Baardschaduw verbergen

Make-up, kleding, en zo voort
Moedig_Specht_Vijver
Voornaamwoorden: Zij/haar

Baardschaduw verbergen

Bericht door Moedig_Specht_Vijver »

Kunnen jullie mij tips geven hoe, en met welke producten, ik die vervelende baardschaduw, liefst op een budgetvriendelijke wijze, kan verbergen?
Trots_Spreeuw_Moeras
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Baardschaduw verbergen

Bericht door Trots_Spreeuw_Moeras »

Dat kan met een goede foundation maar je moet goed kijken welke kleur je moet hebben.
Ik heb een advies bij https://stichtingcomfortbeauty.nl/ gehad en zij kan je heel goed helpen.

Succes want makkelijk is het niet vooral als je hele donkere baardharen hebt.
Donker_Kreek_Riet
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Baardschaduw verbergen

Bericht door Donker_Kreek_Riet »

Dit wordt ook wel de 5 o'clock shadow genoemd.

Huidtype is allereerst belangrijk, wat ik hieronder later uitleg.

Je kunt perzik, oranje of roze-rood concealer (onder de foundation als onderlaag) voor gebruiken, vaak 'het tegenovergestelde van de kleurtoon van de baardshaduw'.
Op die manier hef je het een beetje op. De kleurtint van de shaduw zelf is dus bepalend. Sommige mensen hebben wat groenere baardshauw en dan kan een rodere tint misschien beter werken dan oranje wat vaak voor een blauwere baardschaduw wordt geadviseerd (zie kleurencirkel).
Het is experimenteren welke kleur het beste voor jou werkt.
Een veel gebruikt voorbeeld van een product is LA GIRL COLOR CORRECTOR (verschillende tinten verkrijgbaar) maar voor mij werkte dit niet omdat het te droog werd voor mijn droge huid (huidtype) en dan krijg na een tijdje scheurtjes, is lelijk. Een concealer kan dus goed werken voor een wat vettere huid.
Daarom ben ik gewoon overgestapt op ouderwetse lipstick wat een beetje vetter is en heb verschillde kleurtinten geprobeert als onderlaag voor de foundation. Het is ook nog eens goedkoop en breed verkrijgbaar in kleurtinten. Voor mij werkte dat goed.