Bewegen als een vrouw

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Bewegen als een vrouw

Bericht door Laura2021 »

Fay Ola di jee schreef: 26 okt 2025, 08:16 Het heeft ook te maken met hoe je jezelf presenteert, definieert, als vrouw, als trans of iets ertussenin?

Persoonlijk vind ik het hokje vrouw ook benauwend, terwijl ik wel de srs aanga, borstjes heb...

Ik fourageer een beetje tussen diverse werelden

Gisteren na een gesprek hierover met een vriendin was mijn conclusie,ik ben eigenlijk geen van beide en allebei, ik ben zowel geen man als geen vrouw of allebei, en dat is ok

Want ik heb die zachte vrouwelijke kant, en ik heb die stoere mannelijke kant...en die 2 werelden kunnen samen (lang gedacht van niet, ik ging mijzelf forceren door dat stoere weg te laten)

Qua bewegen maak ik me daar dus niet meer druk om, ik ben wat of wie ik ben, en de mening van een ander is weinig relevant

Geclocked worden heeft daarom ook geen lading, ik pretendeer niet iets te zijn wat ik niet ben, maar dat is uiteraard persoonlijk
Hoi Fay, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk ook dat jij ook verder bent in het proces, sociaal en medisch. Echter bij mij is het gevoel van veiligheid wat in het gedrang komt als ik geclocked wordt wat ik al enkele malen heb meegemaakt. Dit voelt onprettig. Dit is natuurlijk een wisselwerking want mensen zien en voelen dat er iets niet klopt bij je, in het gedrag, uiterlijk of nerveusiteit etc...
Naarmate de dysforie minder wordt, door de hormonen, ontharing, operaties etc., en dat je blijer wordt van jezelf omdat je meer in lijn komt met hart, wordt je vanzelf zekerder denk ik. Dan val je ook automatisch minder op. Persoonlijk maak ik kleine stapjes, en hoop er net zoals jij er in de toekomst ook zo over te denken. Maar zover is het nog niet want het gevoel van veiligheid is nog te veel een issue.

Je laatste zin raakte een gevoelige snaar.
Groetjes Laura :hbeat:
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Weet je wat het ook is, ik wordt ouder ,ik heb geen zin meer me druk of zorgen te maken over zaken waar ik geen vat op heb

Uiteraard ken ik ook angsten, dus ik speel nu en dan toneel, verberg me mbt kleding, ik heb het al niet op mensen dus die ontwijk veel omdat ik geen zin heb in gedoe

Ook worstel ik nog steeds met dat lichaam, zonet dacht ik nog, ik stop met die hele onzin, alsof dat zomaar kan, maar die wens is er, wat een gekloot, genderdysforie

Die laatste zin is mischien rakend omdat je je diep van binnen vrouw voelt, en dat nooit zult kunnen zijn zoals je wilt, wat voor mij ook geld, dat is die klotedysforie,l tis een kloterealiteit

Dus kies ik ervoor me ook niet voluit te identificeren als vrouw, niet altijd...

Ik ben trans, of nee, ik ben gewoon Fay, het enige juiste hokje, en in dat hokje mag vanalles wat mij betreft

Zonder hrt kan ik iig niet, dat is wel helder
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Fay Ola di jee schreef: 26 okt 2025, 17:10 gewoon Fay, het enige juiste hokje, en in dat hokje mag vanalles wat mij betreft
Daar wordt ik nou blij van. Een beetje vrijheid.
Persoonlijk vind ik het dan wel weer mooi om binnen en buiten het hokje sierlijk, dus vrouwelijk, te bewegen. Ontspannen zijn werkt voor mij erg goed om op een vrouwelijke manier te lopen. Bij haast (stress) ziet het er lelijk uit, zoals ik loop. Op tijd zijn, of liever nog een beetje te vroeg, is dus wel een aanrader.
Lang geleden, nog als jongen, kreeg ik wel eens negatief commentaar op mijn manier van lopen. Toen ging ik er een beetje op letten om wat minder bewegelijk te lopen. Eigenlijk wel dom dat ik mij liet beïnvloeden door wat anderen zeiden.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Fay Ola di jee

Tis balanceren he, de omgeving is vaak kritisch, in die zin, ze zien al iets wat wenkbrauwen doet fronsen , tenminste, dat merk ik, kunnen je niet goed plaatsen, je roept vragen om door je uiterlijk alleen al, en je hebt nu eenmaal een ander skelet dan den cisvriouw en loopt en beweegt dus anders

Ik doe er mijn best niet meer voor, om smoother of anders te bewegen

Ik sprak een lesbische vrouw, en die liep en bewoog zo mogelijk nog mannelijker dan de meeste mannen, en die zei ook doodleuk, ik ben gewoon een vent he, je moet tegen mij zeggen wat ik moet doen en dan ga ik dat doen.

