Pride walk Bergen in Noorwegen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Evy1946
Voornaamwoorden: Ze haar

Pride walk Bergen in Noorwegen

Bericht door Evy1946 »

Ik ben nu in Bergen in Noorwegen en morgen is er een pride walk. Lijkt me fantastisch om daar aan mee te doen.
Noorwegen is een geweldig land tav de Lhbti gemeenschap.
Noorwegen is zo wie zo fantastisch.
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Re: Pride walk Bergen in Noorwegen

Bericht door Marica »

Daarom wonen we er ook. Op vakantie zijnde kwamen we er al vaak, en in 2023 is het zaadje gepland. En in 2024 kwam het uit, de emigratie naar dit fantastische land.

Van Norkapp tot Kristansand, we zijn overal geweest, en neergestreken in wat voor ons de beste plek was, klimaattechnisch gesproken. Nu is Bergen prachtig, maar veels te nat.
Bron Wiki
Bergen gemiddeld 213 dagen met geregistreerde neerslag per jaar, waarmee het de 22e plaats inneemt van de 357 onderzochte Europese steden. [ 20 ] [ 21 ] Op 21 januari 2007 werd een nieuw neerslagrecord gevestigd; op dat moment was er 84 dagen achtereen neerslag geregistreerd. Het oude record uit 1975 was 59 dagen. [ 22 ] De gemiddelde jaarlijkse neerslag bedraagt ​​2250 mm . Ter vergelijking: Brekke in de gemeente Gülen is het natste weerstation in Noorwegen, met 3575 mm neerslag per jaar in de normale periode 1961-1990.

Wij wonen in het zuidoostelijke deel van Noorwegen, net te oosten van de Hardangervida., Met een uurtje rijden zitten we er middenin/op. Hier is klimaat droger, maar nat genoeg zodat alles groen blijft. Vruchtbare grond voor de moestuin, en prachtig uitzicht over het Krøderfjord.
In anderhalf uur zitten we in Oslo of het vliegveld Gardermoen wat 45 km van Oslo afligt. De kust komt wel weer aan bod als we op vakantie gaan zoals vroeger, maar nu in ons thuisland.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
Evy1946
Voornaamwoorden: Ze haar

Re: Pride walk Bergen in Noorwegen

Bericht door Evy1946 »

Hi Marica ,
Gisteren de Pride walk gelopen in Bergen, een groot familie feest, prachtig weer, ik heb hem helemaal uitgelopen.
Bergen is een mooie stad, ik heb genoten.