Beste Dames.
Ik ben op zoek naar ervaringen over een vaginaplastiek met behulp van darm.
Ik wil namelijk van mijn penis af en wil graag een vagina met diepte. Echter zie ik ontzettend op tegen 2x per dag dilateren. Ik weet dat je de "ingang" wel open moet houden maar dat behoud van diepte veel minder een ding zou moeten zijn.
Echter, wat zijn de ervaringen in de praktijk?
Zijn er mensen die willen delen hoe tevreden ze zijn en of er nog nadelen zijn?
vaginaplastiek met darm
-
Lotte1987
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: vaginaplastiek met darm
Geen ervaring mee maar ze reden het bij de gender clinic wel heel sterk af. er zitten namelijk heel veel risico's aan vast.
En dat 2 keer per dag dilateren is vooral in het eerste jaar wat ik weet. en dat moet je ook als je een darm vagina hebt.
En dat 2 keer per dag dilateren is vooral in het eerste jaar wat ik weet. en dat moet je ook als je een darm vagina hebt.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Marije
Met het langdurig dilateren valt reuze mee, bij mij tenminste. Ik doe het nagenoeg nooit en er veranderd verder niks.
-
Laura2021
Wat ik gehoord heb maar of het klopt weet ik niet maar in geval van de darm, de geur die vrijkomt schijnt soms voor problemen te zorgen.
Techniek wordt veel in Azie gebruikt.
Techniek wordt veel in Azie gebruikt.
Laatst gewijzigd door Laura2021 op 13 apr 2026, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Laura 
-
Mevr B
Ik ken één (1) dame die de darmvariant heeft gedaan, en ook daar is het bijna mis* gegaan.
Is wel iets van 12 jaar terug (VUmc) maar het was voor mij reden om niet door te gaan op de darmvariant. (ik was kort daarna aan de beurt maar niet in de VUmc)
Daarbij raadde ook Kanhai het af...
Operatie is veel zwaarder, immers, ook de darm moet genezen.
En de kans dat er een luchtje blijft hangen als Laura zegt is ook aanwezig.
Het is een noodoplossing.
*] Mis als in, er moet veel meer aandacht qua verpleging zijn, en bewuste dame lag op de 6de van de VUmc en die daar hebben er voor gezorgd dat ze uiteindelijk 3 weken ipv een week daar lag.
Ze was bijna haar schede kwijt.
Dat scheelde niet veel.
Risico's zijn vele malen groter.
Ik werkte daar in de buurt en bezocht haar dus vrijwel elke dag.
Is wel iets van 12 jaar terug (VUmc) maar het was voor mij reden om niet door te gaan op de darmvariant. (ik was kort daarna aan de beurt maar niet in de VUmc)
Daarbij raadde ook Kanhai het af...
Operatie is veel zwaarder, immers, ook de darm moet genezen.
En de kans dat er een luchtje blijft hangen als Laura zegt is ook aanwezig.
Het is een noodoplossing.
*] Mis als in, er moet veel meer aandacht qua verpleging zijn, en bewuste dame lag op de 6de van de VUmc en die daar hebben er voor gezorgd dat ze uiteindelijk 3 weken ipv een week daar lag.
Ze was bijna haar schede kwijt.
Dat scheelde niet veel.
Risico's zijn vele malen groter.
Ik werkte daar in de buurt en bezocht haar dus vrijwel elke dag.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Marije
Eigenlijk is deze techniek volgens mij ook primair voor CIS vrouwen die zijn geboren zonder vagina.
-
ElisabethT
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Nee de peritoneal pull through techniek is bedacht als behandeling voor vrouwen die zonder vagina zijn geboren.
Er is veel discussie over wel of geen geur na gebruik van darm weefsel. Als ik de verhalen lees van transvrouwen die dat gehad hebben is dat heel wisselend. Sommigen wel en anderen weer niet. Misschien hangt het af van welk deel van de darm wordt gebruikt.
In ieder geval in thailand kun je gewoon kiezen of je penile inversion, peritoneal pull through of gebruik van darm techniek wilt.
Er is veel discussie over wel of geen geur na gebruik van darm weefsel. Als ik de verhalen lees van transvrouwen die dat gehad hebben is dat heel wisselend. Sommigen wel en anderen weer niet. Misschien hangt het af van welk deel van de darm wordt gebruikt.
In ieder geval in thailand kun je gewoon kiezen of je penile inversion, peritoneal pull through of gebruik van darm techniek wilt.
-
ElisabethT
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Pas relatief recent is bij chirurgen de gedachte op gekomen dat peritoneal pull through ook voor transvrouwen gebruikt kon worden.
-
Lise
Er zijn verschillende technieken met verschillende stukjes van de darm (colon en jejunum voor zover ik weet). Het heeft voor- en nadelen ten opzichte van elkaar en ten opzichte van penile inversion. Eén van de voordelen is inderdaad minder hoeven dilateren, een nadeel is wel echt een zwaarder herstel. Voor zover ik weet, wordt een darmoperatie in Nederland alleen uitgevoerd als laatste optie als een penile inversion niet mogelijk is door te weinig weefsel, maar in het buitenland is het gebruikelijker. Misschien dat het dus in Nederland wordt gepresenteerd als "noodoplossing", maar dat lijkt me een beetje kort door de bocht: het is vooral waar je prioriteiten liggen.
-
Lotte1987
Dank voor al jullie reacties. Wat ik vooral lees is dat het in Nederland erg zeldzaam is. Ik hoop dit binnenkort eens met een chirurg tr bespreken.
Mochten er daadwerkelijk eigen ervaringen zijn hoor ik dat graag. Dit mag ook in een prive berichtje mocht iemand het niet openbaar op het forum willen delen.
Groetjes Lotte.
Mochten er daadwerkelijk eigen ervaringen zijn hoor ik dat graag. Dit mag ook in een prive berichtje mocht iemand het niet openbaar op het forum willen delen.
Groetjes Lotte.