Vond ik heerlijk om te zien en mee te maken, lekker ongecompliceert

Maar goed, wij liggen nu eenmaal meer onder vuur, en ook merk ik dat de omgeving aan het zoeken is of ik wel een echte vrouw ben, dat je jezelf moet bewijzen, daarom identificeeer ik me ook niet zodanig, ik ben Fay, het mooiste hokkie wat er is :)
Vickey

Bericht door Vickey »

Idd fay je bent wie je bent en niet wie je moet zijn.
Iedereen heeft een keuze en wij voelen ons meer vrouw dan man en maken daardoor een keuze om vrouw te zijn.

Ben je het er niet mee eens of vind je het raar nou pech voor diegene een dikke vinger

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Januca
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Januca »

Wij kunnen er inderdaaa niets aan doen dat wij in het verkeerde lichaam geboren zijn.
Ik maak mij er daarom ook geen zorgen om dat ik van nature iets anders beweeg van een visvrouw.
Maar als wij genoeg zelfvertrouwen uitstralen gaat het toch goed.
Neem nou vanmorgen toen ik ging stemmen.
Ik gaf als vrouw mijn stempas en ID-kaart, er werd toen zorgvuldiger gekeken of alles wel klopte. Ik heb nl. nog niet mijn nieuwe ID-kaart (Hopelijk binnen enkele weken). Pas toen ze mijn stem hoorden waren ze kennelijk er van overtuigd dat de stempas en ID-kaart klopten. hihihihi
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Bericht door Marica »

Mijn vrouw zegt vaak tegen mij, knieen bij elkaar! Ik schijn met 7 mijls passen te lopen, en ik moet echt haar tempo aanhouden, en met korte passen lukt het wel.

Maar wat Fay ook zegt, ik ben puur vrouwelijk maar klus graag, ik las, ik doe alles wat ik vroeger als man ook al deed.

Ben ik dan geen vrouw en zit ik er ergens tussenin? Dat denk ik niet, ik ben graag wie ik ben en als dat niet in een hokje past, dan past maar niet. Ik ben een oude trut, take it or leave it. :lol:
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
Januca
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Januca »

Nou nou, een oude trut???? Als ik zo naar je profielfoto kijk zie ik een goed uitziende vrouw, en helemaal geen oude trut.

Ik ben ook nog altijd geïnteresseerd in technische dingen, maar dat heeft helemaal geen invloed op het uiterlijk.

Blijf gewoon jezelf (met je knieën bij elkaar als je zit (hihihihihi) en geniet van jezelf.

Knuffel van Januca
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
Fay Ola di jee

Ach, het kan gewoon allemaal

Een van mijn favoriete kunstenaars is een amerikaanse vrouw die echt met zwaar metaal werkt en daar prachtige meubels van maakt, wat maakt ons dan zo anders?

As ik ga wandelen loop ik 6 soms 7 km per uur, niks vrouwlijks aan maar dat is dan ook onrust en energie eruit lopen, kan ook

We maken ons veel te druk over wat wel of niet kan of mag, alles kan en alles mag , we zijn nl mensen:)
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Bedankt voor jullie reacties :) Ik heb daar de afgelopen tijd ook een "studie" naar gedaan en gekeken hoe vrouwen lopen. Wat me opviel is dat vrouwen geneigd zijn hun voeten recht vooruit te zetten bij het lopen, terwijl mannen hun voeten wat meer naar buiten plaatsen (alsof ze beginnende O-benen hebben). Dus daar let ik nu wat op bij het lopen. Maar wat me ook opviel was de enorme variatie bij vrouwen. Lang niet elke vrouw loopt ook echt vrouwelijk. Dus volgens mij is de uitstraling het belangrijkste. Zelfverzekerd, rechtop lopen werkt toch het beste denk ik om niet op te vallen. Onzeker of gekunsteld lopen valt juist extra op.