Bewegen als een vrouw
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Re: Bewegen als een vrouw
Kwam gisteren een vrouw tegen die aen het hardlopen was, het was comedy, het leek of ze het express deed, haar benen zwabbeerden alle kanten op, kan gewoon:)
-
JuliasJurkje
- Voornaamwoorden: Zij haar
Hoi Renske,
Vrouwen lopen inderdaad meer naar voren.
Mannen hebben volgens mij vaker O-benen, misschien is dat van nature iets stoerder.
Ik heb mijn knieën dichter bij elkaar, ik krijg regelmatig commentaar van mijn vrouw als ik fiets.
Lopen op hakken gaat mij nu goed af, heb wel geoefend voor de spiegel en kon ik gelijk genieten van mijn kleren.
Ik had echte hoge naaldhakken en kon hier een beetje op lopen, maar vooral gebruikt om te trainen.
Nu heb ik hakjes maar 43 bij de Van Haren, 5 cm hoog met een oppervlakte van 4 bij 4 en hier kan ik de hele dag op lopen.
Gisteren nog bijna 20000 stappen gelopen tijdens mij vakantie in Madeira
Liefs Julia
Vrouwen lopen inderdaad meer naar voren.
Mannen hebben volgens mij vaker O-benen, misschien is dat van nature iets stoerder.
Ik heb mijn knieën dichter bij elkaar, ik krijg regelmatig commentaar van mijn vrouw als ik fiets.
Lopen op hakken gaat mij nu goed af, heb wel geoefend voor de spiegel en kon ik gelijk genieten van mijn kleren.
Ik had echte hoge naaldhakken en kon hier een beetje op lopen, maar vooral gebruikt om te trainen.
Nu heb ik hakjes maar 43 bij de Van Haren, 5 cm hoog met een oppervlakte van 4 bij 4 en hier kan ik de hele dag op lopen.
Gisteren nog bijna 20000 stappen gelopen tijdens mij vakantie in Madeira
Liefs Julia
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Mijn ervaring is dat vrouwen juist meer rechtop lopen en sinds mijn traject hoor ik ook meer rechtop en trotser. Voor die tijd liep ik juist wel meer verscholen en in elkaar gedoken.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Tegen mij riepen ze vroeger al dat ik als een "wijf" liep en werd dan ook in mijn jeugd veelal aangezien voor meisje cq jongedame. Tja de bouw en het figuur heb ik nog steeds dus het lopen is nooit veranderd. Moet alleen de snelheid van het lopen er nog eens uitkrijgen want loop alsof ik hoge nood heb. Helaas is mijn hoofd niet echt vrouwelijk gebleven maar dat is een ander onderwerp.
Excuus voor de bewoording maar zo noemde ze me vroeger.
Excuus voor de bewoording maar zo noemde ze me vroeger.
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
JuliasJurkje
Als ik in het buitenland ben loop ik meer recht op, en nderdaad trots als een vrouw, hier weet ik zeker dat ik geen bekende tegen kom.
Nu ik de hele week als Julia rond loop, durf ik ook naar iedereen te kijken en het velt me op dat niemand me raar aankijkt.
Ik voel me heel vrij en gelukkig hier en ik kan lekken oefenen om als dame te lopen
Liefs Julia
Nu ik de hele week als Julia rond loop, durf ik ook naar iedereen te kijken en het velt me op dat niemand me raar aankijkt.
Ik voel me heel vrij en gelukkig hier en ik kan lekken oefenen om als dame te lopen
Liefs Julia
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Dat maakt het zo veel makkelijker. Er valt dan zoveel spanning weg, waardoor het vanzelfsprekend wordt om te zijn zoals je werkelijk bent. Wat dat betreft kan het zeker een goede - om het maar zo te noemen - oefening zijn om een tijdje in een andere omgeving te verblijven.JuliasJurkje schreef: 09 dec 2025, 14:47 dat niemand me raar aankijkt.
Ik voel me heel vrij en gelukkig
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
JuliasJurkje
Wal misschien ook helpt is een kokerrok, deze is aan de onderkant strakker en dan maak je kleinere stapjes recht vooruit.
Mijn spijkerrokje was ik vandaag aan had had dat effect, had zelfs moeite om op hoge traptreden te lopen
Julia
Mijn spijkerrokje was ik vandaag aan had had dat effect, had zelfs moeite om op hoge traptreden te lopen
Julia
-
Marije
Kokerrokken zijn echt verschrikkelijk, dat martelwerktuig is door een man uitgevonden, dat kan niet anders. 
-
Laura2021
Persoonlijk hou ik van rokken, al heb ik kokerrokken nooit geprobeert. Ik vind ze chique maar accentueert mijn lengte teveel.
Bij rokken moet ik wel nadenken als ik boodschappen doe op de fiets.
Ik probeer de knieen zo veel mogelijk bij elkaar te houden, tijdens lopen en fietsen, natuurlijk niet overdrijven. Een beetje vrijheid is wel te waarderen. Onder de 18 graden doe ik geen rokken meer aan, krijg het veel te koud. Ook bij broeken draag ik in de winter dikkere panty's.
Bij rokken moet ik wel nadenken als ik boodschappen doe op de fiets.
Ik probeer de knieen zo veel mogelijk bij elkaar te houden, tijdens lopen en fietsen, natuurlijk niet overdrijven. Een beetje vrijheid is wel te waarderen. Onder de 18 graden doe ik geen rokken meer aan, krijg het veel te koud. Ook bij broeken draag ik in de winter dikkere panty's.
Groetjes Laura 
-
DominiqueB
Ik draag wisselend rokken en soms een broek, Echter geen kokerrok.
Moet wel fatsoenlijk kunnen bewegen in kleding vind ik.
Moet wel fatsoenlijk kunnen bewegen in kleding vind ik.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO