Bewegen als een vrouw
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Bewegen als een vrouw
Ik draag regelmatig lekkere strakke jurkjes die tot net boven de knie komen. Daar voel ik mij het fijnst in en het kleed mijzelf het beste af, ook omdat ik best wel slank ben. Voordeel van deze jurkjes (van onder andere Pull & Bear en Costes) is ook dat ze van rekbare stof zijn en ik kan gewoon overal kan lopen. Ik merk echter wel dat je vanzelf anders gaat lopen met een fijn strak jurkje aan. Dat is dan weer een bijkomstig voordeel.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
-
Kim_m
Dat vrouwen kleine stapjes zetten is dat niet omdat ze gewoon niet zo groot zijn?
Ik heb een nichtje(dochter van mijn broer)en die is 1,86 en ik kan niet zeggen dat die korte stapjes zet, die kan er aardig de gang in hebben.
De kleine stapjes hebben denk ik meer te maken dat ze op hoge hakken lopen dat niet zo handig is met grote stappen.
Ik heb een nichtje(dochter van mijn broer)en die is 1,86 en ik kan niet zeggen dat die korte stapjes zet, die kan er aardig de gang in hebben.
De kleine stapjes hebben denk ik meer te maken dat ze op hoge hakken lopen dat niet zo handig is met grote stappen.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Vivienne diamond
Hoi Renske, ik heb nog geen training voorbij zien komen. Maar ik kijk vooral veel naar vrouwen hoe zij zich bewegen en probeer dat te kopiëren. Thuis vind ik het een mooie veilige omgeving om die bewegingen extra overdreven te proberen. Iets wat ik op straat niet zo snel zou doen. Maar het helpt wel om de handelingen duidelijker te maken. Ik merk nu al (al een paar maandjes mee bezig), dat mijn bewegingen, mijn loopje, een tas op mijn arm laten hangen en de handen ligt gevouwen voor me te houden tijdens het lopen ik steeds vrouwelijker beweeg. Dat het langzaam iets wordt wat mij eigen is. Zou is proberen het klein te maken en het zo te laten groeien. Op hakken lopen helpt ook enorm, door de stand van je voeten verandert je hele houding. Ook al met een kleinere blokhak. Je hoeft daar echt niet enorme stiletto hakken voor te gebruikenRenske schreef: 14 okt 2025, 16:09 Hoi allemaal, heeft iemand ervaring met training om je meer vrouwelijk (of mannelijk) te laten bewegen? Voor je stem naar logopedie gaan komt hier regelmatig voorbij, maar training om vrouwelijk te lopen en bewegen ben ik nog niet tegen gekomen. Iemand ervaring mee?
Liefs, Renske
Staat mij nu ineens wel bij dat ik ooit in een programma, van een transvrouw en haar reis, op tv een dergelijke training voorbij heb zien komen. Staat me ook bij dat dat met een dans lerares was. Verder kan ik het niet meer terugvinden.
groetjes
Vivienne
-
Nynke
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik heb er altijd een beetje vreemd tegenaan gekeken, mensen die op cursus gaan om vrouwelijker te bewegen. Zelf heb ik altijd het idee en gevoel gehad dat dat uit jezelf komt. Als je je blij voelt beweeg je anders dan als je somber bent en alles ertussenin. Als je dat allemaal moet leren omdat je wilt dat de buitenwereld je als vrouw ziet, duw je jezelf weer in een keurslijf, maar nu in dat van een ander geslacht. Wees jezelf, leer vanuit jezelf, niet van wat andere vinden hoe het er uit zou moeten zien.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Precies zo!Nynke schreef: 01 mei 2026, 12:57 Ik heb er altijd een beetje vreemd tegenaan gekeken, mensen die op cursus gaan om vrouwelijker te bewegen. Zelf heb ik altijd het idee en gevoel gehad dat dat uit jezelf komt. Als je je blij voelt beweeg je anders dan als je somber bent en alles ertussenin. Als je dat allemaal moet leren omdat je wilt dat de buitenwereld je als vrouw ziet, duw je jezelf weer in een keurslijf, maar nu in dat van een ander geslacht. Wees jezelf, leer vanuit jezelf, niet van wat andere vinden hoe het er uit zou moeten zien.
Irene
-
Kim_m
Volkomen mee eens Nynke.
Wees gewoon jezelf hoe je ook loopt.
Wees gewoon jezelf hoe je ook loopt.
Ik weet het wel maar ik doe net of ik het niet weet.
4-3-2026 hormonen.
4-3-2026 hormonen.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Fijn om de bovenstaande reacties te lezen die gaan over dat je gewoon jezelf mag zijn en mag bewegen zoals je dat zelf doet. Er is al heel lang een ontwikkeling gaande van dat we onszelf van alles kunnen, dan wel moeten, aanleren. Veel dingen schijnen maakbaar te moeten zijn, wat eigenlijk alleen maar voor veel spanning in de hoofden van mensen zorgt. Dingen mogen ook gewoon zijn zoals ze zijn.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Wanneer ik het druk heb, vooral gehaast bezig ben, dan banjer ik dus als een kerel.Moet ik wel altijd denken aan een biovrouw die nog erger ´ banjerde' als ik en er ook bij zei, ik ben net een vent.
,
Dus mijn gebanjer kan ook:)
vrouwelijk, nou nee, but who cares , soms moet er veel gedaan worden in korte tijd en draai ik op die manelijke energie met bijbehorende gebanjer (dat ene veel te korte been doet ook mee btw)
Dat anderen daar dus geen vrouw in zien, ik kriig wel eens feedback, alsof elke vrouw nooit wat slordiger loopt oid
We blijven nu eenmaal onder een vergrootglas, ook nu heb ik het gevoel dat ik me steeds moet bewijzen een vrouw te zijn
,
Dus mijn gebanjer kan ook:)
vrouwelijk, nou nee, but who cares , soms moet er veel gedaan worden in korte tijd en draai ik op die manelijke energie met bijbehorende gebanjer (dat ene veel te korte been doet ook mee btw)
Dat anderen daar dus geen vrouw in zien, ik kriig wel eens feedback, alsof elke vrouw nooit wat slordiger loopt oid
We blijven nu eenmaal onder een vergrootglas, ook nu heb ik het gevoel dat ik me steeds moet bewijzen een vrouw te zijn