Haaii allen,
Ik gebruik geen hormonen, dus vandaar de volgende vraag aan M2F vrouwen die wel hormonen gebruiken.
Klopt het dat de buik strakker wordt en het meer richting een sixpack gaat gezien het vet naar boven en onder geduwd wordt?
Hoe ervaart iedereen de buik?
Megaaa benieuwd!
Buik en hormonen
-
HetGevoel
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Buik en hormonen
Ik kan alleen over mijn eigen buik oordelen, dat is duidelijk een buikje geworden door de hormonen, erg vrouwelijk (volgens mijn dochter) en zeker geen sixpack.
Irene
-
HetGevoel
Je bedoelt dat er juist vet bijgekomen is?Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:22 Ik kan alleen over mijn eigen buik oordelen, dat is duidelijk een buikje geworden door de hormonen, erg vrouwelijk (volgens mijn dochter) en zeker geen sixpack.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op)
Irene
-
HetGevoel
Ik dacht dat het alleen een kwestie van herverdelen wasIrene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:25 Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op)
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel 
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
HetGevoel
Kan iemand een voorbeeld (mag ook schets zijn) hoe dit dan vormt?Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:36 Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel![]()
Ik dacht dat alle vrouwen zon beetje automatisch een halve sixpack kregen
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Als er geen vet is valt er weinig te herverdelen, maar het wordt door de hormonen wel makkelijker vastgehouden op plaatsen die normaal zijn voor vrouwen (Buik, Billen, Borsten, heupen, dijbenen etc.)HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:28Ik dacht dat het alleen een kwestie van herverdelen wasIrene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:25 Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op).
Irene
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Ik zou zeggen, google op bikinifoto's om te zien hoe een vrouwenbuik er uit ziet. Sixpack (of threepack, wat dat ook mag zijn) klinkt erg mannelijk en komt bij vrouwen volgens mij alleen voor bij extreem spieren trainen.HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:39Kan iemand een voorbeeld (mag ook schets zijn) hoe dit dan vormt?Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:36 Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel![]()
Ik dacht dat alle vrouwen zon beetje automatisch een halve sixpack kregen![]()
Irene
-
HetGevoel
Fotos op het internet van foto modellen vind ik niet representerend.Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:42Ik zou zeggen, google op bikinifoto's om te zien hoe een vrouwenbuik er uit ziet. Sixpack (of threepack, wat dat ook mag zijn) klinkt erg mannelijk en komt bij vrouwen volgens mij alleen voor bij extreem spieren trainen.HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:39Kan iemand een voorbeeld (mag ook schets zijn) hoe dit dan vormt?Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:36 Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel![]()
Ik dacht dat alle vrouwen zon beetje automatisch een halve sixpack kregen![]()
Misschien is het geen hele sixpack bij vrouwen, maar zie je normaal gesproken niet de contouren van de spieren dan? Vooral omdat bij vrouwen de taille dunner is?
Maar er gaat nu wel een oog open, mijn beeld van een gezond vrouwenlichaam is misschien vertekend.