FFS-Topic

Arike

Re: FFS-Topic

Bericht door Arike »

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in de laatste posts weer een hoop generaliserende opmerkingen, aannames en veronderstellingen worden gemaakt die in andere topics al eens zijn langsgekomen....

Het dwaalt zo weer eens behoorlijk af van de topicstart...

Graag back on topic!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
jacqueline

Bericht door jacqueline »

FFS is een onderdeel van de transitie en maakt je gezicht vrouwelijk. Dat je dan bewegingslessen moet volgen om ook als een vrouw te lopen en te bewegen ( 100% als vrouw lopen is denk ik te hoog gegrepen)lijkt me dan ook nodig. Ook dat is een onderdeel van je transitie.....Helaas kosten deze onderdelen wel geld dus zal je ervoor moeten sparen voor zover dat mogelijk is..
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Los van de vraag of het zinvol is vroeg ik me ondertussen af of er hier mensen zijn met ervaringen. Zou het leuk vinden als mensen beschrijven hoe het is voor de FFS, de voorbereiding, de operatie en het herstel.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Raisa

Bericht door Raisa »

Dora schreef:Ik zie FFS als een hulpmiddel en niet als een wondermiddel hoor.

Ik heb een paar jaar geleden eens een RTL tv docu gezien over FFS bij dr Oosterhout.
Op foto's, ja, geweldige resultaten. Op film kon je ondanks de vervrouwelijkte gezichten direct zien dat het transen waren.
Tijdens het lopen met hun schouders zwaaien= behoorlijk mannelijk.
Mannenschouders, armen, polsen en handen hebben en dan mouwloze kleding dragen is ook niet verstandig, ondanks een vervrouwelijkt gezicht.

Een vrouw bestaat uit meer dan een gezicht alleen maar als je zo mannelijk bent en je zo mannelijk beweegt, waarom dan al dat geld, al die pijn en moeite om een zware FFS operatie te ondergaan?
Als je ondanks dat vrijwel meteen als 'man' door de mand valt?
Ik neem aan dat de gefilmde transen die docu ook gezien hebben maar helaas werden ze niet achteraf geinterviewd over hoe ze het er af brachten in het dagelijks leven na de operatie.
Ik weet van een meisje die voor haar FFS nooit meer is geworden dan telefoniste bij een callcenter en na haar FFS consultant is geworden met een salaris waarmee ze die FFS in een paar maanden weer terugverdiend had. Een niet-mannelijk gezicht (en voorkomen) is heel belangrijk als je als mtf een fatsoenlijke baan wilt krijgen.
Arike

Bericht door Arike »

Raisa schreef:
Dora schreef:Ik zie FFS als een hulpmiddel en niet als een wondermiddel hoor.

Ik heb een paar jaar geleden eens een RTL tv docu gezien over FFS bij dr Oosterhout.
Op foto's, ja, geweldige resultaten. Op film kon je ondanks de vervrouwelijkte gezichten direct zien dat het transen waren.
Tijdens het lopen met hun schouders zwaaien= behoorlijk mannelijk.
Mannenschouders, armen, polsen en handen hebben en dan mouwloze kleding dragen is ook niet verstandig, ondanks een vervrouwelijkt gezicht.

Een vrouw bestaat uit meer dan een gezicht alleen maar als je zo mannelijk bent en je zo mannelijk beweegt, waarom dan al dat geld, al die pijn en moeite om een zware FFS operatie te ondergaan?
Als je ondanks dat vrijwel meteen als 'man' door de mand valt?
Ik neem aan dat de gefilmde transen die docu ook gezien hebben maar helaas werden ze niet achteraf geinterviewd over hoe ze het er af brachten in het dagelijks leven na de operatie.
Ik weet van een meisje die voor haar FFS nooit meer is geworden dan telefoniste bij een callcenter en na haar FFS consultant is geworden met een salaris waarmee ze die FFS in een paar maanden weer terugverdiend had. Een niet-mannelijk gezicht (en voorkomen) is heel belangrijk als je als mtf een fatsoenlijke baan wilt krijgen.
En nu de hamvraag ;)
Bij welke chirurg had zij haar FFS laten doen?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Raisa

Bericht door Raisa »

In Belgie, dat is alles wat ik weet.
Fay

Bericht door Fay »

Ff zijstraatje, Bewegen lopen etc

Ik merk dat ik, en ik ben daarin een groentje,wat is nou 5 dagen, toch al anders loop, beweeg, zachter rustiger, natuurlijker, het klopt al meer met hoe ik me voel

Of dat vrouwelijk is laat ik in het midden, belangrijkste vindt ik dat het van binenuit lijtk te komen

On topic,, ieder mag natuurlijd doen wat hij zij wil doen en laten en waarin zhij zich prettig voelt

ik herinnererme de dame bij d etransgenderspecial van het programme mijn lijf,die na jarenlang post op alsnog haar gezicht liet aanpassen, omdat dat simpelweg alsnog net ff beter voelde vanwege net ff die extra vrouwlijke contouren

Overigens zou ik ffs pas willen als ik wat verder ben met hrt

Joyy
Jessy

Bericht door Jessy »

Dat is zowiezo aan te raden, want van de hrt verandert ook het een en ander. Als je te vroeg FFS doet kunnen de effecten van de hrt het gewenste resultaat weer behoorlijk teniet doen.

@ Arike ik denk bij Dr. Bart van de Ven in UZ Gent, die is vrij bekend voor FFS.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.