Yvonne schreef: 13 dec 2025, 17:41
Je lijkt alles "even" hier te komen vragen.
Er is geen quick fix. Doe je huiswerk. Jou proces, jou traject.
Heb je een beeld bij wat een genderteam is?
Je reacties aan mij mogen gewoon op het forum zelf in plaats van steeds in pm.
Is zeker niet mijn bedoeling om tegen een zeer been te trappen!! Ik lees ook veel over dit onderwerp. Maar vaak blijft het nogal vaag om voor te stellen hoe alles dan in de praktijk gaat.
De engagement van iedereen vind ik ook super geweldig!
Precies.
Veel mensen voel zich hier betrokken. Omdat ze weten dat het een lange weg is. Heuveltop, wind tegen. Soms een lekke band.
Er is geen quick fix. Echt niet.
I know. Maar elke dag voel mij minder stuk! Vooral als ik wat van deze wereld gelezen heb.
Het voelt alsof alles om de hoek is. Ik zie de schaduwen om de hoek. Hoor wat stemmen. Maar mijn nek is nog net niet lang genoeg om de hoek om te gluren!
@HetGevoel
Ik snap je vragen hoor! Het liefst wil ik morgen ook wakker worden in een vrouwenlichaam.
Misschien een leuke filmtip: “Sam”. Een masculine man wordt de volgende ochtend wakker als vrouw.
Afgezien dat het een lekker toegankelijke film is met de nodige humor, heeft het mij doen inzien dat zelfs wanneer je wakker wordt in een vrouwenlichaam je dan nog geen vrouw bent.
Ook hier is er sprake van een transitie en op een bepaald moment moet je kiezen of je dit ook daadwerkelijk wilt.
Reis van Maureen
december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans
Maureen_ schreef: 13 dec 2025, 18:58
@HetGevoel
Ik snap je vragen hoor! Het liefst wil ik morgen ook wakker worden in een vrouwenlichaam.
Misschien een leuke filmtip: “Sam”. Een masculine man wordt de volgende ochtend wakker als vrouw.
Afgezien dat het een lekker toegankelijke film is met de nodige humor, heeft het mij doen inzien dat zelfs wanneer je wakker wordt in een vrouwenlichaam je dan nog geen vrouw bent.
Ook hier is er sprake van een transitie en op een bepaald moment moet je kiezen of je dit ook daadwerkelijk wilt.
Ga ik zeker kijken!! Misschien is het kiezen wel het engste, want er lijkt geen weg meer terug te zijn.
Als je kiezen moeilijk vind dan ben je er nog niet aan toe.
Bij mij was het een opluchting dat het EINDELIJK kon en geen enkele hersencel was al die scenario's aan het doordenken die ik hier op het forum de laatste tijd lees... nou ja, misschien een paar... die ik snel negeerde.
Persoonlijk twijfel ik nog regelmatig of ik wel de juiste keuze heb gemaakt omdat met mijn transitie veel oud zeer naar boven is gekomen.
Maar het kon niet anders, ik was doodongelukkig, het klopte niet. En ja euforie voel ik ook, dus ik weet dat het klopt.
Na zo'n 5 jaar uit de kast vraag ik mij dus ook soms af, met de struggles, is het dit wel allemaal waard, en loop ik nog iedere dag met angsten rond, voel dat mijn veiligheid in het gedrang komt. Door te kiezen voor mezelf wordt het contrast met de maatschappij groter wat tot andere problemen leidt. Binnenkort therapie en hopelijk gaat het hierna beter.
Laura2021 schreef: 14 dec 2025, 14:43
Persoonlijk twijfel ik nog regelmatig of ik wel de juiste keuze heb gemaakt omdat met mijn transitie veel oud zeer naar boven is gekomen.
Maar het kon niet anders, ik was doodongelukkig, het klopte niet. En ja euforie voel ik ook, dus ik weet dat het klopt.
Na zo'n 5 jaar uit de kast vraag ik mij dus ook soms af, met de struggles, is het dit wel allemaal waard, en loop ik nog iedere dag met angsten rond, voel dat mijn veiligheid in het gedrang komt. Door te kiezen voor mezelf wordt het contrast met de maatschappij groter wat tot andere problemen leidt. Binnenkort therapie en hopelijk gaat het hierna beter.
Pas geleden een nieuw woord hier geleed: geclocked.
Ik wordt vaak geclocked nu (dat ik het iemand hoor zeggen) omdat ik dus nog geen borsten heb. Dat geeft mij ook een onveilig gevoel!