Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Arike

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Arike »

en toch vind ik het ergens nog altijd verbazend om steeds weer te zien dat aquarobic zo'n "wijvending" is, ik heb er nog nooit een vent bij gezien

durven ze niet? of vinden ze het te zwaar? :twisted:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
J1nny

Bericht door J1nny »

Ik begin er niet aan, en mijn meisje heeft er als bio ook totaal niets mee...........
Rense

Bericht door Rense »

Leuk thread.

Ik mag heel graag cake's en taarten bakken.
En ben dol op zelf m'n meubels opknappen en m'n fiets repareren.
Kortom, ik vind het vooral gewoon leuk om iets zelf te maken.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Tijdens mijn toneel jaren heb ik zelf een huis gebouwd, best wel een mooie hoor en hij staat ook nog te koop. (Dat laatste heeft niks te maken met de kwaliteit van de woning.) Op dit moment wil ik even helemaal niets meer met klussen, bouwen, repareren of tuinwerk. Zelfs het houthakken laat ik met liefde over aan mijn ex of haar vriend als die eens langs komt. Ik moet even in evenwicht komen, was namelijk doorgeslagen naar één kant, de verkeerde!

Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
FAtham

Bericht door FAtham »

Ik denk er eigenlijk nooit zo over na of mijn hobby's nou vrouwelijk of mannelijk zijn. Sowieso vindt ik dat dit onderscheid gevormd is door de maatschappij en ik ben altijd nogal tegendraads geweest haha.

Ok "mannelijke" hobby's(volgens anderen aan ik ben het er niet mee eens); Wargaming(miniatuur veldslagen zeg maar), RolePlaying (table-top, LARP), cardgames(Legend of the Five Rings, Magic), videogames
Neutraal: websites maken, schilderen, tekenen, lezen, lange wandelingen, Tai Chi Quan, muziek luisteren
"Vrouwelijk": winkelen, geen kleding dat niet, maar ik ben gek op prullaria. Rommelmarkten MOET ik heen. En ondanks dat ik niet hou van kleding kopen ben ik er gek op om mooie kleding te dragen, wel nette pakken maar mijn vrienden vinden me nogal "een wijf" in dat opzicht (hun lopen er bij als zwervers af en toe en hebben meer geld dan ik). Koken, ben niet een chef-kok maar kan uren in de keuken rotzooien, vooral echt Chinees en echt Italiaans(niet die Hollandse versies ervan).
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Mannelijke hobby's of beroep? Ik ben Werktuigbouwkundig ingeneur....

Mijn grootste passies op dit moment zijn: Op ski's de berg af scheuren & op de motor door de landerijen te "scheuren". In beide gevallen is het zo ontzettend lekker om alles te vergeten. Ik heb zoveel aandacht nodig om dat te doen dat ik niet meer kan piekeren. Je vergeet even alles....HEERLIJK.
Arike

Bericht door Arike »

Werktuigbouwkundig ingenieur? Hoort dat niet in het topic "rolbevestigende banen"? ;) ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Engel

Bericht door Engel »

Ja best wel, ik was vroeger stuurman....Maar is uiteindelijk toch niet zo gelukt.
Maar het maritieme was en is nog steeds wel mijn hobby.
Engel
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Arike schreef:Werktuigbouwkundig ingenieur? Hoort dat niet in het topic "rolbevestigende banen"? ;) ;)
Eigenlijk wel he...Al heb ik zo hier en daar best hobby's (of projectjes) gehad die daar allemaal tegenaan leunen, speakers bouwen, projector bouwen aan de auto en motor werken. In dat opzicht past het wel weer.
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Tja,wat zijn hobbies nou precies? Ik vind winkelen en mode nou niet een hobby eigenlijk,maar wel heel leuk :). Wat denk ik nog t meest n hobbie van me is , is snooker.Nu is dat totaal niet mannelijk of vrouwlijk te noemen, vind ik.Het vereist namelijk geen typische mannelijke of vrouwlijke vaardigheden.Het feit is alleen helaas dat het bijna uitsluitend mannen zijn die het doen.Maar we zijn er wel hoor dus, vrouwlijke snooker spelers ,ik zit in t vrouwenteam van mijn club. Maar bv. bij de professional-de wereldtop- is helaas geen vrouw te vinden.