Buik en hormonen

Make-up, kleding, en zo voort
HetGevoel

Buik en hormonen

Bericht door HetGevoel »

Haaii allen,

Ik gebruik geen hormonen, dus vandaar de volgende vraag aan M2F vrouwen die wel hormonen gebruiken.

Klopt het dat de buik strakker wordt en het meer richting een sixpack gaat gezien het vet naar boven en onder geduwd wordt?

Hoe ervaart iedereen de buik?
Megaaa benieuwd!
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Buik en hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik kan alleen over mijn eigen buik oordelen, dat is duidelijk een buikje geworden door de hormonen, erg vrouwelijk (volgens mijn dochter) en zeker geen sixpack.
Irene
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:22 Ik kan alleen over mijn eigen buik oordelen, dat is duidelijk een buikje geworden door de hormonen, erg vrouwelijk (volgens mijn dochter) en zeker geen sixpack.
Je bedoelt dat er juist vet bijgekomen is?
Irene_de_Vreede
Moderator

Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op)
Irene
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:25 Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op)
Ik dacht dat het alleen een kwestie van herverdelen was πŸ˜….
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel :D
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:36 Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel :D
Kan iemand een voorbeeld (mag ook schets zijn) hoe dit dan vormt?

Ik dacht dat alle vrouwen zon beetje automatisch een halve sixpack kregen πŸ˜…
Irene_de_Vreede
Moderator

HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:28
Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:25 Oh ja zeker, dat is ook normaal. Door de hormonen gaat je lichaam vet vasthouden op bepaalde plaatsen, als reserve voor het geval je ooit zwanger zou worden (daar is in mijn geval overigens weinig kans op)
Ik dacht dat het alleen een kwestie van herverdelen was πŸ˜….
Als er geen vet is valt er weinig te herverdelen, maar het wordt door de hormonen wel makkelijker vastgehouden op plaatsen die normaal zijn voor vrouwen (Buik, Billen, Borsten, heupen, dijbenen etc.)
Irene
Irene_de_Vreede
Moderator

HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:39
Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:36 Ben van mezelf meer dan slank, zit nu bijna een half jaar aan de hormonen en heb voor het eerst een buikje. Maar dat is dan ook het enige nadeel :D

Ik zou zeggen, google op bikinifoto's om te zien hoe een vrouwenbuik er uit ziet. Sixpack (of threepack, wat dat ook mag zijn) klinkt erg mannelijk en komt bij vrouwen volgens mij alleen voor bij extreem spieren trainen.
Irene
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 13 dec 2025, 16:42
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:39

Ik zou zeggen, google op bikinifoto's om te zien hoe een vrouwenbuik er uit ziet. Sixpack (of threepack, wat dat ook mag zijn) klinkt erg mannelijk en komt bij vrouwen volgens mij alleen voor bij extreem spieren trainen.
Fotos op het internet van foto modellen vind ik niet representerend.

Misschien is het geen hele sixpack bij vrouwen, maar zie je normaal gesproken niet de contouren van de spieren dan? Vooral omdat bij vrouwen de taille dunner is?

Maar er gaat nu wel een oog open, mijn beeld van een gezond vrouwenlichaam is misschien vertekend.