omkleedhokdillemaa

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
mick1984

omkleedhokdillemaa

Bericht door mick1984 »

hoi,

ik loop telkens tegen aan dat ik nog omkleed in vrouwen kleedkamers... dan word ik vaak geconfronteerd dat ik in verkeerd lichaam zit.. want vrouwen zeggen dan o zit ik verkeerd? waaarop ik antowoord nee hoor.. terwijl tja eigenlijk ben ik verkeerd.. maarja heb nog een vrouwen lichaam.. pff herkent iemand dit dillema
bram

Re: omkleedhokdillemaa

Bericht door bram »

Hoi Mick,

ja dit klinkt heel herkenbaar, hier heb ik ook heel lang mee geworsteld. gymlessen op school, kleedkamers in sportscholen, nee dat waren ook niet mijn favoriete momenten. ik vond het altijd vreselijk om mij om te kleden in de vrouwen kleedkamer, ik vermeed deze dan ook zo veel mogelijk. als ik dan toch moest (met gymles bijvoorbeeld) dan was het altijd een flitsbezoek, gouw omkleden en weer weg. het is een periode waar je door heen moet, je moet maar zo denken 'het word allemaal beter' naarmate je verder in het proces zit word het allemaal makkelijker, en begint alles vanzelf op zijn plek te vallen.
veel succes (ik hoop dat je hiet wat aan hebt)

groet Bram
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Ja ik herken dat, maar gewoon naar de kleedkamer gaan van het gewenste geslacht. Je zult zien dat niemandngek/vreemd/raar doet. Tis gewoon een stap die je een keer moet doen. Heb ik ook gedaan....en ik leef nog stedsd.................................

r
Kilian

Bericht door Kilian »

zeker een probleem voor mij. ik val op meisjes en mn moeder denkt dan dat ik rustig mn ogen de kost laat gaan maar je voelt je toch een indringer en ik zou liever bij de mannen omkleden.

@anne ja maar op school kan dat niet zomaar natuurlijk maar bij een fitness club ofzoiets moet je inderdaad ff
je stoute schoenen aan trekken en het toch doen.
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Zelf geen ervaring mee (ik zie er te vrouwelijk uit, al herken ik wel het gevoel van confrontatie dat je in het verkeerde lichaam zit dan), maar als andere vrouwen vragen of ze verkeerd zitten, dan zou ik zeggen dat je passabel genoeg bent om de heren-kleedhokken te gebruiken.
Fay

Bericht door Fay »

Lastig, eigenlijk zon beetje alles in openbaarheid wordt lastig als jeje binnen of buiten de genderrollen begeeft, de mannenwc heb ik bijv ook niks te zoeken, de vrouwenwc voelt ok niet relaxed en kijken ze me raar aan, ik pas me maar aan aan de situatie, je moet ook niet overal te moeilijk over gaan doen voor je eigen gemoedsrust

Vicky
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Kleedhokjes heb ik geen ervaring mee, of het moet 24 jaar geleden zijn. Toen ging ik met mijn dochtertje babyzwemmen, er was één baby kleedruimte en daar verkleden de ouders (moeders) zich ook. Moet zeggen dat ik me daar meer op m'n gemak voelde dan in een gezamenlijke kleedruimte met mannen. (toen al)
Een herentoilet ga ik nooit meer binnen (dan moet ik zeker weer gaan zitten op zo'n smerige bril, mannen zijn hele slordige zeikers. Is wel beter geworden sinds de SMS en de smartphone trouwens) en ik heb nog nooit vreemde blikken ervaren in een damestoilet.
Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
FAtham

Bericht door FAtham »

Kleedhokjes...moet er niet aan denken dat te doen. Maar goed daar had ik vroeger ook al moeite mee omdat ik nu eenmaal niet echt lekker gebouwd ben fysiek. Ik heb echt trauma's vanuit mijn jeugd en omkleden voor sport bah. Nu met het hele gender-aspect erbij ga ik liever dood dan om te moeten kleden, misschien wel als ze van die aparte hokjes hebben ofzo maar zo'n grote kleedkamer no way.

Maar die aanpaskamers in winkels heb ik dan weer geen problemen mee stom genoeg. Het is die combinatie sport-trauma denk ik. Vorige week nog kleding gaan passen bij C&A en een kwestie van linea recta er naartoe lopen zonder op of om te kijken. Je ding doen en gaan, zelfde als bij het herentoilet, enige drama is daar als ze alleen plasgoten hebben ofzo. Ik moet altijd een nummer twee doen :mrgreen: Voordeel is dat ik dan ook de keuze heb van het gehandicaptentoilet in gevallen waar ik me niet prettig voel.

Ik had een keer in een pub waar een stel mariniers telkens kwamen vragen of ik een "omgebouwd wijf" was, ik voelde me echt bedreigd maar toch gewoon naar het herentoilet toe. Werd me wel lachend nagebruld "wel staand pissen he?". Kom ik uit de stal staan er twee van die kleerkasten daar "wat doe je op het herentoilet" dus ik gewoon rustig antwoorden "wat denk je? ". Handen wassen en hop naar buiten. Zweette als een otter want die eikels waren er echt op uit om me in elkaar te slaan, ze stonden me de hele avond te vernederen. Ik heb nog rustig een pint genomen en ben weg gegaan, wel constant achter me aan kijkend of ze niet achter me aan zaten. Doodeng was dat en ik ben bang dat die sportschool-kleerkasten niet veel beter zijn qua macho-gedrag.
Holden

Bericht door Holden »

Wat ontzettend stom en lomp van ze FAtham! Ben blij dat het wel goed gegaan is en dat ze je niet achterna gingen...

In de sportschool ga ik nog naar de vrouwenkleedkamer, zal nadat ik begonnen met T naar de heren gaan. Meestal heb ik m'n sportkleding al aan en is het maar een kwestie van schoenen wisselen en rugzak/jas in een kluisje te stoppen. Douchen doe ik daar heel zelden (alleen als ik ff de sauna in wil). Maar ik voel me wel ongemakkelijk. Ik hoor daar niet te zijn.

Ik ga altijd de herenwc in en heb daar (nog) geen problemen gehad.
Paul

Bericht door Paul »

Heb het probleem (nog) niet, maar ik voel me wel een soort voyeur als ik in de dameskleedkamer ben.
Probeer daarom ook thuis om te kleden, en na fitness thuis douchen ook. Ben ik van dat dillemma af.
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als ik straks aan de T ben...