Buik en hormonen

Make-up, kleding, en zo voort
HetGevoel

Re: Buik en hormonen

Bericht door HetGevoel »

Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Ga je eea uit de doeken doen.
Zoals gezegd was ik tenger gebouwd maar dan....door Testo blokkers en oestrogenen in mijn lijf verandert momenteel veel.
Billen had ik niet maar nu voel ik ze en zit mijn onderbroek strak, van boven was ik echt helemaal plat maar nu zie je duidelijk borstvorming (en nee niet denken dat je het al een cupmaat kan geven maar begin ontwikkelt zich). Zoals gezegd een zichtbaar buikje (beetje in een punt), zachtere huid, geen geur meer bij zweten.
Dus vetontwikkeling rondom de heupen, billen en buik net als bij een geboren vrouw (die niet wekelijks in de sportschool zit)

En dat voor iemand mid 50. Voor iedereen is het effect anders maar vooralsnog ben ik blij met het resultaat en ben pas een klein half jaar bezig
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Tanja schreef: 13 dec 2025, 16:51 Ga je eea uit de doeken doen.
Zoals gezegd was ik tenger gebouwd maar dan....door Testo blokkers en oestrogenen in mijn lijf verandert momenteel veel.
Billen had ik niet maar nu voel ik ze en zit mijn onderbroek strak, van boven was ik echt helemaal plat maar nu zie je duidelijk borstvorming (en nee niet denken dat je het al een cupmaat kan geven maar begin ontwikkelt zich). Zoals gezegd een zichtbaar buikje (beetje in een punt), zachtere huid, geen geur meer bij zweten.
Dus vetontwikkeling rondom de heupen, billen en buik net als bij een geboren vrouw (die niet wekelijks in de sportschool zit)

En dat voor iemand mid 50. Voor iedereen is het effect anders maar vooralsnog ben ik blij met het resultaat en ben pas een klein half jaar bezig
Ow wauw. Dus hormonen verbouwt dan echt de boel.
Klinkt als een lichaam dat heel aantrekkelijk is/wordt!

Als je naar je bil dikte kijkt (van wat uitsteekt). Hoeveel steekt de bil dan uit ten opzicht van de dikte van je bovenbeen? Is dit grofweg 1/3?
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:45 Misschien is het geen hele sixpack bij vrouwen, maar zie je normaal gesproken niet de contouren van de spieren dan? Vooral omdat bij vrouwen de taille dunner is?
In mijn familie niet hoor. Weinig slanke tailles.
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:45 Maar er gaat nu wel een oog open, mijn beeld van een gezond vrouwenlichaam is misschien vertekend.
Er zijn zoveel lichaamsvormen... ooit gehoord van zandloperfiguur, appelfiguur, peerfiguur, plankfiguur?

https://www.femmemagazine.nl/fashion/ap ... andlopers/
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 17:02 Ow wauw. Dus hormonen verbouwt dan echt de boel.
Dat is allemaal heel individueel verschillend...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Yvi
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvi »

HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:13 Haaii allen,

Ik gebruik geen hormonen, dus vandaar de volgende vraag aan M2F vrouwen die wel hormonen gebruiken.

Klopt het dat de buik strakker wordt en het meer richting een sixpack gaat gezien het vet naar boven en onder geduwd wordt?

Hoe ervaart iedereen de buik?
Megaaa benieuwd!
Terwijl mijn hormoon niveaus ingesteld werden naar een voor mij meer passend niveau (ik ben intersekse geboren) ben ik 72 kilo afgevallen door leefstijl keuzes. Aangepaste voeding en doelgerichte krachttraining. Ik heb hard gewerkt voor een leuke taille.

Vet verplaatst niet. Het breekt af en bouwt op.

Er is geen quick fix, ècht niet.

🌸🍀
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Yvonne schreef: 13 dec 2025, 17:14
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:13 Haaii allen,

Ik gebruik geen hormonen, dus vandaar de volgende vraag aan M2F vrouwen die wel hormonen gebruiken.

Klopt het dat de buik strakker wordt en het meer richting een sixpack gaat gezien het vet naar boven en onder geduwd wordt?

Hoe ervaart iedereen de buik?
Megaaa benieuwd!
Terwijl mijn hormoon niveaus ingesteld werden naar een voor mij meer passend niveau (ik ben intersekse geboren) ben ik 72 kilo afgevallen door leefstijl keuzes. Aangepaste voeding en doelgerichte krachttraining. Ik heb hard gewerkt voor een leuke taille.

Vet verplaatst niet. Het breekt af en bouwt op.

Er is geen quick fix, ècht niet.

🌸🍀
Ik hou van bewegen dus kom maar op met de oefeningen!! Gonna try em all!
Yvi

Bericht door Yvi »

Je lijkt alles "even" hier te komen vragen.

Er is geen quick fix. Doe je huiswerk. Jou proces, jou traject.

Heb je een beeld bij wat een genderteam is?
Je reacties aan mij mogen gewoon op het forum zelf in plaats van steeds in pm.

🍀🌸
100% Myself 💟
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

Emma schreef: 13 dec 2025, 17:08
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:45 Misschien is het geen hele sixpack bij vrouwen, maar zie je normaal gesproken niet de contouren van de spieren dan? Vooral omdat bij vrouwen de taille dunner is?
In mijn familie niet hoor. Weinig slanke tailles.
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 16:45 Maar er gaat nu wel een oog open, mijn beeld van een gezond vrouwenlichaam is misschien vertekend.
Er zijn zoveel lichaamsvormen... ooit gehoord van zandloperfiguur, appelfiguur, peerfiguur, plankfiguur?

https://www.femmemagazine.nl/fashion/ap ... andlopers/
HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 17:02 Ow wauw. Dus hormonen verbouwt dan echt de boel.
Dat is allemaal heel individueel verschillend...
Ik heb een hoop geleerd nu! Ik wist niet dat die verhoudingen zo erg konden verschillen. Dacht eigenlijk dat elke vrouw wel een zandloper figuur kon krijgen, maar blijkbaar zit dat toch ingewikkelder in elkaar.
HetGevoel

Bericht door HetGevoel »

:naughty:
Yvonne schreef: 13 dec 2025, 17:41 Je lijkt alles "even" hier te komen vragen.

🍀🌸
Is zeker niet mijn bedoeling om tegen een zeer been te trappen!! Ik lees ook veel over dit onderwerp. Maar vaak blijft het nogal vaag om voor te stellen hoe alles dan in de praktijk gaat.

De engagement van iedereen vind ik ook super geweldig!
Yvi

Bericht door Yvi »

HetGevoel schreef: 13 dec 2025, 17:49 :naughty:
Yvonne schreef: 13 dec 2025, 17:41 Je lijkt alles "even" hier te komen vragen.

🍀🌸
Is zeker niet mijn bedoeling om tegen een zeer been te trappen!! Ik lees ook veel over dit onderwerp. Maar vaak blijft het nogal vaag om voor te stellen hoe alles dan in de praktijk gaat.

De engagement van iedereen vind ik ook super geweldig!
Precies.

Veel mensen voel zich hier betrokken. Omdat ze weten dat het een lange weg is. Heuveltop, wind tegen. Soms een lekke band.

Er is geen quick fix. Echt niet.

🌸🍀
100% Myself 💟