Ben op vakantie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Ben op vakantie

Bericht door Marije »

Geniet van je vakantie! Dat is het aller belangrijkste. Dit is jouw moment en laat het niet afpakken.

Thuis? Kijken wat er dan gebeurt.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
JuliasJurkje
Voornaamwoorden: Zij haar

Bericht door JuliasJurkje »

Dankjewel,
Ik geniet volop op, zelfs vandaag op een behoorlijk verregende dag en heb de ochtend lekker geshopt.
In de middag nog een wandeling gemaakt in een mistige omgeving met grillige bomen.
Heb nog aan een andere toerist gevraagd om een foto to nemen met mijn regenjas aan, kapusjon, rokje, panty en wandelschoenen, het is best een leuke foto geworden.
Heb een oude camera bewaard met SD kaart, zodat ik toch foto'svan Julia kan maken als herinnering.
Liefs Julia
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Oef ik lees hier dingen waar ik toch wel een beetje moeite mee heb. Misschien komt het omdat ik als trans man het stigma 'man in een jurk' niet zo heb meegemaakt (al heb ik me zeker zo gevoeld, op een andere manier), maar ik vind het best heftig om te lezen dat er trans vrouwen zijn die andere trans vrouwen veroordelen op het feit dat zij niet passable zijn en zich toch vrouwelijk willen kleden.

En natuurlijk is er een verschil tussen superopvallend gekleed gaan en wat gematigder, maar dat zou los moeten zijn van het passable zijn. Toch?

Het is niet de fout van een niet-passable trans vrouw dat er transfoben zijn die schuimbekkend lopen te fulmineren over mannen in jurken!

Ik had gehoopt dat er iets meer zusterschap zou zijn tussen dames. Maar eigenlijk weet ik beter; in de tijd dat ik als vrouw werd waargenomen was ik wel eens getuige van het venijn van vrouwen onderling....

En dan de kwestie van stiekem en in het geheim. Een echtgenote die zich bedrogen voelt... ik kan me er alles bij voorstellen. Ik denk dan dat echte liefde ook inhoudt dat je eerlijk bent tegen elkaar. Tuurlijk dat je bang en voorzichtig bent is heel logisch! En dat je het stapje voor stapje wil vertellen en dat jij veel verder bent dan je partner. Allemaal heel logisch. Maar als je dan maar niets zegt? Dan is de consequentie ook logisch wanneer je partner er achter komt...

En scheiden is geen optie? Maar dat is wel wat er onherroepelijk gaat gebeuren zodra je partner er achter komt. En ze zal er op de één of andere manier toch een keer achterkomen. Terwijl de kans op scheiding niet 100% is als je je partner meeneemt in je gevoel en wat je denkt.

Waarom zou je willen leven in een leugen?
Marije

Bericht door Marije »

Ik vind het ook vreselijk, en van mij mag iedereen als paashaas naar de zuidpool... maar ik zie ook wat die stigmatisering doet met mijn kinderen, de angst om er überhaupt over te praten en ermee gepest te worden.

Het bespreekbaar maken, gewoon erover praten, is een stapje... maar dit is daar het draadje niet voor.
JuliasJurkje

Wederom dank voor de lieve reacties en Wolvster ik ben het helemaal met je eens.
Dank dat je het voor ons opneemt , het transgender zijn in welke vorm dan ook is helaas nog niet geaccepteerd.
Ik probeer zo eerlijk mogelijk antwoorden te geven als mijn vrouw er om vraagt, maar het lukt mij niet om het haar volledig uit te leggen en zijn staat er nog niet volledig open om alles van mij te vernemen .
Ik kom steeds dichterbij het moment dat ik volledig open gaan zijn, misschien wel na deze week op een goed moment.
Ook weer een leuke dag gehad en sorry dat ik zoveel schrijf, ik heb er nu de tijd en gelegenheid voor..
Mijn verhaal van vandaag is onderandere een prachtige wandeling langs hele mooie kust met kliffen.
Ik was al vroeg op pad, het was zonnig weer en besloot om weer eens een jurkje aan te trekken (ik heb alleen jurkjes en 1 rokje meegenomen)
Ik heb 3 uur gewandeld (wel op wandelschoenen), tijdens de wandeling ben ik meer dan duizend wandelaars tegen gekomen en ik was de enige met een jurk.(Zelfs geen sportieve rokjes)
Ik had het gevoel dat niemand mij raar aan keek.
Tijdens deze wandeling heb ik een paar keer aan andere wandelaars gevraagd om een foto van mij te maken en die zijn prachtig geworden met een mooi uitzicht op de achtergrond.
Later lekker geluncht en daarna uitgerust op een strand in een bikini.
Misschien vinden jullie dat dit allemaal te veel is, maar toen ik 2 weken geleden geboekt had begon ik te fantaseren.
Ik heb 2 weken heel slecht geslapen van opwinding en hoe ik het zou gaan aanpakken, het werd zoals jullie eerder al lazen "100% of bijna 100%Julia"
Dit is voor mij een fantastische vakantie, net als de vakanties met mijn vrouw en daarom hoop ik dat er ooit een beetje meer acceptatie komt, zodat Julia met haar kan bespreken.
Liefs Julia
Marije

Bericht door Marije »

Misschien dit draadje laten lezen aan je vrouw? Eerlijker en transparanter dan dit wordt het niet.

Geniet van de rest van je vakantie.
JuliasJurkje

Dank Marije,
In mijn hoofd ben ik al aan het trainen
JuliasJurkje

IMG_2025-12-10-20-32-49-695.jpg
Net ontdekt hoe ik een foto kan uploaden vanaf mijn tablet.
Ik wil toch even mijn mooie nagels laten zien aan jullie en ben er erg trots op, al is het maar voor een weekje.
Liefst Julia
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maureen_
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Maureen_ »

mooie nagels zeg!💅 blijven ze een beetje goed zitten? leuk rokje zo wat ik zie! Is het niet te warm met de panty's?
Snap het dilemma van het delen, ik kan je vanuit mijn ervaring vertellen dat het heel erg oplucht. Het is lastig en ook ik ga lastige vragen krijgen nog, maar goed.. ik zit in een andere situatie dan jij. (ik ben single en ik heb geen kinderen). Ik dacht zelf ook dat sommige familieleden er niet voor openstonden, maar juist die mensen reageerden heel fijn en begripvol.
Hopelijk helpt dit weekje vakantie je ook in je gevoel dat dit je echte ik is en dat dit niet iets is wat je verborgen kunt houden. Het komt er een keer uit en ik vond het fijn om zelf initiatief te nemen / regie te houden.

Fijn om te lezen dat je zo geniet 😊.
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans
JuliasJurkje

IMG-20250325-WA0002~3.jpg
Dankjewel voor het compliment en de steun.
Door het schrijven voel ik sterker worden om uiteindelijk alles te vertellen.
Hopelijk wordt mijn openheid beloond en kunnen we samen eventueel met mijn dochterd een eerlijke en open toekomst samen tegemoet gaan.
De nagels blijven heel goed zitten en ik het begin durfden ze niet te belasten, maar dat was het rare gevoel van kunstnagels.
Nu begint het te wennen alleen de fijne motoriek heb ik nog niet.
Ik dad vanavond een pizza gegeten in het centrum en in de avond was het iets frisser in een jurkje met blote benen.
Morgen ga ik weer een lange wandeling maken, maar ik vertik het om mijn mannen spijkerbroek aan te trekken, welke ik voor de terugreis heb meegenomen.(Mijn vrouw haalt mij op van Schiphol)
Morgen wordt het een spijkerrokje, met een blouse.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.