Internalisatie, wie herkent dit?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alexandra7
Voornaamwoorden: Zij/haar

Internalisatie, wie herkent dit?

Bericht door Alexandra7 »

Ik merk sinds dat de verharding van de maatschappij tegenover transgenders, dat ik het helaas ging internaliseren...

Dat betekend dat ik doordat ik er veel mee bezig was met wat er op TV werd gezegd, dat ik aan mijzelf ging twijfelen... wat raar is, aangezien ik nu al bijna 20 jaar transvrouw ben.

Blijkbaar ben ik gevoelig voor wat ik op TV en de maatschapij zie, dat ik er van schrok dat ik het over mezelf ging denken wat anderen dachten en zeiden over transgenders. Ik weet dat het onderbewustzijn alles aaneemt als waarheid als het vaak wordt herhaald. Soort van Pavlov conditionering. Maar dat ik er gevoelig voor zou zijn, dat was voor mij echt een openbaring.

Het is maar sinds kort dat ik denk: nee, dit denk ik niet, dit heb ik geinternaliseeerd.

Wie herkent dit? en hoe bescherm ik me hier tegen? ik heb deze stap al gezet: geen nieuws/tv meer kijken.
Maureen_

Re: Internalisatie, wie herkent dit?

Bericht door Maureen_ »

ah lastig zeg en vervelend ook wel!
Ikzelf heb heel erg dat wanneer ik een gevoel heb en ik praat daar met anderen over en zij hebben een andere mening.. dat ik dan over mijn eigen gevoel ga twijfelen en het zelfs aan de kant schuif.
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
maart 2026 - start sociale transitie
april 2026 - start laserontharen gezicht
april 2026 - wachtlijst Psytrans
juni 2026 - intake Psytrans
Dominique-Johanna
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Dominique-Johanna »

Ik kijk überhaupt weinig tv en het zijn vooral de transfoob gasten die met een klein groepje de menigte opnaait. de meeste zullen niet eens een transpersoon herkennen als deze naast hun staat.
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar dat heb en hou je overal.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Alexandra7

Bericht door Alexandra7 »

Ben sowieso heel gevoelig voor de "zeitgeist", misschien omdat ik veel met spiritualiteit doe en heb gedaan... ik merk meteen het sentiment in de samenleving en voel me dan empatisch, tot op het diepste punt, zelfs zo dat ik het ga internaliseren. Daarom mijd ik zoveel mogelijk de media en groepen, helaas is dat zo voor me.