Vervelende opmerkingen gekregen - eigen schuld?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lila_Bruinvis_Gans
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Vervelende opmerkingen gekregen - eigen schuld?

Bericht door Lila_Bruinvis_Gans »

Volgens mij zijn kwetsende opmerkingen altijd het gevolg van een gebrek aan respect, begrip voor iemand die anders is dan jezelf en van inlevingsvermogen in een ander. In sommige gevallen zou het ook nog een gevolg kunnen zijn van gene omdat een ander in staat is om zijn of haar werkelijke IK te zien en daar voor uit te komen, en de persoon in kwestie zelf niet.
Volledig open en eerlijk zijn, vooral naar jezelf, is nog lang niet zo makkelijk, dat weten wij waarschijnlijk allemaal, maar mensen daarbuiten hebben vaak geen idee hoe dat een mensenleven kan beheersen. Misschien kunnen we ze dat niet eens kwalijk nemen, hoewel RESPECT blijft, altijd!!
Vief_Zeester_Woud
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Vervelende opmerkingen gekregen - eigen schuld?

Bericht door Vief_Zeester_Woud »

Ik denk niet dat het een gebrek aan respect is wanneer je omgeving het op een bepaald moment een beetje moe is als je steeds ergens over begint. Dat heeft niks met je transitie an-sich te maken.

Wanneer in een vriendinnengroep de eerste vriendin moeder wordt of oma en daar steeds over praat komt het ook wel eens voor dat de rest aangeeft dat het wel eens ergens anders over mag gaan.