Mooi, jezelf ruimte geven jezelf te ontdekken, wie je bent.Stil_Haas_Kikker schreef: 16 jul 2026, 15:03Dit heb ik ook wel... ik ben niet echt vrouwen-vrouwen type vrouw, meer sportief en functioneel, qua expressie en karakter. Ik denk dat het met gender expressie te maken heeft. Maar soms vind ik het wel lekker om mooie lippenstif te dragen en mooie kleren, dan voel ik me nog zekerder. Vooral als ik wat minder goed in mijn vel zit.Paars_Delta_Konijn schreef: 26 okt 2025, 08:16 Ik fourageer een beetje tussen diverse werelden
Gisteren na een gesprek hierover met een vriendin was mijn conclusie,ik ben eigenlijk geen van beide en allebei, ik ben zowel geen man als geen vrouw of allebei, en dat is ok
Want ik heb die zachte vrouwelijke kant, en ik heb die stoere mannelijke kant...en die 2 werelden kunnen samen (lang gedacht van niet, ik ging mijzelf forceren door dat stoere weg te laten)
In het begin ging ik wel overcompenseren, extra doen. Later dacht ik: dit hou ik niet vol, ik ga mij niet spiegelen aan een ideaalbeeld. Ik ga doen wat ik zelf prettig vind. Zodoende leerde ik mijn persoonlijkheid kennen en wie ik werkelijk ben, en langzaamaan slijt dan mijn oude "gedrag". Ook daarbij het aangeleerde mannelijke gedrag, wat ik kopieerde en ging nadoen in het verleden.
Nu ben ik de vrouwelijke versie van mezelf. En ik mag er zijn.
Maar dit is mijn ervaring...![]()
Ik merk de laatste tijd dat die mankant toch naar de achtergrond verdwijnt, want die was voor de buitenwereld, en dat ben je dan wel heel lang geweest, maar het luchtte op op toen ik besefte, hoeft eigenlijk niet meer
Nu wil ik wel een vrachtwagencamper en das dan weer stoer en ietwat mannelijk maar ach, vrouwen rijden ook in een grote vrachtwagen en k heb het rijbewijs niet voor niets behaalt:)
Wat ik me voor blijf houden, dat alles ok is, wat ik ook doe, hoe ik me ook presenteer, tis ok, en de ontwikkelimg naar wie je werkelijk bent gata tich wel door
Fay