Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Progesteron studie

Bericht door DominiqueB »

Cait schreef: 03 okt 2025, 00:26 Verbaasd mij dat ik nog steeds geen full artikel kan vinden , alleen de abstract. Terwijl het event allang geweest is. Of heb ik het over het hoofd gezien ?
Omdat deze nog niet is vrijgegeven.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Bericht door Ronja »

Ik heb vernomen van mijn endo, dat ze eind oktober progesteron gaan voorschrijven, dankzij overleg met het mmc dn het vu.
Ze zei letterlijk dat ze nu een toestemmingsformulier aan het opzetten zijn die wij moeten ondertekenen om het ons uit te mogen schrijven. Nou k ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A566B met Tapatalk

Cait

Bericht door Cait »

Tgaat mij erom dat ze ook aangeven dat het beste resultaat niet enkel de progesteron is , maar ook dubbel estradiol. Dan ben ik benieuwd wat de gevonden bloedwaarden zijn van deze "ideale verhouding "
Femke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Femke »

Vanmiddag (telefonisch) 3-maandelijks consult gehad met endocrinoloog van WZA (Assen). Oestradiol was voor de tweede keer laag (nu 140 pmol/l) wat primair aanleiding was de medicatie te verhogen van 2 naar 3 pompjes per dag, maar omdat ik ook aan de progesteron mocht beginnen (2x 100 mg per dag) is de Oestragel naar 4 pompjes gegaan. Ik hoefde niets te ondertekenen.
De kogel is in het noorden dus ook door de kerk.
Nu rustig afwachten wat het effect gaat zijn de komende 3 maanden.
Josie

Bericht door Josie »

Is het inmiddels al mogelijk om progesteron via het VUmc te krijgen? Zo ja, hoe is dat "aan te vragen" zonder enkele jaren te wachten tot de volgende controle (die ik dit jaar zomer al heb gehad)?
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Josie schreef: 23 dec 2025, 14:27 Is het inmiddels al mogelijk om progesteron via het VUmc te krijgen? Zo ja, hoe is dat "aan te vragen" zonder enkele jaren te wachten tot de volgende controle (die ik dit jaar zomer al heb gehad)?
Bij Maasstad kreeg ik 't omdat ze het bij VUMC deden. Maar ik kreeg wel een preek over de gevaren, dat er geen bewezen voordelen zijn en ik moest een formulier lezen en ondertekenen dat ik verantwoordelijkheid ervoor nam. DUS ik ga ervanuit dat VUMC dat ook wel zal doen.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Josie

Bericht door Josie »

Hmmm... ondertekenen... dat moet dus op een fysieke afspraak :cry:

Ik had het VUmc gebeld (waarbij je moest inspreken wie je was en waarom ik belde) en nog voordat ik teruggebeld werd, was er al een telefonische afspraak bij de endocrinoloog ingepland voor me, over 2 weken. Bij diezelfde waar ik in juni boos weggegaan was omdat mijn cyproteron werd stopgezet en ik ook geen progesteron kreeg "omdat het nog in onderzoek was" :cry:

Als het een formulier is, wacht ik nu dus mogelijk voor niks, want die valt via de telefoon natuurlijk niet te ondertekenen, als ze het al wil voorschrijven aan me...

Maasstad in Rotterdam? :o Dat zou voor mij veel dichterbij zijn. Geen idee of dat ooit overgezet kan worden. Jaren geleden was ooit een aanbod vanuit het VUmc geweest om het hormoon-gedeelte naar een ziekenhuis dichtbij te laten overzetten (destijds was alleen Haga Den Haag beschikbaar, die ik niet wilde) wat ik afgewezen had :think:
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Ik heb de Progesteron van het Maasstad gekregen zonder formulier. Ook zonder een heel lang verhaal ofzo.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Josie schreef: 24 dec 2025, 01:00 Hmmm... ondertekenen... dat moet dus op een fysieke afspraak :cry: [...]
Nee, ging digitaal voor mij. Hoefde niet langs. Maar zo te zien was mijn ervaring anders dan met anderen ^^"
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ben benieuwd naar de gevaren uit die preek. Want die blijken niet uit de bijsluiter...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]