Het dragen van vrouwelijke unisex kleding

Make-up, kleding, en zo voort
Chieftac

Het dragen van vrouwelijke unisex kleding

Bericht door Chieftac »

Hierbij vroeg ik me af wat een beetje acceptabele vrouwelijke unisex kleding is voor een man om te dragen?

Zelf zat ik te denken aan een zwarte sweatshirt (ritsbare trui met capuchon), met daaronder een kraagloos t-shirt. Maar wat moet ik doen als ik daar dan eventueel toch nog een beha onder wil dragen? Wat voor een soort beha zou dit dan moeten zijn zodat het niet opvalt? (dus geen zichtbare bandjes door de kleding heen) Ik zelf zou dan zeggen sportbeha of zo. Hoe zou ik deze dan moeten opvullen als ik toch nog die vorm van de borsten wil krijgen (ook al is het maar een A-cup), want een sportbeha is volgens mij vormloos. En daarnaast vroeg ik me dus af of dat deze hele combinatie überhaupt wel bij elkaar past. :roll:

Over een eventuele broek die hier dan nog bij zou passen heb ik nog niet nagedacht maar ik denk niet dat ik iets als strakke jeans kan gaan dragen (zelfs niet als die boel tussen mijn benen goed is getucked :lol:). Passende schoenen heb ik al, maar bestaat er eigenlijk ook zo iets als mannelijke enkellaarsen?

Mochten jullie verder nog wat tips weten dan hoor ik dat graag natuurlijk. :D
"Je mag zijn zoals je bent."
Fay

Re: Het dragen van vrouwelijke unisex kleding

Bericht door Fay »

Tips, ja gewoon proberen en uitrpoberen en proberen ;)

makkelijker gezegd dan gedaan maar the only way i believe

succes!

Joyy
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zit midden in proces om alle mannelijke kleding te vervangen door damesexemplaren. Ik draag altijd beginners BH's cup 75AA (Hema) ook onder een T-shirt in de zomer (niet te strakke T-shirts dragen als je niet wil dat het opvalt (opvullen doe ik sowieso niet meer, bij speciale gelegenheden draag ik nog wel een push-up)
Irene
Venka

Bericht door Venka »

Paar jaar geleden liep ik met hetzelfde probleem,in 1e instantie zocht ik in mannen kleding de vrouwelijkheid en die is er en had ik ook gevonden.Maar voor mijn gevoel was dat niet genoeg en ging ik meer vrouwelijke kleding kopen,dus gewoon een regular dames jeans dus geen skinny of iets in die richting.Het waren wel dames broeken maar je ziet het er niet af en gewone dames t-shirts er bij aan en een paar zwarte dames nike,s er onder.Ik merkte wel dat mensen mij gingen aan kijken,jeetje hoe ziet hij eruit en dat heeft mij doen besluiten dat het anders moest en ben ik ook echt omgegaan naar wie ik ben,een vrouw! Achteraf dat stomme gepruts met kleding,overal tussen hangen en nergens bij horen,nee de vraag is ook ben ik een M of een V of iets er tussen en voor mij was dat dus een V en kleden gaat nu stukken beter en femme en niet meer dat stomme gepruts van het moet vrouwelijker maar ik word niet vrouwelijker.Nee het was gewoon een geestelijke groei op weg naar wie ik ben.
Arike

Bericht door Arike »

Chieftac schreef:Passende schoenen heb ik al, maar bestaat er eigenlijk ook zo iets als mannelijke enkellaarsen?
Ik heb zoiets wel eens gezien...
Toen ik in mijn studietijd in de opleidingscommissie zat, droeg de voorzitter daarvan iets dergelijks met ritsjes (viel wel op trouwens ;) ). Overigens geen idee waar hij die laarsjes vandaan had.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Chieftac schreef:En daarnaast vroeg ik me dus af of dat deze hele combinatie überhaupt wel bij elkaar past. :roll:
Dat is natuurlijk gewoon uitproberen en voor de spiegel gaan staan.

Afgezien van jurken en rokken vind ik dat heel veel vrouwenkleding nogal unisex is. Het verschil met mannenkleding is dat de maat goed past (in mijn geval dan) en dat vrouwenkleding over het algemeen wat strakker is. Echt opvallen doet het bij mij niet. Veel mensen hebben het helemaal niet in de gaten dat ik vrouwenkleding draag. Niet alleen vrouwenkleding, hoor; de broeken die ik draag zijn meestal jongensbroeken (van de kinderafdeling dus), vind ik lekker stoer staan. Wel is het zo dat ik voor op warme zomerdagen niet in een korte broek ga lopen met de pijpen tot bijna over de knieën. Die maak ik dan toch echt wel even een flink stuk korter.

Ik ken iemand die als vrouw geboren was, maar daar zich niet helemaal in voelde passen. Die draagt mannenkleding, maar het valt (helaas) bijna niemand op.
Ontzettend veel kleding is dus unisex.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Arike

Bericht door Arike »

Ik ken iemand die als vrouw geboren was, maar daar zich niet helemaal in voelde passen. Die draagt mannenkleding, maar het valt (helaas) bijna niemand op.
Toen ik nog op de UvA werkte, had ik zo'n collega, gebruikte overigens wel een vrouwennaam. Iedereen vond dat verder ook heel normaal :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"