Vrouwelijke Androgyn?

Make-up, kleding, en zo voort
Chieftac

Vrouwelijke Androgyn?

Bericht door Chieftac »

Na een aantal van die vage quizzes/testjes over transgender/crossdressing/androgynie op het internet kwam daar dus als antwoord uit dat ik een vrouwelijke androgyn ben. Maar die uitslag vind ik dus als man zijnde best wel lastig, ook al kan ik me zelf er ook wel weer in terug zien. Ik denk bijna zeker dat ik als ik straks naar Transvisie ga de zelfde uitslag zal krijgen, maar ik weet dus niet precies wat ik hier nu mee aan moet. Vrouwelijker kleden is zeker wel op korte termijn een goede optie (misschien beter ook uni-sex), maar als het toch blijkt dat ik beter kan beginnen aan HRT (de transitie) dan zou ik toch denk ik nog wel moeite hebben om dan dat mannelijke gedeelte van me zelf wat te minderen, omdat ik nu eenmaal ben opgegroeit als man. En daarnaast zou ik dan ook nog helemaal opnieuw moeten leren om te gaan leven als een vrouw (niet dat ik dit erg vind, want ik ben nu eenmaal best wel vrouwelijk), maar ik weet dus niet zeker of ik hier wel geschikt voor ben en of het wel bij me past. Ik weet niet of andere mensen hier ervaring mee hebben maar anders zou ik nog graag wat tips krijgen voordat ik met Transvisie in gesprek ga.
"Je mag zijn zoals je bent."
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Vrouwelijke Androgyn?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je moet je vooral niet druk maken over de uitkomsten van dat soort vragenlijstjes ;-)
Uiteindelijk gaat het erom wie je bent, wat je bent.
Irene
Raisa

Bericht door Raisa »

Het is beter om niet teveel waarde te hechten aan online testjes wat betreft je genderidentiteit. Dingen als de COGIATI brengen je alleen maar verder van huis met hun ouderwetse aannames over wat vrouwelijk en wat mannelijk is. Ik bedoel, wat heeft het wel of niet kunnen fileparkeren nu te maken met of je een jongen of een meisje bent?

Ik vind dat je als vrouw prima 'mannelijke' interesses kunt hebben net als je als vrouw 'mannelijke' interesses mag hebben. Het is helemaal aan jezelf hoe je je wilt profileren en ontplooien en dat kan weet ik uit eigen ervaring best lastig zijn. Veel succes in ieder geval met het verkennen van je gevoelens!
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Ik hecht inderdaad niet al te veel waarde aan de resultaten van die testjes, maar ik wou gewoon alvast een kleine indicatie krijgen omdat ik het gewoon voorbij zag komen toen ik aan het rond surfen was naar die onderwerpen. Ik denk dat het volgende nummer ook wel past bij mijn gevoel: Itsudatte van Daisuke (Hourou Musuko Opening). Het is in deze lastige tijd 1 van mijn favoriete liedjes geworden. Het origineel staat vanwege copyright niet op youtube maar deze cover is ook mooi:

"Je mag zijn zoals je bent."
Raisa

Bericht door Raisa »

Cool! Ik ben al jaren verstokt aan de manga.
Voor hen die Hourou Musuko niet kennen:
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

]Ik bedoel, wat heeft het wel of niet kunnen fileparkeren nu te maken met of je een jongen of een meisje bent?
.

Waarschijnlijk niets. Maar de zalen zitten vol bij de voorstelling van Huub Stapel met zijn Venus & Mars shit. In een sterk geseksualiseerde samenleving houden mensen van hokjes, markers, clou's en verbanden die het eigen inzicht versterken. Dit kan bij de ander worden neergelegd als "bewijs" en zelfs gevolgen hebben voor de omgang. Mijn wijsvinger aan de rechterkant is kleiner dan mijn ringvinger. Schijnt ook iets met testosteron in de baarmoeder te maken te hebben. Ben dus een "echte" man volgens sommige biologen, sociologen, psychologen en andere figuren. Voel me er geen seconde minder vrouw door. Maar transen worden zeer scherp gekeurd op deze, soms, triviale zaken. Dat is logisch als je de oversteek maakt, de mensen zoeken houvast. Sommigen transen gaan zelfs spastisch voldoen aan het sociale ideaalbeeld en verkwanselen hun "mannelijke" kwaliteiten (jawel, die mogen er ook zijn).

Ergo: volgens mij zijn we allemaal wel eens in meer of mindere mate androgyn, soms seksloos, soms seksueel en bovenal menselijk.

http://www.kennislink.nl/publicaties/wa ... -punt-punt" target="_blank

Groetjes Juut
Laatst gewijzigd door TanteJuut op 31 jan 2013, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Raisa

Bericht door Raisa »

Je bent echt het tegenovergestelde van een oud forumlid: Aster :D
jacqueline

Bericht door jacqueline »

mijn rechter wijsvinger en ringvinger zijn precies even lang dus ben ik nu een "echte"vrouw? :lol:
J1nny

Bericht door J1nny »

Bij mij ook, alleen links zit er een cm verschil in, met dank aan een ongelukje...... :D