Belastingdienst wil aftrekposten huidtherapeut schrappen

Psychologen en procedures
Bronzen_Vallei_Duin
Voornaamwoorden: zij/haar

Belastingdienst wil aftrekposten huidtherapeut schrappen

Bericht door Bronzen_Vallei_Duin »

Mijn gezichtsontharing is nogal hardnekkig en de zorgverzekeraar heeft jaren geleden al besloten dat mijn gezichtsbeharing niet ernstig genoeg is en dus vergoeden ze die kosten niet meer.

Sindsdien voer ik de kosten voor de huidtherapeut op als zijnde niet vergoedde zorgkosten op mijn aangifte IB en dat is ook al jaren gewoon geaccepteerd. Nu had ik weer eens een controle en vind de ambtenaar dat dit niet onder zorgkosten valt maar onder cosmetische behandelingen. Ik betaal ongeveer €2.000,- per jaar aan mijn huidtherapeut om die verrekte baard te laten verwijderen. Ik zit daar toch niet voor mijn lol en ijdelheid?

Hebben meer mensen last dat bepaalde kosten niet meer vergoed worden?
Donker_Kreek_Riet
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Belastingdienst wil aftrekposten huidtherapeut schrappen

Bericht door Donker_Kreek_Riet »

Helaas was bij mij min of meer hetzelfde. Vanaf het allereerste moment. In mijn geval pure onwil van de verzekeraar VGZ voor vergoeding. Foto's van voor de behandeling konden niet worden meegnomen vanwege privacyredenen, het ultieme excuus.
De verzekeraars hebben in mijn ogen veel te veel macht en ze krijgen er nog meer macht bij dankzij het huidige kabinet.
Toch blijf ik gaan voor ontharing, want het is strikte noodzaak.
Trots_Spreeuw_Moeras
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Trots_Spreeuw_Moeras »

Ik krijg het nog wel vergoed maar heb nog nooit problemen met de aftrek kosten gehad.
Ik denk dat je ook gewoon er een hebt getroffen die nog zijn promotie moet krijgen of zo.
Licht_Eekhoorn_Ven
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Licht_Eekhoorn_Ven »

Ik heb het probleem nog niet (ben nog niet zo lang bezig), maar ik hoor wel van mijn huidtherapeut dat ze moeilijk doen. Laatst contact gezocht voor duidelijkheid want op de site van vgz staat dat het wordt vergoed vanuit de basisverzekering (met verklaring en foto’s). Mailen gaat niet, via de app/chat is nutteloos, dus daarom maar gebeld. Krijg je iemand aan de lijn die het fijne ook niet weet. Het schiet dus niet op. Van het opvoeren van de kosten bij de belasting had ik nog niet gehoord.