T vriendelijk shoppen topic

Make-up, kleding, en zo voort
Judiana

T vriendelijk shoppen topic

Bericht door Judiana »

hoi allemaal,

wellicht een idee om hier een soort lijst te maken van T vriendelijke winkels...

heb een zoek gedaan en kon ff niet een vergelijkbaar topic vinden vandaar...

het zou mooi zijn dat er een lijstje komt waar je dus T vriendelijk kunt shoppen....

helaas heb ik er nog geen ervaring mee vandaar mijn topic...

wie heeft er goede ervaringen en waar?
Fay

Re: T vriendelijk shoppen topic

Bericht door Fay »

Wat bedoel je met t vriendelijk?

Ik denk dat eea vooral ligt aan hoe je je zelf in de winkel begeeft,presenteert, hoe kundig je bent je vrij te voelen, los van schaamte, en hoeveel lef je hebt

De kunst is vooral, gewoon doen, vragen of men je wil helpen mocht het nodig zijn, zonee weet je dat je daar niet meer hoeft te komen, of zoek je het alsnog zelf uit

Ervaring is de beste leerschool, een soort van lijst opstellen lijkt mij weinig zinvol

Joy
Judiana

Bericht door Judiana »

misschien lijkt het voor jou niet zinvol maar voor een ander wellicht wel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

De enige winkels die je met zekerheid 100% t-vriendelijk zou kunnen noemen zijn online shops maar je kan ook geen enkele fysieke winkel(keten) brandmerken voor het leven. Overal waar mensen werken kan intolerantie voorkomen en zolang dat mensen soms/vaak wisselen van baan kan je dat niet koppelen aan bepaalde winkels.
1-manszaken is een ander verhaal en al bestaan er natuurlijk ook intolerante 'zakenmensen' dan toch zullen er dat zeer waarschijnlijk heel weinig zijn want bijna niemand riskeert een slechte naam die ten koste zal gaan van de omzet.

Misschien een lijsje van INtolerante 1-manszaakjes samenstellen? Wordt vermoedelijk wel een heel kort lijstje en weinig kans dat men er toevallig in de buurt woont of er wil shoppen. ;)

Liefs Daniéla (die geen zaak/winkel aan dat lijstje kan toevoegen)
Venka

Bericht door Venka »

Ik ben het met Jovy eens,een lijst opstellen gaat hem niet worden.Ik denk dat je gewoon lef moet tonen en gewoon en femme naar een winkel moet gaan.Doe ik ook en ben ook niet altijd even zeker.Schuif die angsten weg en laat zien dat jij er ook bent Judith en daar komt nog bij dat een lijst opstellen complete onzin is(sorry voor mijn taal).Jan die woont in Rotterdam en Piet in Groningen,nee dat gaat hem niet worden.Vroeg of laat zal je toch die straat op moeten en ook de winkels in,je kan je als (bange) T niet de rest van je leven verstoppen. :hug:
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Moet het nou zo negatief Joyy en Aafke?
Jullie kritiek is niet geheel onterecht maar een beetje ervaring delen kan wel degelijk wat opleveren. Zeker voor de ketens die in iedere stad wel zitten is het zinnig, ook al heb je met verschillende verkopers te maken toch heb je ook met een bedrijfscultuur te maken.

Voor de kleinere winkeltjes en eenmans zaken geld dan weer dat er best wel een kan zijn die uitzonderlijk goed is of na sluitingstijd even open wil blijven voor die ene klant. zoiets kan via een forum als dit net bij de juist persoon terecht komen

Eerst maar eens wat ervaringen delen en kijken wat er uitkomt.

V en D, matig
H en M, goed
Miss Etam, erg goed
Van Haren, erg goed

kruidvat, Bij het kruidvat heb ik een erg slechte ervaring, ik werd uitgelachen en ronduit brutaal behandelt. ik ben in de winkerl erg boos geworden en heb toen ik thuis kwam een klacht geschreven en per mail naar het kruidvat verzonden met daar in duidelijk welk filiaal en welk tijdsstip en een uiterlijke omschrijving van de betrffende verkoperS. Ik heb een automatische mail terug gehad en later een persoonlijke. Ik kom nog steeds in dat fileaal en wordt er nu wel goed behandelt de betrffende verkopers heb ik niet meer gezien dus ik ga er vanuit dat ze ontslagen zijn.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of anderen wel eens een klacht hebben ingedient ergens en hoe die klacht behandelt is.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Judiana

Bericht door Judiana »

Dank Daniela en Levendula voor het antwoord,

hier kan ik wat mee !
Mellaney

Bericht door Mellaney »

Ik begrijp de opmerking van Joyy wel, maar kan mij de vraag van Judith ook heel goed voorstellen. Ik weet nog goed hoe ik begin jaren 80 op zoek was naar winkels waar ik zonder schroom of angst dameskleding kon kopen en waar de verkopers mij niet als vreemd zouden behandelen. Internet was er nog niet en dus ook geen T-forum. Ten einde raad heb ik toen gebeld met de NVSH en gevraagd of zij mij konden helpen (het was dan wel geen seksuele hulpvraag, maar je moet toch iets :lol: . Zij gaven mij enkele adressen in Amsterdam, zoals Salon de Lingerie in de Utrechtsestraat en Stravers schoenen op de Overtoom. Mijn eerste (veel te dure) bh-tje kocht ik dan ook bij Salon de Lingerie. Die informatie heeft mij toen echt geholpen. Nu, ruim dertig jaar later koop ik mijn kleding in elke zaak waar ik maar wil. Ik heb echt nog nooit vreemde blikken of vervelende opmerkingen gehad en daarom begrijp ik ook de opmerking van Joyy heel goed (@Lavendula: ik heb dus nog nooit een klacht hoeven indienen). In deze tijd kun je vrijwel zonder probleem in elke winkel je damesspulletjes kopen. Maar voor diegenen onders ons die daarin nog wat onzeker zijn kunnen wij toch best een lijstje samenstellen. We zijn er tenslotte toch voor elkaar, om elkaar te helpen en niet om elkaar te veroordelen of bekritiseren?
Ik ben dan ook blij met de kickoff van Levendula :wship: en ik draag daarom graag een steentje bij aan het lijstje.

V&D (Utrecht en Amstelveen) Goed
H&M Goed
C&A Goed
Van Haren Erg goed (ze spuiten zelfs je laarzen nog even voor je in :D )
Bijenkorf (Amsterdam, Utrecht en Amstelveen) Erg goed maar ook erg duur ;)
Parfumerie Douglas Goed
Back Stage Amsterdam Super! (voor een leuke pruik en voor Make Up)
Hema Goed (aanrader voor betaalbare en goede make-up)
Zara Goed (Amsterdam, Hilversum, Amersfoort en Utrecht)

Wie volgt en vult het lijsteje aan ????
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Claire

Bericht door Claire »

Ik heb nog niet zoveel ervaring met shoppen
Maar merk al wel dat de bovenkant van het lichaam lastig is.
Dit terwijl ik niet echt brede schouders heb.

Mijn ervaringen met C@A(Amsterdam en Almere) en Miss Etam(Almere) zijn beide positief.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn lijstje is uiteraard gebaseerd op persoonlijke ervaringen en ik ben me er van bewust dat een enkel personeelslid het kan maken of breken, al heb ik bij sommige ketens wel de indruk dat er een (positieve) policy bestaat.

Hunkemoller - Erg Goed
Mexx - Matig
V&D - Matig
C&A - Redelijk
We - Matig
Mango - Goed
H&M - Redelijk
Jola - Redelijk

Lijstje is verre van compleet, maar het begin is gemaakt
Irene