wachttijd voor lief nam.
-
oliviertak
Als ik bel of e-mail krijg ik helaas alleen te horen dat ze dit absoluut niet kunnen voorspellen voor mij. Erg spijtig, want ik wil gewoon graag weten of ik nog 2 jaar, of een half jaar ongeveer zal moeten wachten bijvoorbeeld. Ik voel mij nu een beetje in de steek gelaten/in het donker qua informatie. Mijn endo of contactpersoon bij Pystrans kon ook niks vertellen. Heb ook niet erg veel zin om een andere praktijk te vinden waar ik de resultaten zo goed vind, maarja ik moet op een gegeven moment wel iets..
-
Josh
Dr. van Loenen doet niet exclusief transgender mastectomie operaties. Tenzij het verandert is intussen maar verwacht het niet, doet zij deze operaties alleen 1 dag per week. En soms ook niet elke week.
De rest van de week zet zij zich vooral in voor patiënten met borstkanker.
Met 1 dag per week die niet volledig vast staat en een steeds toenemende stroom aan cliënten, en dat zij soms ook nog tussendoor vakantie moet krijgen, is het helaas maar inderdaad lastig in te schatten wat de planning zal zijn.
Bovendien, als ik het goed heb, huren zij een externe locatie en huren zij ook externe anesthesioloog en andere personeel in voor die operatie dagen.
Dat zijn natuurlijk veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden.
In 2023 was de wachttijd nog ongeveer 6 maanden, maar toentertijd liep die wachttijd ook al aanzienlijk op. Ik heb toen uiteindelijk geloof ik ook een jaar moeten wachten na de intake.
Ik neem aan dat ze met de intakestop dan ook proberen maximaal 1 jaar wachttijd te waarborgen, maar dat is natuurlijk alleen maar gissen op dit moment. Meestal doen ze de intakestop ook rond die tijd omdat (tenminste dat was bij mij zo) dr. van Loenen dan 2 maanden vrij neemt in de zomervakantie.
De rest van de week zet zij zich vooral in voor patiënten met borstkanker.
Met 1 dag per week die niet volledig vast staat en een steeds toenemende stroom aan cliënten, en dat zij soms ook nog tussendoor vakantie moet krijgen, is het helaas maar inderdaad lastig in te schatten wat de planning zal zijn.
Bovendien, als ik het goed heb, huren zij een externe locatie en huren zij ook externe anesthesioloog en andere personeel in voor die operatie dagen.
Dat zijn natuurlijk veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden.
In 2023 was de wachttijd nog ongeveer 6 maanden, maar toentertijd liep die wachttijd ook al aanzienlijk op. Ik heb toen uiteindelijk geloof ik ook een jaar moeten wachten na de intake.
Ik neem aan dat ze met de intakestop dan ook proberen maximaal 1 jaar wachttijd te waarborgen, maar dat is natuurlijk alleen maar gissen op dit moment. Meestal doen ze de intakestop ook rond die tijd omdat (tenminste dat was bij mij zo) dr. van Loenen dan 2 maanden vrij neemt in de zomervakantie.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans