Wat ik net nog bedacht is...
Stel jezelf deze vraag...
"Stel dat het vanaf NU totaal gewoon is voor mannen om jurken, rokjes, leggings en make-up te dragen, iedereen zou dat normaal vinden... maar je blijft wel aangesproken worden met meneer."
Zou je dan blijven wie je nu bent? Niks doen...
Blijft er dan toch een probleem? In transitie...
Vrouw zijn... in een patriarchale samenleving... met alles wat daar bij hoort inclusief dat je op je werk harder moet vechten dan ooit voor zichtbaarheid en erkenning... dat is nogal wat.
Ik heb vijf jaar geleden in ieder geval nooit voorzien wat mij zou overkomen...
Ben op vakantie
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Ben op vakantie
-
Kim_m
Het zou wel mooi zijn zoals Marije stelt dat je in je eigen vel jezelf mag zijn zonder ervoor in een transitie te moeten gaan, maar dat is ieder zijn eigen ding.
Met je vrouw bouw het op zou ik zeggen het zal voor haar toch een shock zijn, stel je eens voor dat het andersom is en dat je vrouw een man wil zijn en je ligt vervolgens met een andere vent in bed met alles erop en eraan dat is wat het voor haar is in haar gedachten wereld.
Bij die van mij had ik op een dag een rok aan en dat was toen best wel een aardbeving waar we uiteindelijk doorheen zijn gekomen maar wat wel moeite heeft gekost.
Voordeel voor jou is dat je een verleden hebt met travestie wat je schrijft waar ze dan denk ik wel weet van heeft?
Dan kun je wel zeggen dat de travestie van toen een diepere betekenis had waar je toen nog niet aan durfde toe te geven en waar je nu niet meer omheen kan blijven gaan.
En dan hopen dat ze het kan accepteren.
Maar hoop wel dat je aan de relatie vast kan blijven houden want als je in het openbaar gooit dat je transgender bent en je verliest je relatie daardoor en een heel aantal mensen die dicht bij je staan dan kan een transitie vrij eenzaam zijn.
Met je vrouw bouw het op zou ik zeggen het zal voor haar toch een shock zijn, stel je eens voor dat het andersom is en dat je vrouw een man wil zijn en je ligt vervolgens met een andere vent in bed met alles erop en eraan dat is wat het voor haar is in haar gedachten wereld.
Bij die van mij had ik op een dag een rok aan en dat was toen best wel een aardbeving waar we uiteindelijk doorheen zijn gekomen maar wat wel moeite heeft gekost.
Voordeel voor jou is dat je een verleden hebt met travestie wat je schrijft waar ze dan denk ik wel weet van heeft?
Dan kun je wel zeggen dat de travestie van toen een diepere betekenis had waar je toen nog niet aan durfde toe te geven en waar je nu niet meer omheen kan blijven gaan.
En dan hopen dat ze het kan accepteren.
Maar hoop wel dat je aan de relatie vast kan blijven houden want als je in het openbaar gooit dat je transgender bent en je verliest je relatie daardoor en een heel aantal mensen die dicht bij je staan dan kan een transitie vrij eenzaam zijn.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
JuliasJurkje
- Voornaamwoorden: Zij haar
Dankjewel Marije en Wim,
Mijn gedachten gaan op dit moment alle kanten op, op dit moment leef ik op een fijne roze meisjes wolk en voel me heel gelukkig.
Maar de gedachte dat ik mijn vrouw en sociale leven verlies, daar moet ik niet aan denken, daar is mijn leven te kort voor.
Was de wereld maar ideaal, iedereen is zoals hij wil zijn en voor mij zal dat vaker Julia zijn en dan wel als mevrouw.
Ik hoop dat het optie 3 wordt, want ik wil ook nog wel eens man zijn.
Een vrouwelijke non binair, dat zou wel paasubij mij, merk als ik Julia ben dan ben ik blijer.
Hopelijk worden we het eens met elkaar.
Als ik de volledige openheid heb gegeven aan mijn vrouw, zal ik hard moeten werken om haar shock te verwerken.
Ik heb mij geestelijk voorbereid, maar zij zal flabbergasted zijn als het hoort
Het is geen hobby, voor mij zit het diep van binnen.
Het weer weerspiegelt mijn gevoelens, de zon schijnt en het regende ook heel hard.
Liefst Julia
Mijn gedachten gaan op dit moment alle kanten op, op dit moment leef ik op een fijne roze meisjes wolk en voel me heel gelukkig.
Maar de gedachte dat ik mijn vrouw en sociale leven verlies, daar moet ik niet aan denken, daar is mijn leven te kort voor.
Was de wereld maar ideaal, iedereen is zoals hij wil zijn en voor mij zal dat vaker Julia zijn en dan wel als mevrouw.
Ik hoop dat het optie 3 wordt, want ik wil ook nog wel eens man zijn.
Een vrouwelijke non binair, dat zou wel paasubij mij, merk als ik Julia ben dan ben ik blijer.
Hopelijk worden we het eens met elkaar.
Als ik de volledige openheid heb gegeven aan mijn vrouw, zal ik hard moeten werken om haar shock te verwerken.
Ik heb mij geestelijk voorbereid, maar zij zal flabbergasted zijn als het hoort
Het is geen hobby, voor mij zit het diep van binnen.
Het weer weerspiegelt mijn gevoelens, de zon schijnt en het regende ook heel hard.
Liefst Julia
-
JuliasJurkje
Aan Marije,
Vervelend van jou scheiding, veel sterkte toegewenst, hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing.
Julia
Vervelend van jou scheiding, veel sterkte toegewenst, hopelijk vinden jullie snel een passende oplossing.
Julia
-
JuliasJurkje
Hoi allemaal,
Helaas mijn laatste dag van de vakantie, het heeft de hele dag geregend.
Alleen voor boodschappen, lunch, avondeten en het verwijderen van mijn kunstnagels. De deur uit gegaan.
Wel jammer dat ik ze moest verwijderen en ik heb er meer dan 100% van genoten, ze zijn heel vakkundig verwijderd.
Ze waren hier een uurtje mee zoet en het kostte maar 10€, wel een dikke fooi geven.
Meteen me korte nagels weer gelakt, gaat er pas af op Schiphol.(De vakantie is pas voorbij als ik geland ben)
Helaas ga ik morgenochtend al vast wennen aan mijn mannen kleding, het stapeltje ligt al klaar.
Vandaag heel lang met mijn vrouw gepraat, had tegen haar gezegd dat ik deze week veel had nagedacht en mijn tijdslijnen had opgeschreven.
Dit had ik niet moeten doen, want zij ging direct vragen.
Zij bleef maar aandringen en heb uiteindelijk heel veel verteld en van het meeste schrok zij(in shock) , dat ik al vaak buiten was geweest en ook al in restaurants had gegeten.
De eerste reactie was uitelkaar gaan, maar verder op ik het gesprek draaide ze gelukkig wat bij.
Wel verbood zij mij ooit nog naar buiten te gaan, wat ik juist als veilig beschouw, in plaats van thuis met het risico dat de kinderen of bekende of vreemde erachter komen.
Vervelend dat ik niet bij haar ben en misschien is het ook wel goed zo, we blokkeerde de beide niet.
Heb nog niet alles verteld, maar een waarheid geschetst dit dicht bij de werkelijkheid komt, de kunstnagels en het lopen op Schiphol heb ik maar achterwege gelaten.
Ze weet nu wel dat ik in mijn jurkje hier uit eten ben geweest, wat zij vreselijk vond en dat is begrijpelijk.
Door het schrijven met Julie en mijn eigen pagina's, had ik wel de moed om open te zijn.
Heb na het eten nog wel even nagebeld.
Hopelijk kunnen we nog doorschrijven, al is de vakantie voorbij.
Liefst Julia
Helaas mijn laatste dag van de vakantie, het heeft de hele dag geregend.
Alleen voor boodschappen, lunch, avondeten en het verwijderen van mijn kunstnagels. De deur uit gegaan.
Wel jammer dat ik ze moest verwijderen en ik heb er meer dan 100% van genoten, ze zijn heel vakkundig verwijderd.
Ze waren hier een uurtje mee zoet en het kostte maar 10€, wel een dikke fooi geven.
Meteen me korte nagels weer gelakt, gaat er pas af op Schiphol.(De vakantie is pas voorbij als ik geland ben)
Helaas ga ik morgenochtend al vast wennen aan mijn mannen kleding, het stapeltje ligt al klaar.
Vandaag heel lang met mijn vrouw gepraat, had tegen haar gezegd dat ik deze week veel had nagedacht en mijn tijdslijnen had opgeschreven.
Dit had ik niet moeten doen, want zij ging direct vragen.
Zij bleef maar aandringen en heb uiteindelijk heel veel verteld en van het meeste schrok zij(in shock) , dat ik al vaak buiten was geweest en ook al in restaurants had gegeten.
De eerste reactie was uitelkaar gaan, maar verder op ik het gesprek draaide ze gelukkig wat bij.
Wel verbood zij mij ooit nog naar buiten te gaan, wat ik juist als veilig beschouw, in plaats van thuis met het risico dat de kinderen of bekende of vreemde erachter komen.
Vervelend dat ik niet bij haar ben en misschien is het ook wel goed zo, we blokkeerde de beide niet.
Heb nog niet alles verteld, maar een waarheid geschetst dit dicht bij de werkelijkheid komt, de kunstnagels en het lopen op Schiphol heb ik maar achterwege gelaten.
Ze weet nu wel dat ik in mijn jurkje hier uit eten ben geweest, wat zij vreselijk vond en dat is begrijpelijk.
Door het schrijven met Julie en mijn eigen pagina's, had ik wel de moed om open te zijn.
Heb na het eten nog wel even nagebeld.
Hopelijk kunnen we nog doorschrijven, al is de vakantie voorbij.
Liefst Julia
-
Kim_m
Je hebt het er in ieder geval uit gegooid en ja ze vind het moeilijk en ze wil het nu niet en alles in je vrouw verzet zich er tegen wat begrijpelijk is.
Maar je hebt nu wel een opening geforceerd.
En nu maar gewoon in je 1.0 versie naar huis en even een tijdje de geslagen hond zijn tot het bij je vrouw is ingedaald en jullie er hopelijk op een voor jou goede wijze uit kunnen komen.
Maar je hebt nu wel een opening geforceerd.
En nu maar gewoon in je 1.0 versie naar huis en even een tijdje de geslagen hond zijn tot het bij je vrouw is ingedaald en jullie er hopelijk op een voor jou goede wijze uit kunnen komen.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Laura2021
Persoonlijk schrik ik van deze reactie. Ik snap de reactie en shock wel denk ik, maar in mijn ogen mag en kan ze dit niet eisen.JuliasJurkje schreef: 13 dec 2025, 22:54 Wel verbood zij mij ooit nog naar buiten te gaan, wat ik juist als veilig beschouw, in plaats van thuis met het risico dat de kinderen of bekende of vreemde erachter komen.
Zoals bij anderen op dit forum zit ook jij een complexe situatie met je partner. Het is goed dat je het verteld hebt en hopelijk bespreekbaar blijft.
Is het schaamte, misschien ook doorvragen, waarom niet? Heb ook begrip voor haar gevoelens, ook haar wereld staat op zijn kop.
Ik wens je de komende tijd sterkte, want voor vele geldt helaas hetzelfde.
Groetjes Laura 
-
Renske
- Voornaamwoorden: zij, haar
Hoi Julia, ik kan me zo goed voorstellen in wat voor een moeilijke situatie dat je zit. Maar net als Laura schrik ik van haar reactie als ze zegt dingen te verbieden. Bij mijn vorige relatie had ik ook zo’n reactie kunnen verwachten. We waren in veel opzichten elkaars veranderproject en dat gaat nooit werken. We accepteerden elkaar niet zoals we waren, en vooral ik begon te leven naar de verwachtingen van de ander. Gelukkig leidde dit tot een scheiding, want als je niet jezelf kan zijn kun je volgens mij nooit echt gelukkig worden. Bij mijn huidige relatie kan ik mijn gevoelens wel bespreekbaar maken. Het was ook lastig en moeilijk, maar door open en eerlijk te zijn naar elkaar groeiden we naar elkaar. Ik hoop echt dat je bij jezelf blijft in deze moeilijke tijd. Liefs Renske
Laatst gewijzigd door Renske op 14 dec 2025, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marije
Klinkt als een slechte/emotionele woordkeuze... ze zet ergens een grens. Zo is mijn ex ook ooit begonnen.
-
wolvster
- Voornaamwoorden: hij/hem
De omstandigheden van het gesprek waren niet heel goed, zo aan de telefoon en letterlijk op afstand. Daardoor zijn dingen soms moeilijk in te schatten.
Aan de andere kant, heeft het misschien ook als voordeel dat het even kan landen voor je elkaar weer ziet.
Het 'verbod' deed mij ook wat schrikken. Al is het lastig inschatten hoe dat gezegd is. Voor ons via een bericht via jou via een telefoon.
Wie weet was het een emotionele uiting en niet iets wat zij echt meende.
Ik zeg zelf ook vaak genoeg iets in emotie wat ik niet meen.
Maar goed, 'the cat is out of the bag' en als jullue straks ECHT gepraat hebben kun je vooruit gaan kijken.
Succes, sterkte en wijsheid gewenst!
Aan de andere kant, heeft het misschien ook als voordeel dat het even kan landen voor je elkaar weer ziet.
Het 'verbod' deed mij ook wat schrikken. Al is het lastig inschatten hoe dat gezegd is. Voor ons via een bericht via jou via een telefoon.
Wie weet was het een emotionele uiting en niet iets wat zij echt meende.
Ik zeg zelf ook vaak genoeg iets in emotie wat ik niet meen.
Maar goed, 'the cat is out of the bag' en als jullue straks ECHT gepraat hebben kun je vooruit gaan kijken.
Succes, sterkte en wijsheid gewenst!