Heupen vs schouders

Make-up, kleding, en zo voort
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Re: Heupen vs schouders

Bericht door Renske »

Je kan natuurlijk naar een fysiotherapeut gaan. Die kan je daar alles over vertellen.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Renske schreef: 12 dec 2025, 13:24 Je kan natuurlijk naar een fysiotherapeut gaan. Die kan je daar alles over vertellen.
Naja ik durf het nog nergens te noemen. Op dit forum durf ik het te vragen. Maar in het echt ben ik te bang.
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Misschien eerst onderzoeken waarom je bang bent en wat daarin tegenhoudt? Mogelijk in gesprek met psycholoog of via huisarts? Uiteindelijk is het verlangen naar brede heupen toch een confrontatie met jezelf.
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Billen trainen gaat echt wel wat doen. Kleding doet ook heel veel zoals de brede riem van Maureen. Een A-lijn shirt (boven smal, beneden breed) geeft vaak ook de illusie van bredere heupen.

Dat cynische gedoe dat het zonder HRT niets wordt is onzin. Natuurlijk gaat het dan ineens met sprongen vooruit en zie je grotere veranderingen, maar dat betekent niet dat je dan maar bij de pakken neer moet gaan zitten of 12.000 euro moet lappen.

Qua oefeningen:

Je kunt googlen op BBB oefeningen (niet te verwarren met de Boze Boeren Bandieten partij) en dan kom je bijvoorbeeld op oefeningen die je thuis kunt doen;

https://www.thuisatleet.nl/fitnessoefen ... -training/

Of in de sportschool;
https://profitgym.nl/oefeningen-buik-billen-en-benen/

Gewoon rustig beginnen, laag gewicht, niet te veel herhalingen en dan langzaam opbouwen.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

wolvster schreef: 12 dec 2025, 13:48 Billen trainen gaat echt wel wat doen. Kleding doet ook heel veel zoals de brede riem van Maureen. Een A-lijn shirt (boven smal, beneden breed) geeft vaak ook de illusie van bredere heupen.

Dat cynische gedoe dat het zonder HRT niets wordt is onzin. Natuurlijk gaat het dan ineens met sprongen vooruit en zie je grotere veranderingen, maar dat betekent niet dat je dan maar bij de pakken neer moet gaan zitten of 12.000 euro moet lappen.

Qua oefeningen:

Je kunt googlen op BBB oefeningen (niet te verwarren met de Boze Boeren Bandieten partij) en dan kom je bijvoorbeeld op oefeningen die je thuis kunt doen;

https://www.thuisatleet.nl/fitnessoefen ... -training/

Of in de sportschool;
https://profitgym.nl/oefeningen-buik-billen-en-benen/

Gewoon rustig beginnen, laag gewicht, niet te veel herhalingen en dan langzaam opbouwen.
OMG precies wat ik nodig heb!!
Je bent een kei!!!!!!!!! Gelijk vol met energie
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Doe eens een Google op de tips die je krijgt helpt misschien ook…..
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Dawn schreef: 12 dec 2025, 14:08 Doe eens een Google op de tips die je krijgt helpt misschien ook…..
Ik zal de opties opzoeken!! Nu vind ik het formele contact leggen echt heel eng. Het is jammer dat dit allemaal op naam moet en niet anoniem kan.
Dawn

Bericht door Dawn »

Tsja als je hier echt mee aan de slag wil gaan zal je echt een stuk zelfstandigheid nodig hebben. Elke stap kan spannend zijn en vraagt soms een stukje lef.
En wat let je om alleen een voorletter te gebruiken bij bestellen of een voornaam die je gedachten hebt. Geslacht kan je leeglaten of invullen waarbij je je het beste voelt.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Dawn schreef: 12 dec 2025, 16:23 Tsja als je hier echt mee aan de slag wil gaan zal je echt een stuk zelfstandigheid nodig hebben. Elke stap kan spannend zijn en vraagt soms een stukje lef.
En wat let je om alleen een voorletter te gebruiken bij bestellen of een voornaam die je gedachten hebt. Geslacht kan je leeglaten of invullen waarbij je je het beste voelt.

Ah ik dacht even dat je refereerde naar de tips mbt de psycholoog! De pads ga ik zeker opzoeken, dank voor het noemen!!!
Dawn

Bericht door Dawn »

Ik bedoelde inderdaad de pads en de oefeningen.
Al geldt het natuurlijk ook als je buiten dat ook op enig moment tot de conclusie komt dat pads etc niet voldoende is en je het “medisch” circuit op wil startten.