^Klein_Dolfijn_Rivier schreef: 28 mei 2026, 05:14 Of bezoek eens een bijeenkomst voor transgender-mensen.
|- Dit
^Klein_Dolfijn_Rivier schreef: 28 mei 2026, 05:14 Of bezoek eens een bijeenkomst voor transgender-mensen.
Ik ben de laatste dagen juist meer gaan twijfelen alsof het wel een adhd hyperfocus was.. of ik het allemaal wel wil. De negatieve dingen komen vooral naar boven bij mij . Best een rot periode achter de rug met een familielid wat ik nu wel los kan laten. Maar knalt er in.. stappen wel aan nemen.. maar ik wil denk ik te snel..Zwierig_Krab_Delta schreef: 05 aug 2026, 21:21 Ik heb een beetje het idee inmiddels dat het er een beetje bij hoort. Eerst was ik er bang voor, heb ik geprobeerd de rem erop te houden om niet in een ADHD hyperfocus verloren te gaan. Maar nu, na meer gelezen te hebben lijkt het wel of het juist een bevestiging zou kunnen zijn. Ik ben begin mei voor het eerst met de kleding van mijn vrouw voor de spiegel gaan staan, nadat ik erachter kwam dat die broek die ik uit pure nood van de damesafdeling geplukt had toch wel bijzonder goed zat en mij dat zo veel andere gevoel gaf. In drie maanden tijd ben ik sociaal bijna volledig overstag gegaan. Ik wil er af en toe nog steeds de rem erop houden, maar dat is niet meer te doen. Het is een eigenwaarde die ik nog nooit zo gevoeld heb en het zit in alles. Voor het eerst ben ik ook blij met mijn lichaam, dat nooit voor een mannenwereld gemaakt leek te zijn. Nu heb ik er zoveel profijt van. En toch wil ik meer, alles wat ik voorheen afgehouden heb als ijdele wensen. Niet om serieus te wezen, want ik was niet trans, toch? Het lijkt nu alsof ik ook het laatste, belangrijkste puzzelstukje in handen heb, en het past nu allemaal, ook al is het heel anders dan ooit gedacht. Een jaar geleden had ik dit nooit gedacht.
Dat vind ik naar voor je. Ik heb onder alles ook nog best wat twijfels, maar daarvoor voelt het in doorsnee te echt en te kloppend. Toch realiseer ik mij ook dat ik uit een heel erg zwaar jaar kom. Er zijn meerdere dingen bij mij die erin geknald hebben (niet dat het een wedstrijd is, maar dat is gewoon de realiteit) en dat maakt me nog enigzins terughoudend, ook al past het ook gewoon. Ik bedoel, die nagellak en dat bijzondere speelse sensuele gevoel dat ik erbij had, hebben me gedeeltelijk als lichtpuntjes door een zwaar trauma verwerkingsproces getrokken de laatste jaren. Maar ik kan goed begrijpen dat ik ook twijfels heb. Ik ben soms bang dat ik naar een uitvlucht snak. Maar daarvoor trekt het te veel, in plaats van dat ik door iets opgejaagd wordt. Bovendien is de tijd van uitvluchten voor mij wel voorbij.Ik ben de laatste dagen juist meer gaan twijfelen alsof het wel een adhd hyperfocus was.. of ik het allemaal wel wil. De negatieve dingen komen vooral naar boven bij mij . Best een rot periode achter de rug met een familielid wat ik nu wel los kan laten. Maar knalt er in.. stappen wel aan nemen.. maar ik wil denk ik te snel..