Transvisie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: Transvisie

Bericht door Fay »

Mmm, transvisie, ik zie nog geen reden, wellicht in toekomst wel, ben nogal iemand die alles in op haar eigen manier uitzoekt, al zal contact met soortgenoten wel degelijk kunnen helpen

Ik ga me eens inlezen, jammer dat zoiets niet in eindhoven zit, zou ik er denk ik sneller heengaan

Joyy
Paul

Bericht door Paul »

Hey Joyy,

als ik mag vragen: jij hebt toch al hormonen gekregen, of nog niet?
Transvisie is volgens mij meer voor mensen die de ellenlange wachtlijst van Vu willen overbruggen. Ik dacht dat jij al verder was toch?
Fay

Bericht door Fay »

Yess, en ben vandaag begonnen

Toegegeven, heb de site vlug ff doorgelezen ,maar dan heb ik er een stuk minder te zoeken als de insteek is zoals je zegt

Joyy
FAtham

Bericht door FAtham »

Ik ga a.s. woensdag eerst praten in R'dam en dan kijken of ik naar de groep ga. Ik heb zo lang en angstig in de kast gezeten zeg maar maar merk nu dat ik eigenlijk niet echt iemand heb om te praten over wat ik allemaal tegen kom. Ik heb wel goede vrienden maar toch. In de omgeving kent iedereen me als geboren man met een androgyn uiterlijk :fpalm: Soms fijn maar soms voelt dat erg benauwend. Het Grote Geheim.

Helemaal in het begin, voordat ik ook maar contact met het VU had ben ik er ook een aantal keren geweest. Puur om me voor te bereiden zeg maar en er zat daar echt van alles en nog wat. Twijfelaars, wachters, net-starters en veteranen. Juist dat vond ik heel erg fijn. Het is gek me nu te bedenken dat ik nu één van de "oudjes" ben zeg maar. :lol:
Paul

Bericht door Paul »

Wat goed Fatham, dat is natuurlijk ook weer een weg om nieuwe mensen te leren kennen.
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Gisteren was Transvisie in Amsterdam lekker druk. Veel leuke transen gezien. Praat toch lekkerder in het echt dan via een forum of facebook. Ja mensen.... er zijn ook gezellige transen. Gewoon komen volgende keer.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Rense

Bericht door Rense »

Transvisie is er voor iedereen die contact wil met andere transgenders hoor, echt niet alleen mensen die (nog) niet aan hormonen zitten. Behoefte aan contact met andere transgenders kun je op ieder punt in en na je transitie hebben.

Ik ben al een tijdje niet meer naar de transmannengroep van transvisie geweest maar het leuke vond ik daar juist dat er ook veel transmannen kwamen die al heel ver in 'het traject' zaten of helemaal klaar waren met hun transitie. Hun ervaring was voor mij altijd ontzettend nuttig. Praten met mannen die al jaren het hele traject uit waren hielp me relativeren en vooruit kijken in mijn eigen leven. Daarnaast heb ik er veel praktische kennis op gedaan die je niet snel in boeken vindt. Kleine dingetjes omtrent het herstellen van een operatie of het aanvragen van een nieuw identiteitsbewijs. Super handig.

Dus ik zou ook zeggen: gewoon eens gaan. Is het niks voor jou, dan laat je het bij 1 keer.
Laatst gewijzigd door Rense op 25 feb 2013, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

Ik zoek eigenlijk meer iets in de buurt, de T en T eindhoven zie ik niet echt zitten, not my cup of tea, merk dat ik wel steeds meer behoefte heb aan mensen in hetzelfde schuitje in real life contact, zonee, dan toch een keer transvisie? idd, bevalt het nie weten we dat ook weer

Vicky
Rense

Bericht door Rense »

Jammer dat de groep in Eindhoven niet goed bij je past dan. Transvisie een keer proberen kan een goed idee zijn. Daar komen mensen uit heel Nederland dus misschien ook uit jou regio.
Ken je genderkalender.nl gekeken? Daar staan de activiteiten van heel wat groepen op.

Even een beetje zelfpromotie: er is een groep in Nijmegen die informele avonden houdt in een openbaar cafe. De nadruk ligt minder op serieuze gesprekken en meer op gezellig samen wat drinken en nieuwe mensen leren kennen.
http://www.transgendernijmegen.nl/" target="_blank
Fay

Bericht door Fay »

ok, genderkalender, check :)

Vicky