Hoi Fay, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk ook dat jij ook verder bent in het proces, sociaal en medisch. Echter bij mij is het gevoel van veiligheid wat in het gedrang komt als ik geclocked wordt wat ik al enkele malen heb meegemaakt. Dit voelt onprettig. Dit is natuurlijk een wisselwerking want mensen zien en voelen dat er iets niet klopt bij je, in het gedrag, uiterlijk of nerveusiteit etc...Fay Ola di jee schreef: 26 okt 2025, 08:16 Het heeft ook te maken met hoe je jezelf presenteert, definieert, als vrouw, als trans of iets ertussenin?
Persoonlijk vind ik het hokje vrouw ook benauwend, terwijl ik wel de srs aanga, borstjes heb...
Ik fourageer een beetje tussen diverse werelden
Gisteren na een gesprek hierover met een vriendin was mijn conclusie,ik ben eigenlijk geen van beide en allebei, ik ben zowel geen man als geen vrouw of allebei, en dat is ok
Want ik heb die zachte vrouwelijke kant, en ik heb die stoere mannelijke kant...en die 2 werelden kunnen samen (lang gedacht van niet, ik ging mijzelf forceren door dat stoere weg te laten)
Qua bewegen maak ik me daar dus niet meer druk om, ik ben wat of wie ik ben, en de mening van een ander is weinig relevant
Geclocked worden heeft daarom ook geen lading, ik pretendeer niet iets te zijn wat ik niet ben, maar dat is uiteraard persoonlijk
Naarmate de dysforie minder wordt, door de hormonen, ontharing, operaties etc., en dat je blijer wordt van jezelf omdat je meer in lijn komt met hart, wordt je vanzelf zekerder denk ik. Dan val je ook automatisch minder op. Persoonlijk maak ik kleine stapjes, en hoop er net zoals jij er in de toekomst ook zo over te denken. Maar zover is het nog niet want het gevoel van veiligheid is nog te veel een issue.
Je laatste zin raakte een gevoelige snaar.