T - toedieningsvormen en ervaringen

Gabriël

Re: T - toedieningsvormen en ervaringen

Bericht door Gabriël »

Erg interessant om te lezen! Bedankt voor het uitschrijven en posten van deze berg informatie. :)

FAtham schreef:- Eenmaal gedane lichamelijke veranderingen door T gaan niet weg als je er mee stopt!
Ik heb op internet van diverse mensen die een periode lang testosteron namen en daarna ermee stopten, wel weer hun vrouwelijke vetverdeling terug kregen.
(wat ik enorm balen vind; als de mannelijke vetverdeling blijvend was, dan zou ik testosteron ook maar voor een tijd nemen en daarna stoppen, maar nu zal ik dan toch waarschijnlijk het blijven moeten nemen als ik eenmaal begin, ondanks dat ik de bijwerkingen zoals beharing, kaalheid, vergrote clitoris enzo eigenlijk niet wil. Het gaat mij alleen om de lagere stem en mannelijke vetverdeling namelijk. :/)

Ik hoop trouwens niet dat mijn voeten nog een maat gaan groeien als ik aan testosteron zou gaan. Ik had al op mijn 20e ongeveer dat mijn voeten ineens een maat groter werden en ik allemaal nieuwe schoenen moest kopen.
FAtham

Bericht door FAtham »

Idd de vetverdeling komt weer langzaam terug, dat heb ik zelf ervaren :fpalm: In jouw geval is het misschien mogelijk alleen een lage dosis te nemen? Ik zou het gewoon een keer bespreken met een endocrinoloog. Ik weet niet of je een lage dosis kan nemen of niet.

Het groeien van handen en voeten KAN voorkomen maar hoeft niet. Het zijn toch van die dingen waar je beter wel rekening mee kan houden.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ja, ik ben inderdaad wel van plan om voor de lage dosis te gaan. Op youtube heb ik diverse filmpjes bekeken met mensen die ervaringen hebben met een lage dosis, en dat lijkt me voor mijn situatie veel beter dan een hoge dosis. Dat heb ik bij mijn intake al genoemd ook.
Maar goed, ik ben nu nog op de wachtlijst tot de diagnostiek (had me in juni aangemeld), dus het duurt nog wel een hele tijd voordat ik überhaupt aan de hormonen kan (en mag - het is natuurlijk wel te hopen dat ik groen licht krijg) beginnen.
Jake

Bericht door Jake »

Vergrote clitoris en beharing zijn vaak een van de eerst merkbare effecten. Zelfs als je later een lagere dosis neemt hebben die veranderingen waarschijnlijk al (deels) plaatsgevonden. Je kunt helaas niet bepalen welke effecten je wel en welke je niet wilt, dus het is zeker iets om rekening mee te houden.
Paul

Bericht door Paul »

Thanks voor de heldere uitleg Fatham. Zeer duidelijk!
En heb er ook even smakelijk om gelachen: quote: 'Ook kan het zijn dat je humor wat grover wordt; dat je lacht als iemand op zijn smoelwerk gaat bijvoorbeeld voordat je die persoon helpt.'
(Daar hoef ik overigens geen testosteron voor te hebben vrees ik :P)
FAtham

Bericht door FAtham »

@ Paul, ik had ook al vrij grove humor maar mijn reactie als iemand echt op zijn bek ging was toch als eerste schrik, daarna misschien even lachen als ik zag dat het goed ging. Na T merkte ik dat mijn eerste fysieke reactie lachen was. Is zelfs onderzoek naar gedaan dat eerst lachen idd typisch een mannending is.

@ Gabriël, het is idd wat Jake zegt, je kunt niet kiezen welke veranderingen wel en welke niet. Er is gewoon geen peil op te trekken, vandaar dat ik ook zei "vergeet het schema", bij de één gebeurd dit eerder dan bij de ander.
Paul

Bericht door Paul »

Ja heel veel veranderingen zijn echt per persoon verschillend.
Ik heb vernomen dat echt vrouwelijke heupen moeilijk weg te werken zijn met testosteron alleen. Jammer wel.
Figó

Bericht door Figó »

Ik heb wel eens van die vergelijk filmpjes gezien van voor en na T. Je ziet bij sommigen dat de heupen wel smaller worden. Eigenlijk wordt je je eigen soort van tweelingbroer. Dat vind ik altijd als ik die foto's zie :P
Maar ik vraag me af of je taille ook breder wordt want ik heb zelf zoals ze het noemen 'een wespentaille' waardoor mijn heupen veel breder lijken. Ik vind dat echt lelijk!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ja dat je niet kan kiezen dat weet ik ook wel. Vandaar dat ik ook een periode in twijfel zat of ik wel of geen testosteron wil in de toekomst. Maar ben tot de conclusie gekomen dat zonder testosteron ik te veel vrouw blijf en dat me erger lijkt dan die bijwerkingen. Dus ik zal dan gewoon de bijwerkingen die ik niet wil moeten accepteren en ermee dealen.

@ Fiegó: Wat ik heb gehoord op youtube van mensen is dat door de mannelijke vetverdeling die je krijgt je taille breder zal worden.
Paul

Bericht door Paul »

Ja, je wordt wat rechter van model, minder zandloper zeg maar.